ARICILIK, İPEKBÖCEKÇİLİĞİ, KAZ VE HİNDİ YETİŞTİRİCİLİĞİ
YATIRIMLARININ DESTEKLENMESİNE İLİŞKİN UYGULAMA
ESASLARI TEBLİĞİ (TEBLİĞ NO: 2020/36)
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı; kırsal
alanlarda istihdamın geliştirilmesi, alternatif gelir kaynaklarının
oluşturulması, üretim ve kalitenin yükseltilmesi için arıcılık,
ipekböcekçiliği, kaz ve hindi yetiştiriciliğinde yeni teknolojilerin
kullanımının yaygınlaştırılarak modern işletmelerin kurulması ve makine,
alet, ekipman alımına yönelik usul ve
esasların belirlenmesidir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, üretim
potansiyeline göre 2020-2022 yılları için Bakanlıkça belirlenecek illerde;
arıcılık, ipekböcekçiliği, kaz ve hindi yetiştiriciliğine yönelik yatırımların
desteklenmesine ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Tebliğ; 18/4/2006 tarihli ve 5488 sayılı Tarım Kanunu ve
20/10/2020 tarihli ve 3099 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan
Hayvancılık Yatırımlarının Desteklenmesine İlişkin Karara dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Tebliğde geçen;
a)
Arıcılık Kayıt Sistemi (AKS): Tanımlanmış ve plakalandırılmış kovanlara
ait bilgilerin merkezi bir veri tabanında kayıt altına alındığı, izlendiği ve
raporlandığı Bakanlık kayıt sistemini,
b)
Arı ürünleri: Bal, polen, arı sütü, arı ekmeği (perga), propolis, arı zehiri ve apilarnili,
c)
Bakanlık: Tarım ve Orman Bakanlığını,
ç)
Banka: T.C. Ziraat Bankası A.Ş. Genel Müdürlüğünü,
d)
Besleme evi: İpekböceği yetiştiriciliğinde yaş koza üretimi amaçlı inşa edilen
taşınmazı,
e)
Damızlık kaz: Yumurta ve et üretiminde kullanılacak civcivlerin üretimi için
geliştirilmiş sürüyü oluşturan hayvanları,
f)
Damızlık kaz işletmesi: Damızlık üretim amacı ile kurulmuş, Bakanlıktan izin
veya faaliyet onay belgesi almış, üretime yönelik ticari civciv ve/veya
kuluçkalık yumurta üreten işletmeleri,
g)
Dut bahçesi: İpekböceği beslemesinde kullanılmak üzere tesis edilen dut
bahçesini,
ğ)
Genel Müdür: Hayvancılık Genel Müdürünü,
h)
Genel Müdürlük: Hayvancılık Genel Müdürlüğünü,
ı)
Hak ediş: İl proje yürütme birimince hazırlanan ödemeye esas olan raporu,
i)
Hak ediş icmali: İl proje yürütme birimince hazırlanmış ve İl Proje
Değerlendirme Komisyonunca onaylanarak Genel Müdürlüğe gönderilen icmal
cetvelini,
j)
İl müdürlüğü: İl tarım ve orman müdürlüğünü,
k)
İlçe müdürlüğü: İlçe tarım ve orman müdürlüğünü,
l)
İşletme: Hayvanların barındırıldığı, tutulduğu, bakıldığı/beslendiği kapalı,
açık veya yarı açık sistem tesis durumundaki yerleri,
m)
Karar: 20/10/2020 tarihli ve 3099 sayılı
Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan Hayvancılık Yatırımlarının
Desteklenmesine İlişkin Kararı,
n)
Kuluçkahane: Damızlık veya ticari amaçla civciv üretimi için Bakanlıktan izin
veya faaliyet onay belgesi almış işletmeleri,
o)
Taahhütname: Proje sahipleri tarafından imzalanan ve hibeden yararlanma
esasları ile yatırımcının sorumluluklarını düzenleyen taahhütnameyi,
ö) Termin planı: Başvuru sahibinin proje faaliyetlerinin
takvim yılı içindeki tahmini gerçekleşme aylarının gösterildiği proje faaliyet
tablosunu,
p)
