GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM VE
SINAV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve
Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Galatasaray Üniversitesi bünyesindeki enstitü,
fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulu ve bölümlerde yürütülen
eğitim-öğretim ve sınavlara ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1)
Bu Yönetmelik; Galatasaray Üniversitesi bünyesindeki enstitü, fakülte,
yüksekokul, meslek yüksekokulu ve bölümlerde yürütülen kayıt, danışmanlık,
geçişler, çift anadal, yandal, değişim programları, eğitim-öğretim,
sınavlar, başarı değerlendirme sistemi, kayıt silme ve diplomalara ilişkin
hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
14 üncü ve 44 üncü maddeleri ile 28/3/1983 tarihli ve 2809 sayılı
Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanununun ek 34 üncü maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Akademik
birim: Galatasaray Üniversitesi bünyesindeki enstitülerde anabilim dalı
başkanlıklarını, bölümü olan fakültelerde bölüm başkanlıklarını, bölümü
olmayan fakültelerde dekanlıkları ve yüksekokul/meslek yüksekokulu
müdürlüklerini,
b) AKTS:
Öğrencilerin yurt içinde ve yurt dışında aldıkları ve başarılı oldukları
öğrenci iş yüküne dayalı ders kredilerinin ve notlarının bir yükseköğretim
kurumundan diğerine transferini sağlayan Avrupa Kredi Transfer Sistemini,
c) Bölüm:
Galatasaray Üniversitesi bünyesinde fakülte, yüksekokul ve meslek
yüksekokullarına bağlı, amaç, kapsam ve nitelik yönünden bir bütün teşkil
eden, birbirini tamamlayan veya birbirine yakın anabilim dallarından oluşan
öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama birimlerinden her birini,
ç) Danışman:
Lisansüstü programlarda ilgili enstitü yönetmelikleriyle belirlenen
nitelikleri haiz öğretim elemanını, lisans ve ön lisans programlarında
öğrenci danışmanı olarak görevlendirilen kadrolu öğretim üyesini, öğretim
görevlisini ve doktor araştırma görevlisini,
d) Diploma eki:
Kayıtlı oldukları programları başarıyla tamamlayarak diploma almaya hak
kazanan öğrencilere, uluslararası şeffaflığı ve alınan eğitim sonucunda
edindikleri niteliklerin akademik ve mesleki tanınırlılığını sağlamak
amacıyla Galatasaray Üniversitesi tarafından diplomalarına ek olarak
verilen, ancak diplomanın yerini almayan belgeyi,
e) Eğitim-Öğretim
Programları Koordinasyon Komisyonu: Galatasaray Üniversitesi Senatosu
tarafından teşkil edilen Galatasaray Üniversitesi Eğitim-Öğretim
Programları Koordinasyon Komisyonunu,
f) Enstitü: Galatasaray
Üniversitesi bünyesindeki, birden fazla ilgili ve benzer bilim dalında
lisansüstü öğretim, bilimsel araştırma ve uygulama yapan akademik
birimlerden her birini,
g) Fakülte:
Galatasaray Üniversitesi bünyesindeki her bir fakülteyi,
ğ) Hazırlık sınıfı:
Galatasaray Üniversitesi bünyesindeki yükseköğretime hazırlık sınıflarını,
h) Meslek
yüksekokulu: Galatasaray Üniversitesi bünyesindeki meslek yüksekokulunu,
ı) Milletlerarası
Andlaşma ve Ek Protokol: Bakanlar Kurulunun 4/5/1992 tarihli ve 92/2991 sayılı
kararıyla onaylanan, Galatasaray Eğitim ve Öğretim Kurumu’na İlişkin Olarak
Fransız Cumhuriyeti Hükümeti ile Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti Arasında
Anlaşma ve Bakanlar Kurulunun 95/7434 sayılı Kararıyla onaylanan, Türkiye
Cumhuriyeti Hükümeti ile Fransız Cumhuriyeti Hükümeti Arasındaki
Galatasaray Eğitim ve Öğretim Kurumu’na İlişkin 14 Nisan 1992 Anlaşması’na
Ek Protokol ile bu Ek Protokol’e ekli mektuplar ve 19 Ekim 1995 tarihli
mektupları,
i) Öğrenci İşleri
Daire Başkanlığı: Galatasaray Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire
Başkanlığını,
j) Rektör:
Galatasaray Üniversitesi Rektörünü,
k) Senato:
Galatasaray Üniversitesi Senatosunu,
l) Üniversite:
Galatasaray Üniversitesini,
m) Üniversite
Yönetim Kurulu: Galatasaray Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
n) Üst akademik
birim: Üniversite bünyesindeki enstitü, fakülte, yüksekokul ve meslek
yüksekokulunu,
o) Yüksekokul:
Üniversite bünyesindeki yüksekokulları,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kayıt İşlemleri,
Danışmanlık, Geçişler, Çift Anadal,
Yandal ve Değişim Programları
Kayıtlar
MADDE 5 –
(1) Enstitü, fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarına kayıt
yaptırabilmek için Milletlerarası Andlaşma ve Ek Protokol ile diğer ilgili
mevzuata göre kayıt hakkını kazanmış olmak ve Senato veya Üniversite
Yönetim Kurulunca tespit edilen belgelerle birlikte ilan edilen süre içinde
başvuruda bulunmak gerekir.
