YOZGAT
BOZOK ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENME VE ÖĞRETMEYİ GELİŞTİRME
UYGULAMA
VE ARAŞTIRMA MERKEZİ (YÖGEM) YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1)
Bu Yönetmeliğin amacı; Yozgat Bozok Üniversitesine bağlı olarak
kurulan Yozgat BozokÜniversitesi Öğrenme ve Öğretmeyi Geliştirme
Uygulama ve Araştırma Merkezi (YÖGEM)’nin teşkilat, yönetim, çalışma
usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1)
Bu Yönetmelik, Yozgat Bozok Üniversitesi Öğrenme ve Öğretmeyi
Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi (YÖGEM)’nin amaçlarına,
faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine
ve çalışma esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1)
Bu Yönetmelik, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin
birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü
maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1)
Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu:
Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Merkez (YÖGEM):
Yozgat Bozok Üniversitesi, Öğretme ve Öğrenmeyi Geliştirme
Uygulama ve Araştırma Merkezini,
c) Müdür: Merkez
Müdürünü,
ç) Rektör:
Yozgat Bozok Üniversitesi Rektörünü,
d) Rektörlük:
Yozgat Bozok Üniversitesi Rektörlüğünü,
e) Üniversite:
Yozgat Bozok Üniversitesini,
f) Yönetim Kurulu:
Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Merkezin
Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5 – (1)
Merkez; Üniversitede öğrenme süreçlerinin ve öğretimin geliştirilmesine
katkıda bulunmak amacıyla aşağıdaki hizmetleri verir:
a) Öğretim üye ve
görevlilerine yönelik öğretimi zenginleştirmeyi ve geliştirmeyi amaçlayan
programlar sunmak,
b) Mesleğe yeni
başlayan öğretim üyeleri için mesleğe uyum programları düzenlemek,
c) Yeni göreve
başlayan araştırma görevlileri için uyum programı yürütme ve araştırma
görevlilerinin öğretme becerilerini geliştirmeye yönelik seminer ve
eğitimler yürütmek,
ç) Öğrenme
ortamını geliştirmeyi amaçlayan nitelikli araştırmalar yürütme; araştırma
sonuçlarını yayınlama ve kurum içi ilgili Merkezlerle paylaşarak öğrenme ve
öğretmeyi geliştirecek düzenlemelerin planlanmasına ve yürütülmesine destek
olmak,
d) Merkez
tarafından sunulan hizmetleri değerlendirerek, Merkezin gelecekteki
çalışmalarına yön vermek.
(2) Merkez verdiği
tüm hizmetlerin, Üniversitenin misyonuna paralel, mesleki ve etik
ilkelere bağlı, girişimci, gelişime ve yeniliklere açık bir
biçimde öğretim elemanlarının ihtiyaçlarına uygun olmasına önem verir.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 – (1)
Merkez, bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinde yer alan amaçlarına ulaşabilmek
için, Üniversitenin ilgili akademik ve idari birimleri ile işbirliği içinde
öğrenme ve öğretimin iyileştirilmesine yönelik eğitim, araştırma ve
değerlendirme faaliyetlerini yürütür.
(2) Merkez,
öğretim becerilerini geliştirmeyi isteyen öğretim elemanlarına destek olmak
ve bilgi vermek amacıyla aşağıdaki faaliyetleri yürütür:
a) Üniversiteye
yeni katılan öğretim elemanlarına yönelik etkili öğretim seminerleri
düzenlemek,
b) Öğretim
elemanlarına yönelik öğrenciyle iletişim, ölçme ve değerlendirme, öğretimde
teknoloji kullanımı, öğretim yöntemleri gibi konularda seminerler sunmak,
c) Öğretim
elemanlarının öğretimlerini iyileştirmeye yönelik bireysel veya grup
danışmanlığı hizmeti vermek,
ç) Öğrenme ve
öğretime ilişkin çevrimiçi kaynakların yer aldığı sanal kütüphane ortamı
sunmak,
d) Farklı
alanlardan, bölümlerden öğretim elemanlarının bir araya gelerek eğitim ve
öğretim ile ilgili bilgi ve deneyimlerini meslektaşlarıyla paylaştıkları
öğrenme ortamları oluşturmak.