Ticari kaz/hindi: Et üretiminde kullanılacak hayvanları,
r)
Ticari kaz/hindi işletmesi: Ticari üretim amacı ile kurulmuş, Bakanlıktan izin
belgesi almış işletmeleri,
s)
Uygulama rehberi: Başvuru formlarının, yatırım projelerinde aranacak idari ve
teknik detayların, izleme ve değerlendirme rapor örneklerinin, konuyla ilgili
uygulama birimlerince tutulacak cetvellerin içinde yer aldığı Genel Müdürlükçe
yayımlanacak olan rehberi,
ş)
Yatırımcı: Bu Tebliğ kapsamında yatırımı gerçekleştirmek üzere proje hazırlayıp
başvuruda bulunan ve başvurusu kabul edilen gerçek ve tüzel kişileri,
t)
Yatırım projesi: Uygulama rehberindeki esaslara göre hazırlanmış ve onaylanmış
projeyi,
u)
Yer tespiti: Başvuru sahibinin inşaat/dut bahçesi yapacağı alanın il proje
yürütme birimi ve kadastro müdürlüğünden/il müdürlüğünden görevlendirilmiş
teknik personel ile (harita mühendisi/teknikerleri) birlikte tapu kaydında
belirtilmiş olan alanın ada, pafta ve parsel bilgileri doğrultusunda tespitini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Uygulama Birimleri ve Görevleri
Uygulama birimleri
MADDE 5 – (1) Bu Tebliğ kapsamındaki iş ve
işlemlerin yürütülmesinde görev alacak olan uygulama birimleri şunlardır:
a)
İl müdürlüğü.
b)
İl proje yürütme birimi.
c)
İl proje değerlendirme komisyonu.
ç)
Merkez proje değerlendirme komisyonu.
(2)
İl proje yürütme biriminin oluşturulmasına ilişkin usul ve esaslar şunlardır:
a) Valilik oluru ile il müdürlüğü bünyesinde, projenin
yürütülmesinden sorumlu şube müdürlüklerinde görevli en az bir ziraat mühendisi
ve veteriner hekim ile Bakanlık ve bağlı kuruluşlarının il ve bölge
müdürlükleri, çevre ve şehircilik il müdürlüğü, belediyeler, büyükşehir
belediyeleri, il özel idareleri veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarında görev
yapan inşaat, elektrik ve makine mühendisleri ve/veya teknikerlerinin
katılımıyla, en az beş asil beş yedek üyeden oluşan il proje yürütme birimi
kurulur. Asil üyelerin görevlerini yerine getiremeyecekleri hallerde
bunların yerine, valilik olurunda belirlenen sıraya göre yedek üyeler görev
alır.
b) Yatırımın gerçekleştirileceği yerin tespitinin yapılması
amacıyla Bakanlık ve bağlı kuruluşlarının il ve bölge müdürlükleri veya il
kadastro müdürlüğünden konu uzmanı bir teknik eleman, inşaat hak edişlerinin
düzenlenmesi amacıyla da Bakanlık ve bağlı kuruluşların il ve bölge
müdürlükleri ile çevre ve şehircilik il müdürlüğü, belediyeler, büyükşehir
belediyeleri, il özel idareleri veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarından bir
teknik eleman bu birim içerisinde görevlendirilir.
(3)
İl proje değerlendirme komisyonunun oluşturulmasına ilişkin usul ve esaslar
şunlardır:
a)
Valilik oluru ile il tarım ve orman müdürü/müdür yardımcısı başkanlığında; konu
ile ilgili şube müdürleri olmak üzere en az beş kişiden oluşan il proje
değerlendirme komisyonu kurulur. Asil üyenin olmaması durumunda yerine vekâlet
eden kişi komisyon üyesi olarak görev yapar. Komisyon, toplam üye sayısının
salt çoğunluğuyla toplanır ve kararlar oy çokluğuyla alınır. Oyların eşitliği
halinde komisyon başkanının oyu yönünde karar alınmış sayılır.