(2) Üniversitenin
lisansüstü programlarına kayıt işlemleri ilgili enstitüler, lisans
programlarına kayıt işlemleri Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, ön lisans
programlarına kayıt işlemleri ise ilgili meslek yüksekokulu tarafından
yapılır.
Kayıt yenileme
ve derse yazılma
MADDE 6 –
(1) Öğrenciler yükümlü olmaları halinde katkı payı ya da öğrenim ücretini
yatırmak suretiyle akademik takvimde belirtilen süreler içinde, eğitim-öğretim
programında ilan edilen dersler arasından eğitim durumlarına uygun
olanları, varsa önkoşulları da dikkate alarak seçer ve kayıt yaptırırlar.
Kayıt yenilemeleri için tanınacak süreler akademik takvimde düzenlenir. Bu
sürelere ilişkin değişiklikler Üniversite Yönetim Kurulu tarafından
belirlenir.
(2) Yükümlü
oldukları halde katkı payını ya da öğrenim ücretini belirtilen süre içinde
yatırmayan öğrencilerin kayıtları yenilenmez.
(3) Öğrencilerin
kayıtlarını yenilemedikleri yarıyıl/dönemler öğretim süresinden sayılır.
Belirtilen süre içinde kayıtlarını yenilemeyen öğrenciler öğrencilik
haklarından yararlanamaz.
(4) Öğrencilerin
kayıt yaptırdıkları yarıyıla ve diğer yarıyıllara ait olmak üzere
alabilecekleri azami AKTS değeri, çift anadal ve yandal programında kayıtlı
öğrencilerin kayıtlı oldukları her iki programdan bir yarıyılda
alabilecekleri azami AKTS değeri ile kayıtlı oldukları program dışındaki
diğer programlardan alabilecekleri azami AKTS değeri üst akademik birim
yönetmeliklerinde belirlenir.
(5) Öğrenciler
danışmalarınının onayını almak koşuluyla ilgili yarıyılın/dönemin
ekle-bırak takvimi içinde yazıldıkları dersi/dersleri bırakabilir veya yeni
ders/derslere yazılabilirler.
(6) Kayıt
yenileme işlemleri ilgili üst akademik birimlerce yürütülür.
Kayıt dondurma
MADDE 7 –
(1) Öğrenciler, haklı ve geçerli mazeretleri olması halinde en az bir
yarıyıl/dönem ve bir seferinde en çok iki yarıyıl/dönem olmak üzere,
kayıtlı oldukları programın normal süresinin yarısı kadar ilgili üst
akademik birim yönetim kurulu kararı ile kayıt dondurabilirler. Kayıt
dondurma süreleri normal öğretim süresine ve azami öğretim süresine dahil
edilmez. Hazırlık sınıfı öğrencileri için kayıt dondurma süresi bir yıldır.