(3) Merkez, kendi
alanıyla ilgili araştırma-yayın yapma, danışmanlık hizmeti verme ve kendi
faaliyetlerini değerlendirmeye yönelik olarak aşağıdaki faaliyetleri
yürütür:
a) Öğretim
elemanlarının profili, ihtiyaç ve memnuniyetini belirlemek amacıyla
düzenli aralıklarla araştırmalar yapmak,
b) Merkez
bünyesinde verilen tüm hizmetleri değerlendirmek,
c) Üniversite
öğretim ortamının geliştirilmesine yönelik olarak eğitim malzemeleri
geliştirilmesi, eğitimde teknoloji kullanımı, öğretim üyesi-öğrenci
iletişiminin geliştirilmesi gibi konularda projeler hazırlamak ve
uygulamaya koymak,
ç) Araştırmalardan
elde edilen bulguları yöneticilerle, öğretim üyeleriyle paylaşarak
öğrencilerin akademik gelişimini destekleyici ve öğretim ortamını
zenginleştirici uygulamaların tasarlanmasına yardımcı olmak,
d) Araştırma
bulgularını yurtiçi ve yurtdışı bilimsel toplantılarda paylaşmak ve
bilimsel yayın haline getirmek,
e) Merkezin
çalışma alanları doğrultusunda kitap, broşür, bülten ve benzeri yayınlar
yapmak,
f) Merkezin
çalışma alanları kapsamında seminerler ve bilimsel toplantılar düzenlemek.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Merkezin
Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 – (1)
Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Merkez Müdürü.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Merkez Müdürü
MADDE 8 – (1)
Merkez Müdürü, Merkezin faaliyet alanları konusunda araştırma, uygulama ve
eğitim deneyimine sahip öğretim elemanları arasından Rektör tarafından 3
yıl süre ile görevlendirilir. Görev süresi dolan Müdür, birden fazla kez
görevlendirilebilir. Müdür, Merkezin işleyişi ile ilgili planlama, yürütme
ve düzenlemeleri yapar.
Merkez
Müdürünün görevleri
MADDE 9 – (1)
Merkez Müdürünün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil
eder.
b) Merkez Yönetim
Kurulunu ve Danışma Kurulunu toplantıya çağırır ve bu kurullara başkanlık eder.
c) Üniversite
Yönetim Kurulu ve Merkez Yönetim Kurulu kararlarını uygular, gerekli
koordinasyonu ve denetimi sağlar, Merkezin idari işlerini yürütür.
ç) Merkezde
verilen hizmetlerin amacına uygun, bilimsel ve etik ilkelere bağlı olarak
düzenli bir biçimde verilmesini, değerlendirilmesini ve geliştirilmesini
sağlar.
d) Merkez
personelinin işbirliği içinde, düzenli ve verimli çalışmasından sorumludur.
e) Merkezin
Üniversitedeki akademik-idari birimler, öğrenci temsilcileri ve öğrenci
toplulukları ile iletişim ve işbirliği içinde çalışmasını sağlar.
f) Her faaliyet
dönemi sonunda, Merkezin yıllık çalışma raporunun, bir sonraki yılın
çalışma programı taslağının hazırlanmasını ve Yönetim Kuruluna sunulmasını
sağlar.
g) Merkezin
çalışmalarının düzenli olarak yürütülmesinden ve geliştirilmesinden Rektöre
karşı sorumludur.
ğ) Merkezin amaç
ve faaliyetleri ile ilgili ulusal/uluslararası bilimsel ve mesleki
etkinliklere katılımı sağlar.
h) Merkezin
çalışma alanı ile ilgili kişi, birim, kurum ve kuruluşlarla işbirliği
ve/veya koordinasyon esasları çerçevesinde ortak projeler oluşturur ve
yürütür.