(4)
Merkez proje değerlendirme komisyonunun oluşturulmasına ilişkin usul ve esaslar
şunlardır:
a)
Genel müdür oluru ile genel müdür yardımcısı başkanlığında; ilgili daire
başkanı ve konu uzmanlarından oluşan en az beş üyenin katılımı ile merkez proje
değerlendirme komisyonu kurulur. Komisyon başkanının bulunmaması durumunda
komisyona ilgili daire başkanı başkanlık eder.
b)
Komisyon, toplam üye sayısının salt çoğunluğuyla toplanır ve kararlar oy
çokluğuyla alınır. Oyların eşitliğinde komisyon başkanının oyu yönünde karar
alınmış sayılır.
(5)
Merkez proje değerlendirme komisyonu, il proje değerlendirme komisyonu ve il
proje yürütme biriminin görev süreleri projelerin kontrol sürelerinin bitimine
kadar devam eder.
Uygulama birimlerinin görevleri
MADDE 6 – (1) İl proje yürütme biriminin
görevleri aşağıda belirtilmiştir:
a)
Yatırımların desteklenmesi kapsamında yapılan başvuruları; Karar, bu Tebliğ ve
uygulama rehberi hükümleri doğrultusunda inceleyerek hazırladığı raporu il
proje değerlendirme komisyonuna göndermek.
b)
İl düzeyinde proje hazırlanması aşamasında başvuru sahiplerini yatırım konuları
ve destekleri hakkında bilgilendirmek.
c)
Uygulama projelerini teknik gereklilikler bakımından incelemek ve uygunluğuna
karar vermek.
ç)
Yatırımların uygulamasını kontrol etmek, izlemek, değerlendirmek ve denetlemek.
d)
Onaylanan projeler tamamlandığında; uygulama rehberindeki kriterlere göre hak ediş düzenleyerek il proje
değerlendirme komisyonunun onayına sunmak.
(2)
İl proje değerlendirme komisyonunun görevleri aşağıda belirtilmiştir:
a)
Yatırımların desteklenmesi kapsamında il proje yürütme birimi tarafından
hazırlanan raporları, uygulama rehberindeki kriterlere göre
incelemek, değerlendirmek, yatırıma uygun bulunan projeleri onaylayarak sonuç
tablolarını hazırlamak ve bunları Genel Müdürlüğe sunulmak üzere il müdürlüğüne
iletmek.
b)
İl proje yürütme biriminin düzenli ve etkin çalışması için her türlü idari ve
teknik desteği sağlamak.
c)
İl proje yürütme birimi tarafından hazırlanan ödemeye esas hak ediş icmal
cetvelini incelemek ve onaylamak,
(3)
İl müdürlüğünün görevleri aşağıda belirtilmiştir:
a)
Yatırımların desteklenmesinin, idari, mali, çevresel uygulamalar ve mühendislik
uygulamalarıyla uyumlu bir şekilde yürütülmesini sağlamak.
b)
Karar, bu Tebliğ ve uygulama rehberi kapsamında yapılacak tüm çalışmaların il
bazında tanıtılmasını, uygulatılmasını, sekretaryasını ve koordinasyonunu
sağlamak.
c)
İl proje değerlendirme komisyonu tarafından onaylanan projeler ile hak edişleri
Genel Müdürlüğe göndermek.