Hazırlık sınıfında kayıt dondurma hakkını kullanan öğrencilere lisans
eğitimleri boyunca en fazla üç yarıyıl, yüksek lisans eğitimleri boyunca en
fazla bir yarıyıl kayıt dondurma hakkı verilir. Öğrencinin tutukluluk ve
hükümlülük halleri ile eğitim-öğretimini sürdürmesine engel teşkil eden
sağlık sorunlarının devam ettiğinin sağlık kurulu raporu ile belgelendiği
hallerde, üst akademik birim yönetim kurulunun önerisi üzerine, Üniversite
Yönetim Kurulu kararı ile azami kayıt dondurma süreleri, bu hallerin devam
ettiği süreler kadar aşılabilir.
(2) Kayıt
dondurmak için haklı ve geçerli mazeretler şunlardır:
a) Öğrencilerin,
üniversite hastaneleri veya diğer resmî sağlık kuruluşları ya da hasta
kabul yetkisi olan özel sağlık kuruluşlarından alınan sağlık kurulu
raporları ile belgelenmiş bulunan sağlıkla ilgili mazeretlerinin olması.
b) Mahallin en
büyük mülki amirince verilecek bir belge ile belgelenmiş olması şartıyla,
doğal afetler ve benzeri öngörülemeyen nedenlerle öğrencinin eğitimine ara
vermek zorunda kalması.
c) Anne, baba,
kardeş, eş veya çocuğunun ölümü ya da bunlardan birinin ağır hastalığı
halinde bakacak başka bir kimsenin bulunmaması sebebiyle öğrencinin
eğitimine ara vermek zorunda kaldığını belgelemesi ve mazeretinin ilgili
üst akademik birim yönetim kurulunca makul kabul edilmesi.
ç) Öğrencinin
öğrenimine devam etmesini engelleyecek düzeyde ekonomik zorluk içinde
bulunması ve bu mazeretinin ilgili üst akademik birim yönetim kurulunca
makul kabul edilmesi.
d) Öğrenci
hakkında, öğrencilik statüsünün ortadan kaldırılması sonucunu doğurmayan
bir fiil nedeniyle genel hükümlere göre verilmiş kesinleşmiş mahkûmiyet
hükmü olması.
e) Öğrencinin
ilgili mevzuat uyarınca askere alınması.
f) Öğrencinin
tutukluluk hali.
g) Öğrencinin
ilgili üst akademik birim yönetim kurulunca uygun görülen bir kamu
kurumunun veya uluslararası anlaşmalarla kurulu bir organizasyonun
yükseköğretim alanında sunduğu en fazla bir yıl süreli yurt dışı eğitim
bursu alması.
ğ) İlgili üst
akademik birim yönetim kurulunun mazeret olarak kabul edeceği ve Üniversite
Yönetim Kurulu tarafından onaylanacak diğer hallerin ortaya çıkması.
(3) Öğrenciler,
kayıt dondurma başvurularını, mazeretleri ve belgeleri ile birlikte,
akademik takvimde belirtilen yarıyıl/dönem kayıt yenileme tarihlerinden
itibaren en geç 15 gün içinde ilgili üst akademik birime yaparlar. Süresi
içinde yapılmayan başvurular ve sunulmayan belgeler işleme konulmaz.
(4) Sağlık
mazereti, doğal afet, tutukluluk, mahkumiyet ve askere alınma gibi
öngörülemeyen nedenlerle yıl/yarıyıl/dönem içinde de kayıt dondurulabilir.
Bu durumlarda kayıt dondurma başvurusunun, olayın meydana gelişinden
itibaren 10 gün içinde yapılması gerekir. Yıl/yarıyıl/dönem içinde kayıt
dondurulması halinde, öğrenci o yılın/yarıyılın/dönemin bütünü için kayıt
dondurmuş sayılır. Ancak, yıl/yarıyıl/dönem sonu sınav dönemi başında veya
içinde kayıt dondurulduğu hallerde kayıt dondurma işlemi yıl/yarıyıl/dönem
başından itibaren uygulanmaz. Bu durumda öğrencinin kayıt dondurduğu
dönemdeki sınav hakları saklı kalır. Bu haklar, kayıt dondurma bitimini
izleyen ve o derslerin sınavlarının yapılacağı ilk sınav döneminde
kullanılır.