ı) Merkezde görev
yapacak akademik, idari ve teknik personel ihtiyacını belirler ve
görevlendirmeleri ile ilgili teklifleri Rektörlüğe iletir.
Merkez Müdür
Yardımcıları
MADDE 10 – (1)
Merkez Müdürünün önerisi üzerine Merkezin faaliyet alanları konusunda
eğitim ve araştırma deneyimine sahip öğretim elemanları arasından Rektör
tarafından 3 yıl süre ile görevlendirilir. Merkezde iki Müdür Yardımcısı
bulunur. Merkez Müdürü görevi başında bulunmadığı zamanlarda, yerine
vekâlet ederler. Merkez Müdür Yardımcıları, Merkez Müdürünün kendilerine
vereceği görevleri yerine getirirler.
Merkez Yönetim
Kurulu
MADDE 11 – (1)
Yönetim Kurulu, Merkez Müdürünün başkanlığında Merkez faaliyet alanlarıyla
ilgili çalışmaları bulunan öğretim elemanları arasından Rektör tarafından
görevlendirilecek dört üye olmak üzere toplam beş üyeden oluşur. Yönetim
Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır. Süresi biten üye yeniden
görevlendirilebilir. Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan Yönetim Kurulu
üyesinin yerine, kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir üye
görevlendirilir.
Merkez Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 12 – (1)
Yönetim Kurulu, Müdürün çağrısı üzerine yılda en az üç kez olmak üzere toplanır.
Müdür gerekli gördüğü durumlarda Yönetim Kurulunu toplantıya
çağırabilir. Yönetim Kurulu aşağıdaki görevleri yürütür:
a) Merkezin
faaliyet alanları doğrultusunda gerekli kararları almak,
b) Merkezin yıllık
çalışma programını ve faaliyet raporunu görüşerek karara bağlamak,
c) Danışma
Kurulundan gelecek önerileri değerlendirmek ve karara bağlamak,
ç) Merkezin
çalışma alanı ile ilgili kişi, kurum ve kuruluşlar ile işbirliği esaslarını
belirlemek,
d) Merkezin
amaçlarının gerçekleşmesi ve yapacağı çalışmaların yürütülmesi için gerekli
diğer kararları almak.
Merkez Danışma
Kurulu
MADDE 13 – (1)
Danışma Kurulunda, Merkezin faaliyet alanlarında çalışan, tecrübesi olan,
gerektiğinde bilgisine başvurulabilecek kişiler yer alır. Merkez Danışma
Kurulu üyeleri, Merkez Yönetim Kurulunun önerisi ve Rektörün onayıyla
görevlendirilir. Merkez Danışma Kurulu, Üniversite içinden ve/veya dışından
3 ila 9 üyeden oluşur. Danışma Kurulu üyelerinin görev süresi üç
yıldır. Üyelik süresi sona eren üyeler yeniden görevlendirilebilir. Danışma
Kurulu, yılda en az bir kez toplanır. Merkez Müdürü gerektiği durumlarda,
Danışma Kurulu üyelerini düşünce ve deneyimlerinden yararlanmak,
görüşlerini almak ve faaliyetleri hakkında bilgi vermek üzere toplantıya
çağırabilir.
Merkez Danışma
Kurulunun görevi
MADDE 14 – (1)
Merkez Danışma Kurulu, Merkezin çalışmalarını, uzun vadeli bilimsel ve
yönetsel planlarını değerlendirir ve Yönetim Kuruluna önerilerde bulunur.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Çeşitli
ve Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 15
– (1) Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı, 2547
sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre Rektör tarafından görevlendirilecek
personelle karşılanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 16 – (1)
Merkezin harcama yetkilisi Rektördür. Rektör bu yetkisini Rektör
Yardımcısına ve/veya Merkez Müdürüne devredebilir.
Yürürlük
MADDE 17 – (1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 18 – (1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Yozgat Bozok Üniversitesi Rektörü
yürütür.
|