(4)
Merkez proje değerlendirme komisyonunun görevleri aşağıda belirtilmiştir:
a)
Yatırımların desteklenmesi kapsamında yürütülecek faaliyetlerin kontrolü ile bu
faaliyetlerin idari, mali, çevresel uygulamalar ve mühendislik uygulamalarıyla
uyumlu bir şekilde yürütülmesine destek vermek.
b)
Yatırımların desteklenmesi ile ilgili olarak il müdürlüklerinden gelen onaylı
listeleri ve raporları bütçe imkânlarına göre değerlendirmek suretiyle
onaylamak, onayladığı projeleri asil ve/veya yedek olarak listelemek ve bunları
ilgili il müdürlüğüne göndermek.
c)
Hibeye esas yatırım konularına ait tutarların üst sınırlarını belirlemek.
ç)
İl müdürlüklerinde bu Tebliğin uygulanması ile ilgili olarak ortaya çıkan
sorunların çözümünde etkin rol almak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Arıcılık, İpekböcekçiliği, Kaz ve Hindi Yetiştiriciliği
Desteklemeleri
Arıcılık
MADDE 7 – (1) Bu Tebliğ kapsamında
Bakanlıkça belirlenecek illerde, Arı Yetiştiricileri Birliğine veya Bal
Üreticileri Birliğine üye, başvuru tarihi itibariyle en az üç yıldır AKS’ye kayıtlı, 50 ve üzeri arılı kovan varlığına
sahip ve arı ürünleri üretimi yapacak üreticiler desteklemelerden
yararlandırılır.
(2)
Destekleme konuları; arı ürünleri üretiminde kullanılacak makine, alet, ekipman ve seyyar arıcı barakası alımını kapsar.
İpekböcekçiliği
MADDE 8 – (1) Bu Tebliğ kapsamında
Bakanlıkça belirlenecek illerde dut bahçesi tesisi, ipek böceği besleme evi
inşası, makine, alet ve ekipman alımından
gerçek ve tüzel kişiler yararlandırılır.
(2)
Kararın yürürlüğü süresince faaliyet alanı ipekböceği besleme/flatürle ipek çekimi olan tüzel kişilik vasıflarına
haiz kooperatif/işletmelerin ipekböcekçiliği konusunda aynı ilde birden fazla
veya çeşitli illerde yapacağı dut bahçesi tesisi, ipek böceği besleme evi
inşaatı, makine, alet ve ekipman alımları
tek bir proje olarak kabul edilir, projenin tamamlanan kısımları için
ayrı ayrı veya birlikte ödeme yapılabilir.
Damızlık ve ticari kaz ile ticari hindi yetiştiriciliği
MADDE 9 – (1) Bu Tebliğ kapsamında Bakanlıkça
belirlenen illerde, 1.000 adet kapasiteli damızlık kaz, 500 adet kapasiteli
ticari kaz veya 1.000 adet kapasiteli ticari hindi işletmeleri desteklenir.
(2)
Yatırımcılara, damızlık kaz işletmelerinde yeni kümes ve kuluçkahane inşaatı,
makine, alet ve ekipman alımı için, ticari
kaz ve hindi işletmelerinde ise yeni kümes yapımı, makine, alet ve ekipman
alımı için destekleme ödemesi yapılır.
Yatırım süresi
MADDE 10 – (1) Yatırıma ilişkin uygulama, yer
tespit tutanağının düzenlendiği tarih itibari ile başlar ve bir yıl içerisinde
bitirilir. Yatırım projesinin belirlenen sürede tamamlanmaması halinde
yatırımcının gerekçesi ile yapacağı yazılı başvurusu üzerine, il proje değerlendirme
komisyonunun uygun görüşü doğrultusunda, merkez proje değerlendirme
komisyonunca yatırımcıya bir defaya mahsus olmak üzere bir yıl ek süre
verilebilir.
(2) Termin planına göre yükümlülüklerini yerine
getirmeyen, yatırımını tamamlamayan veya yatırım yapmaktan vazgeçen
yatırımcının projesi il değerlendirme komisyonu tarafından iptal edilir ve hibe
desteğinden yararlandırılmazlar.