(5) Kayıt
dondurma süresi sona eren öğrenci, takip eden yıl/yarıyıl/dönem kayıt
tarihlerinde kaydını yaptırır ve kaydını dondurduğu öğrenim durumundan itibaren
öğrenciliğe devam eder. Kaydını dondurmuş öğrenci öğrenimine devam etmek
istediği takdirde dilekçe ile ilgili üst akademik birime başvurur. Başvuru,
öğrencinin devam zorunluluğu dikkate alınarak, üst akademik birim yönetim
kurulunca karara bağlanır.
Danışmanlık
MADDE 8 – (1)
Üniversitenin bir eğitim-öğretim programına ilk kez kayıt yaptıran her
öğrenci için, ilgili akademik birim yöneticisinin teklifi üzerine üst
akademik birim yönetim kurulu tarafından bir danışman atanır.
(2) Danışmanların
görev ve sorumlulukları ile danışmanlık hizmetine ilişkin usul ve esaslar
Üniversite tarafından çıkarılan yönergede belirlenir.
Geçişler
MADDE 9 –
(1) Ön lisans programlarından mezun olan öğrenciler, 2547 sayılı Kanunun
birinci fıkrasının 45 inci maddesinin (e) bendi uyarınca Üniversitenin
ilgili lisans programlarına dikey geçiş yoluyla kabul edilir. Dikey geçiş
yoluyla öğrenci alınacak programlar ve bu öğrenciler için ayrılacak
kontenjanlar Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenir. Dikey geçişle
kayıt yaptıracak öğrenciler ÖSYM tarafından yapılan sınavla yerleştirilir.
Bu şekilde yerleştirilenler hakkında, 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans
Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
hükümleri uygulanır.
(2) Lisans ve ön
lisans programlarına yatay geçiş yapılmasına ilişkin esaslar, kontenjanlar,
lisans ve ön lisans bölümlerine yapılacak yatay geçişle öğrenci kabulü ve
kayıtları; 24/10/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar
Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi
Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri ile Üniversite tarafından
çıkarılan yönergede belirlenen usul ve esaslara göre yapılır.
(3) Enstitülere
yatay geçişler ilgili üst akademik birimlere ilişkin mevzuat hükümlerine
göre yapılır.
(4) Üniversitenin
eğitim-öğretim programlarına yatay geçiş veya dikey geçişle gelen
öğrencilerin önceki diploma programlarından aldıkları ve başarılı oldukları
derslerin intibakları Üniversite tarafından çıkarılan yönerge hükümlerine
göre yapılır.
Çift anadal ve
yandal programları
MADDE 10 –
(1) Üniversitede kayıtlı oldukları lisans/ön lisans programını üstün
başarıyla yürüten öğrencilerin, aynı zamanda ikinci bir lisans/ön lisans
programında diploma alabilmelerine olanak sağlayacak çift anadal
programlarının ve ilgi duydukları başka bir dalda bilgilenmelerini sağlamak
amacıyla oluşturulacak yandal programlarının açılması, içeriklerinin,
kontenjanlarının ve öğrenci kabulü koşullarının belirlenmesi ile bu
programlarda eğitim-öğretim ile başarı değerlendirmesi, Yükseköğretim
Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift
Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına
İlişkin Yönetmelik hükümleri ile Üniversite tarafından çıkarılan
yönergelerde belirlenen usul ve esaslara göre yapılır.
Öğrenci
değişim programları
MADDE 11 –
(1) Üniversite ile yurt içindeki veya yurt dışındaki yükseköğretim
kurumları arasında yapılan anlaşmalar gereğince öğrenci değişim programları
uygulanabilir. Değişim programlarının uygulanması ilgili mevzuat
hükümlerine göre yapılır.
Öğrenci kimlik
kartı
MADDE 12 – (1)
Üniversiteye kayıt yaptıran her öğrenciye, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
tarafından öğrenci kimlik kartı verilir. Üniversiteden mezun olan, ayrılan
veya herhangi bir sebeple kaydı silinen öğrenciden kimlik kartı geri
alınır.
(2) Öğrenci
kimlik kartının çalınması, kaybedilmesi, herhangi bir nedenle
kullanılamayacak hale gelmesi gibi durumlarda öğrencinin en kısa zamanda
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığını bilgilendirmesi gerekir. Bu gibi
durumlarda öğrenci kimlik kartı iptal edilerek, yeni bir kart düzenlenir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim-Öğretime İlişkin
Esaslar
Öğretim yılı
ve şekli
MADDE 13 –
(1) İlgili üst akademik birim kurulunun önerisi ve Eğitim-Öğretim
Programları Koordinasyon Komisyonunun olumlu görüşü üzerine öğretimin
yıllık, yarıyıllık, dönemlik, sınıf geçme veya ders geçme esaslı olması,
Milletlerarası Andlaşma ve Ek Protokol ile diğer ilgili mevzuata göre
Senato tarafından belirlenir.