Yatırım konuları hakkında genel esaslar
MADDE 11 – (1) Bu Tebliğ kapsamındaki esaslar
çerçevesinde başvurusu onaylanarak arıcılık, ipekböcekçiliği, kaz ve hindi
yetiştiriciliğine yönelik yatırımlarını tamamlayan yatırımcılara destekleme
ödemesi yapılır.
(2)
Gerçek ve tüzel kişiler, bu Tebliğ kapsamında uygulanacak hibe desteğine
ilişkin yatırım konularından sadece bir proje için ve bir kez yararlandırılır.
(3)
Yatırım tutarının desteklemeye esas üst sınırı, bütçe imkanları dikkate
alınarak merkez proje değerlendirme komisyonunca belirlenip Genel Müdürlük
tarafından il müdürlüklerine bildirilir. Merkez proje değerlendirme komisyonu,
gerek duyduğunda belirlenen üst sınırı yıl içerisinde değiştirebilir.
Değişiklik kararı da aynı usulle il müdürlüklerine bildirilir.
(4)
Onaylanan desteklemeye esas yatırım proje tutarının belirlenen üst sınırını
aşan kısmı, aynî veya nakdi katkı olarak yatırımcının öz sermayesi ile
karşılanır.
(5)
Yatırımcılar, sübvansiyonlu krediler hariç olmak üzere kredi ve vergi
teşviklerinden yararlanabilirler.
(6)
İnşaat yatırımları hakkında uygulanacak esaslar şunlardır:
a)
Yatırımcı proje gereğince yapacağı yapı ve tesislerle ilgili her türlü izinleri
yetkili mercilerden almak ve yürürlükteki mevzuata uymak zorundadır. İnşaat
izni ve yapı kullanım ruhsatının alınması süreci, termin planında
belirtilenden daha uzun sürecekse ilgili birimlerden olumlu görüş veya
yatırımcıdan taahhütname alınmak koşulu ile bu bent kapsamı dışında tutulur.
b)
İnşaat yatırımları için yapılacak hibe desteği ödemelerinde, Çevre ve
Şehircilik Bakanlığınca merkez proje değerlendirme komisyonu tarafından
projenin onaylandığı yılda yayımlanan “İnşaat ve Tesisat Analiz ve Birim
Fiyatları” üzerinden poz numaralarına göre hazırlanan maliyet cetvelleri
kullanılır.
c)
Dut bahçesi tesisi yatırımlarında yapılacak arazi düzeltme hariç olmak üzere,
idari binalar, bakıcı evi, bekçi kulübesi, istinat duvarı ve çevre yapıları
destekleme kapsamında değerlendirilmez.
(7)
Makine, alet ve ekipman alımı için
uygulanacak esaslar şunlardır:
a)
Satın alınacak makine, alet ve ekipman için
istenen belge ve teknik özellikler uygulama rehberinde belirtilir.
b)
Makine, alet ve ekipmanların birim fiyatı il
proje yürütme birimi tarafından piyasa araştırması yapılarak belirlenir. Hak
ediş düzenlemesinde il proje yürütme birimince belirlenen fiyatlar esas alınır.
c)
Yatırım kapsamında temin edilecek her türlü malzeme, makine, alet ve ekipmanın
yeni olması, ikinci el malzeme, makine, alet ve ekipman kullanılmaması
gerekir.
(8)
Yatırım tamamlanana kadar oluşabilecek sorunlardan yatırımcı sorumludur.
(9)
Yatırımcılar, proje kapsamında kurulan işletmeyi teminat olarak gösteremezler.
(10)
Yatırımcılar üç yıl süre ile faaliyetini sürdüreceğine ve almış olduğu makina, alet ve ekipmanı bu
süre boyunca işletmesinde faal tutacağına dair taahhütname verir.
Başvuru yeri, zamanı ve istenecek belgeler
MADDE 12 – (1) Bu Tebliğ kapsamında yatırım yapmak
isteyenlerin başvurularında uyacakları usul ve esaslar şunlardır:
a)
Gerçek veya tüzel kişiler uygulama rehberinde belirtilen süre içinde kayıtlı
olduğu il/ilçe müdürlüğüne başvurur.
b)
Arıcılık, ipekböcekçiliği, kaz ve hindi yetiştiriciliğine yönelik yatırımlarda
teknik kriterler Bakanlıkça belirlenir ve
uygulama rehberi ile yayımlanır.
c)
İstenecek belgeler, başvuru sürecine ilişkin detaylar Bakanlığın resmi internet
sayfasında yayımlanacak uygulama rehberinde belirtilir.
ç)
Yatırımcı ile il müdürlüğü arasında, yatırımcının aynı yatırım konusunda
bakanlık veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca uygulanan faiz indirimi veya
hibe desteği programlarından yararlanmadığına, yararlanmış ise Karar
kapsamındaki hibe desteğinin iptal edileceğini kabul ettiğine dair taahhütname
imzalanır.
Yatırım başvurularının incelenmesi ve değerlendirilmesi
MADDE 13 – (1) Yapılan başvurular, il proje
yürütme birimince incelenir ve rapor olarak il proje değerlendirme komisyonuna
gönderilir. İl proje değerlendirme komisyonunca incelenen başvurulardan uygun
olanlar, uygulama rehberinde yayınlanacak olan kriterlere göre
puan sıralaması esas alınarak listelenir ve Genel Müdürlüğe sunulmak üzere il
müdürlüğüne gönderilir.
(2)
Merkez proje değerlendirme komisyonu, il müdürlükleri tarafından gönderilen
rapor ve listeleri bütçe imkanları dahilinde inceler,
projeleri onaylar ve onaylanan projeleri asil ve yedek olarak listeler, Genel
Müdürlük tarafından ilgili il müdürlüğüne gönderilir.
(3)
İl müdürlüğü, projeleri onaylanarak desteklemeye hak kazanan yatırımcıları
yazılı olarak bilgilendirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Hak Edişler
Destekleme hak edişine başvuru ve hak ediş belgelerinin
hazırlanması
MADDE 14 – (1) Yatırımcı, tamamlanan yatırımlarına
ilişkin hak edişleri için dilekçe ile il/ilçe müdürlüğüne başvurur.
(2)
Hak edişler il proje yürütme birimince uygulama rehberinde yer alan kriterlere uygun olarak hazırlanır.
(3)
İpekböcekçiliği yatırım konularında projenin tamamlanan kısımları için
ayrı ayrı veya birlikte hak ediş düzenlenir.
(4)
İl proje yürütme birimince hazırlanan hak edişler, il proje değerlendirme
komisyonunun onayına sunulur.
(5)
İnşaat hak edişlerinde, konu uzmanı en az bir teknik personelin
(mühendis/tekniker) imzası ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca yayımlanan
inşaat ve tesisat analiz ve birim fiyatlar üzerinden poz numaralarına bağlı
olarak gerçekleşen keşif özetlerinin bulunması zorunludur.
Hak ediş icmallerinin onaylanması ve destekleme ödemesine esas
çalışmalar
MADDE 15 – (1) İl proje değerlendirme komisyonunca
ödemeye uygun bulunan hak edişler için uygulama rehberinde yer alan ve proje
sorumlularınca hazırlanmış olan ödemeye esas hak ediş icmali onaylanır ve il
müdürlüğü tarafından Genel Müdürlüğe gönderilir.
(2)
Hak ediş icmali Genel Müdürlükçe değerlendirilerek yatırımcıya ödeme yapılmak
üzere Bankaya gönderilir.
(3)
Projenin tamamlanması sonucu yatırımcıya ödenecek hak ediş, yatırımcı
tarafından üçüncü kişilere devredilemez ve temlik konulamaz.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Finansman ve ödemeler
MADDE 16 – (1) Karar uyarınca yapılacak
ödemeler için gerekli kaynak, Bakanlığın ilgili bütçesine tahsis edilen
ödeneklerden karşılanır.