(2) Öğretim yılı,
güz ve bahar yarıyıllarından oluşur. Programın özelliğine göre Senato
kararıyla öğretim yılı üç dönemden de oluşabilir. Ancak, her bir yarıyıl
veya dönem yetmiş öğretim gününden az olamaz.
(3) Üst akademik
birimlerin önerileri doğrultusunda, eğitim-öğretim faaliyetleri ile ilgili
Üniversite akademik takvimi Eğitim-Öğretim Programları Koordinasyon
Komisyonu tarafından hazırlanır, Senato tarafından onaylanır ve ilan
edilir.
Öğretim süresi
MADDE 14 – (1)
Hazırlık sınıflarında öğretim süresi, Fransızca dil hazırlık sınıfı ve
ileri Fransızca hazırlık sınıfının her biri için birer yıldır. Bu
sınıflardan sadece birine devam eden öğrenciler başarısız olmaları halinde
ilgili sınıfı yalnızca bir kez tekrar edebilir. Ancak her iki hazırlık
sınıfına da devam eden öğrenciler için hazırlık sınıflarında öğretim süresi
en çok üç yıldır.
(2) Lisansüstü,
lisans ve ön lisans programlarında öğretim süresi 2547 sayılı Kanun
hükümlerine göre belirlenir.
Eğitim-öğretimin
içeriği
MADDE 15 –
(1) Üniversitenin akademik birimlerinde eğitim-öğretim programları ile
eğitim planları, her yarıyıl/dönemde öğrencilerin en az 30 AKTS kredilik
ders alabileceği şekilde Üniversite tarafından çıkarılan yönerge
hükümlerine göre düzenlenir. Bir eğitim-öğretim programında yer alan her
dersin içeriği ve başarı değerlendirme yöntemi ile haftalık ders programı,
akademik takvimde belirlenen yarıyıl/dönem kayıt yenileme tarihleri
öncesinde Üniversitenin internet sayfasında ilan edilir.
(2)
Eğitim-öğretim programı, teorik ve uygulamalı (laboratuvar/uygulama
çalışmaları, seminer, staj, bitirme ödevi veya projeleri ve benzeri)
derslerden oluşur ve ilgili üst akademik birim kurulunun önerisi ile
Eğitim-Öğretim Programları Koordinasyon Komisyonunun olumlu görüşü üzerine
Senato tarafından belirlenir.
(3) Hazırlık
sınıflarında ve akademik birimlerin programlarında yer alacak dersler,
bunların saat ve AKTS kredisi karşılıkları ile çift anadal veya yandal
programlarının içerikleri ve ders seçme esasları ilgili üst akademik
birimlerin eğitim-öğretim ve sınav yönetmelikleri ile diğer ilgili mevzuat
çerçevesinde, üst akademik birim kurulunun önerisi ve Eğitim-Öğretim Programları
Koordinasyon Komisyonunun olumlu görüşü üzerine Senato tarafından
belirlenir.
(4) Engelli
öğrencilerin eğitim-öğretimlerine yönelik gerekli düzenlemeler ilgili
mevzuat çerçevesinde üst akademik birimler tarafından yapılır.
Devam
zorunluluğu
MADDE 16 –
(1) Öğrencilerin, eğitim-öğretim programında yer alan bütün ders ve
çalışmalara katılmaları ve devam etmeleri zorunludur.
(2) Bir dersin
yıl/yarıyıl/dönem sonu ve bütünleme sınavına girebilmek için, derslere ve
çalışmalara %70'ten az olmamak üzere, ilgili üst akademik birime ilişkin
mevzuat hükümlerine göre belirlenen oranda katılmak zorunludur.
(3) Üst akademik
birim yönetim kurullarınca kabul edilen haklı bir nedene dayalı olarak,
derse/derslere devam edemeyen öğrenciler mazeretli sayılırlar. Haklı neden,
en geç mazereti veya mazeretin bildirimini engelleyen durumun ortadan
kalkmasını izleyen üç iş günü içinde ilgili üst akademik birime yazılı
olarak bildirilir. Sağlık sorunları ile ilgili mazeretlerin, üniversite
hastaneleri veya diğer resmî sağlık kuruluşları ya da hasta kabul yetkisi
olan özel sağlık kuruluşlarından alınan sağlık raporu ile belgelendirilmesi
gerekir. Öğrencinin, devam zorunluluğunun %20’sini aşan mazeretleri dikkate
alınmaz.
(4) Derslere
devam yükümlülüğünü yerine getirip başarısız olan öğrencilerden, o dersi
aldıkları daha sonraki yarıyıllarda devam zorunluluğu aranmaz.
(5) Öğrencilerin
devam durumlarının denetimi, ilgili akademik birimin gözetiminde öğretim
elemanları tarafından yapılır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Sınavlar ve Başarı
Değerlendirme Sistemi
Sınavlar
MADDE 17 –
(1) Lisans ve ön lisans programlarında başarı değerlendirmesi, yarıyıl içi
çalışmaları, yarıyıl sonu sınavı ve bütünleme sınavı şeklinde yapılır.
Sınavların, yazılı, yazılı ve sözlü, uygulamalı veya yazılıdan sonra belli
şartlarla sözlü olarak yapılmasına ilişkin başarı değerlendirme yöntemi,
dersin öğretim elemanı tarafından belirlenerek, ilgili yarıyılın başında
öğrencilere ve ilgili akademik birim yönetimine bildirilir.
(2) Lisansüstü
eğitimde ve hazırlık sınıflarında başarı değerlendirmesinin ne şekilde
yapılacağı, ilgili üst akademik birim eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliği
hükümleri çerçevesinde ilgili üst akademik birim kurulunun önerisi üzerine
Senato tarafından düzenlenir.
(3) Başarısız
olduğu tek ders nedeniyle mezuniyeti bir ya da iki yarıyıl gecikme
durumunda olan öğrenciye, en geç bütünleme sınav sonuçlarının tümüyle
ilanınından itibaren üç iş günü içinde talepte bulunması halinde, ilgili
üst akademik birim yönetim kurulu kararı ile tek ders sınav hakkı verilir.
Tek ders sınavı, kararı izleyen iki hafta içinde yapılır.
(4) Sınavlar
ilgili akademik birim yönetiminin denetiminde, ders ve çalışmaları yürüten
öğretim elemanlarınca yapılır.
Yarıyıl içi
çalışmaları ve ara sınavlar
MADDE 18 –
(1) Yarıyıl/dönem içi çalışmaları; ödev, laboratuvar/uygulama,
araştırma/inceleme, sunum, kısa konu sınavı, ara sınav ve benzeri
faaliyetlerin bütünüdür.
(2) Ara sınavlar
ve/veya ara sınav yerine geçen çalışmalar her ders için bir
yarıyılda/dönemde en az bir defa olmak üzere ilgili üst akademik birim
eğitim-öğretim ve sınav yönetmeliği hükümlerine göre yapılır.
(3) Üst akademik
birim yönetim kurullarınca kabul edilen haklı bir nedene dayalı olarak,
belirtilen tarihlerde ara sınava giremeyen öğrencilere aynı yarıyıl/dönem
içinde mazeret sınavı yapılabilir. Haklı neden, en geç ara sınavı veya
mazeretin bildirimini engelleyen durumun ortadan kalkmasını izleyen üç iş
günü içinde ilgili üst akademik birime yazılı olarak bildirilir. Sağlık
sorunları ile ilgili mazeretlerin üniversite hastaneleri veya diğer resmî
sağlık kuruluşları ya da hasta kabul yetkisi olan özel sağlık
kuruluşlarından alınan sağlık raporu ile belgelendirilmesi gerekir.
Sınav
programları ve sınavlarda disiplin
MADDE 19 –
(1) Yarıyıl/dönem sonu ve bütünleme sınavları, Üniversitenin akademik
takviminde belirtilen tarihlerde, ilgili üst akademik birimlerin
eğitim-öğretim ve sınav yönetmelik hükümlerine göre hazırlanan ve ilgili
üst akademik birimin yönetim kurulunca onaylanarak Üniversitenin internet sitesinde
ilan edilen programa göre yapılır.