(2)
Ödemeler Banka aracılığıyla yapılır. Uygulama için Bankaya destekleme tutarının
% 0,2’si oranında hizmet komisyonu ödenir.
Desteklerden yararlanamayacak olanlar
MADDE 17 – (1) Bu Tebliğ kapsamındaki
hibelerden kamu kurum ve kuruluşları, gerçeğe aykırı beyanda bulunan ve/veya
belge ibraz edenler, desteklemelerden men cezası bulunanlar ve bu Tebliğde
belirtilen hükümlere uymayanlar yararlanamazlar.
(2)
Devlet memurları, kamu işçileri ve Devlet üniversitelerinde görevli öğretim
elemanları hibeden yararlanamaz.
(3)
Yatırımcılar, aynı yatırım için diğer kamu kurum ve kuruluşlarının aynı
konudaki faiz indirimi veya hibe desteği programlarından yararlanamaz,
yararlanmış ise Karar kapsamında yararlanılan destekler, ilgili mevzuat
çerçevesinde geri alınır.
Denetim, haksız ödemelerin geri alınması ve hak mahrumiyeti
MADDE 18 – (1) Onaylanan yatırımın termin planına uygun olarak yapılıp yapılmadığı il
proje yürütme birimi tarafından denetlenir. Yatırımın tamamlanması ve hak
edişlerin ödenmesi sonrasında inşaat, makine, alet ve ekipman açısından
üç yıl süre ile yılda en az bir defa olmak üzere il proje yürütme birimince
işletmeler denetlenir. Yapılacak kontrol ve denetimler sonucunda tespit edilen
hata veya noksanlıkların, uygulama rehberinde belirlenen süre içerisinde
yatırımcı tarafından giderilmesinin zorunlu olduğu yazı ile yatırımcıya bildirilir.
(2)
Bu Tebliğ ile uygulama rehberinde yer almayan hususlarda taşrada oluşacak
problemlerin çözümünde, yürürlükteki mevzuat çerçevesinde kalmak koşulu ile il
müdürlükleri yetkilidir.
(3)
Destekleme ödemeleri ile ilgili hususlarda denetimi sağlayacak tedbirleri
Bakanlık alır.
(4)
Haksız ödendiği tespit edilen destekleme ödemeleriyle ilgili alacaklar,
ödemenin yapıldığı tarih itibarıyla 21/7/1953 tarihli
ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre
yasal faizi ile birlikte geri alınır.
(5)
Kararla belirlenen destekleme ödemelerinden, idari hata sonucu düzenlenen
belgelerle yapılan ödemeler hariç olmak üzere, haksız yere yararlandığı tespit
edilen yatırımcılar beş yıl süreyle hiçbir destekleme programından yararlandırılmazlar.
Yürürlükten kaldırılan tebliğ
MADDE 19 – (1) 15/4/2017 tarihli
ve 30039 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Arıcılık, İpekböcekçiliği, Kaz ve
Hindi Yetiştiriciliği Yatırımlarının Desteklenmesine İlişkin Uygulama Esasları
Tebliği (Tebliğ No: 2017/20) yürürlükten kaldırılmıştır.
Tamamlanamayan işlemler
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) 19 uncu madde ile yürürlükten
kaldırılan Arıcılık, İpekböcekçiliği, Kaz ve Hindi Yetiştiriciliği
Yatırımlarının Desteklenmesine İlişkin Uygulama Esasları Tebliği (Tebliğ No:
2017/20) hükümlerine göre tamamlanamamış işlemler bu Tebliğ hükümlerine göre
sonuçlandırılır.
Yürürlük
MADDE 20 – (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 21 – (1) Bu Tebliğ hükümlerini Tarım ve Orman Bakanı yürütür.