(2) Öğrencilerin
sınavlara bu programa göre hazırlanan listelerdeki gün ve saatlerde
girmeleri ve öğrenci kimlik kartlarını yanlarında bulundurmaları gerekir.
(3) Sınavlarda
kopya çeken, kopya veren, bunlara teşebbüs eden öğrenciler ile sınav yerine
geçen çalışmalarda intihal yapan veya bu fiilleri işledikleri sonradan
anlaşılan öğrencilerin durumları bir tutanakla tespit edilir ve bu
öğrencilere 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
(4) Öğrencilerin
sınavlarda yanlarında bulunduramayacakları araç/gereçler, ilgili üst
akademik birim tarafından belirlenir.
(5) Yazılı sınav
belgeleri, sınavın yapıldığı tarihten itibaren üç yıl süreyle saklanır. Bu
süre sonunda sınav belgeleri ilgili akademik birim yönetimi tarafından imha
edilir ve durum bir tutanakla tespit edilir. Ancak, bir davaya konu olan
belgeler, yargılamanın sonuna kadar saklanır.
(6) Engelli
öğrenciler için sınavlar ilgili mevzuata göre düzenlenir.
Sınavlarda
değerlendirme ve başarı notu
MADDE 20 –
(1) Bir dersin başarı notu; ara sınav notları ile varsa diğer yarıyıl/dönem
içi çalışmalarındaki notlar ve yarıyıl/dönem/yıl sonu veya bütünleme
sınavında alınan notların ağırlıklı ortalamasına göre hesaplanır. Bir
dersten başarılı sayılma koşulları ilgili akademik birimlerin mevzuat
hükümlerine göre belirlenir.
(2) Yıllık
derslerin başarı notunun hesaplanmasında, güz ve bahar yarıyıllarının
yarıyıl içi çalışma notları birlikte değerlendirilir.
(3) Başarı
notları öğretim elemanları tarafından, notların istatistiksel dağılımı ve
öğrencilerin genel başarı durumu göz önünde bulundurularak harflerle ifade
edilir. Başarı notları ve bunların katsayı değerleri aşağıdaki gibidir:
Başarı Notu Katsayı
AA 4.00
BA 3.50
BB 3.00
CB 2.50
CC 2.00
F 0.00
(4) Derse devam
yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere IA notu verilir, bu notu
alan öğrenciler dersi tekrar ettiklerinde devam yükümlülüklerini yerine
getirmek zorundadırlar.
(5) Yarıyıl
sonu/dönem sonu/yıl sonu veya bütünleme sınavına girmeyen öğrencilere,
dönem içi çalışmalarına bakılmaksızın NP notu verilir. Bu not, not
ortalamaları hesabında F notu işlemi görür.
(6) Laboratuvar
çalışmaları, seminer, dönem projeleri gibi uygulamalı derslerde ve yeterlik
sınavı ile tez önerisi savunmasında başarı durumu P (başarılı) ve F
(başarısız) olarak değerlendirilebilir. Lisansüstü programlarda devam eden
bir tez çalışmasının başarı durumu, TP (tez çalışması yeterli) veya TF (tez
çalışması yetersiz) olarak değerlendirilir. Savunma sonrası tez çalışması
hakkında başarı notu olarak P (tez çalışması kabul), F (tez çalışması ret)
veya TM (tez çalışması düzeltilmeli) verilir.
Sınav sonucuna
itiraz
MADDE 21 –
(1) Öğrenciler, sınavların veya sınav yerine geçen çalışmaların
sonuçlarının ilanından itibaren üç iş günü içinde bir dilekçe ile ilgili
üst akademik birime başvurarak, sonuçların maddi hata yönünden
incelenmesini isteyebilir.
(2) İlgili üst
akademik birim itirazın değerlendirilmesi için üç kişilik bir komisyon
oluşturur. Komisyon, değerlendirme sonucunu 10 iş günü içinde ilgili üst
akademik birime bildirir. İlgili üst akademik birim sonucu öğrenciye
iletir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Kayıt Silme ve Diplomalara
İlişkin Esaslar
Kayıt silme
MADDE 22 –
(1) Aşağıdaki hallerde ilgili üst akademik birim yönetim kurulu kararı ile
öğrencinin kaydı silinerek Üniversite ile ilişiği kesilir:
a) Öğrencinin
ilgili üst akademik birime yazılı başvuruyla kaydının silinmesi talebinde
bulunması.
b) Öğrenci
hakkında verilen yükseköğretim kurumundan çıkarılma cezasının kesinleşmesi.
c) 2547 sayılı
Kanunun 44 üncü maddesi uyarınca öğrencinin kaydının silinmesi hallerinin
ortaya çıkması.
(2) Hazırlık
sınıfı öğrencilerinin kayıt silme işlemleri öğrencilerin kayıtlı oldukları
enstitü/fakülte yönetim kurulu kararı ile yapılır.
(3) Kaydı silinen
öğrenciye, talep etmesi halinde, son öğrenim durumunu gösteren bir belge
verilir. Üniversiteye girişte alınan belgelerden sadece lise diploması iade
edilir. Diplomanın bir fotokopisi dosyasında saklanır.
Diplomalara
ilişkin esaslar
MADDE 23 –
(1) Öğrencilere, mezuniyet seviyelerine göre verilecek olan geçici
mezuniyet belgesi, diploma, diploma eki ve diğer belgelerin düzenlenmesinde
Galatasaray Üniversitesi Geçici Mezuniyet Belgesi, Diploma ve Diğer
Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin Yönerge hükümleri uygulanır.
Ön lisans
diploması
MADDE 24 –
(1) Öğrencilere ön lisans diploması ve diploma eki aşağıdaki hallerde
verilir:
a) Devam
ettikleri meslek yüksekokulu programında yer alan 120 AKTS kredilik
dersleri başarı ile tamamlamaları.
b) Öğrenim süresi
sekiz yarıyıl olan akademik birimlerde ilk dört yarıyılın bütün
derslerinden başarılı olduktan sonra kayıtlarını sildirmeleri veya daha
sonraki yarıyıllarda herhangi bir nedenle ilişiklerinin kesilmesi.
Lisans
diploması
MADDE 25 – (1)
İlgili fakülte veya bölümün eğitim-öğretim programında yer alan en az 240
AKTS kredilik zorunlu ve seçimlik dersleri başaran öğrenci öğrenimini
tamamlamış olur. Bu öğrencilere, mezuniyet için gerekli diğer koşulları sağladıkları
takdirde, ilgili mevzuat hükümlerine göre, ilgili fakülte veya bölümün
lisans diploması ve diploma eki verilir.
Lisansüstü
diplomaları
MADDE 26 –
(1) Enstitülerde bir lisansüstü programını başarıyla tamamlayan öğrencilere
ilgili mevzuat hükümlerine göre diploma ve diploma eki verilir.
Diploma eki ve
diploma yerine geçen belgeler
MADDE 27 –
(1) Diploma almaya hak kazanan öğrencilere diploma ile birlikte diploma eki
verilir.
(2) Öğrencilere
diplomaları hazırlanıncaya kadar bir defaya mahsus geçici mezuniyet belgesi
verilebilir.
(3) Diplomasını
kaybeden öğrencilere bir defaya mahsus duplikata verilir.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 28 –
(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde, Yükseköğretim Kurulu,
Üniversitelerarası Kurul, Senato ve Üniversite Yönetim Kurulu kararları ile
diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 29 –
(1) 23/5/2013 tarihli ve 28655 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan
Galatasaray Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği yürürlükten
kaldırılmıştır.
İntibak
GEÇİCİ MADDE 1
– (1) 2013-2014 eğitim-öğretim yılı öncesinde ön lisans, lisans ve
lisansüstü programlara kayıt yaptırmış öğrencilerin ağırlıklı genel not
ortalaması, bir öğrenci tarafından alınan tüm derslerin başarı notu katsayı
değerlerinin, bu derslerin haftalık kredi saatleriyle çarpılmasıyla elde
edilen toplamın, öğrencinin aldığı haftalık kredi toplamına bölünmesi
suretiyle hesaplanır.
Yürürlük
MADDE 30 –
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 31 – (1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Galatasaray Üniversitesi Rektörü yürütür.
|