BOZOK
ÜNİVERSİTESİ PROJE KOORDİNASYON UYGULAMA
VE
ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1)
Bu Yönetmeliğin amacı; Bozok Üniversitesine bağlı olarak kurulan Proje
Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezinin faaliyet alanlarını,
amaçlarını, yönetim organlarını, bu organların görevlerini ve çalışma
şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1)
Bu Yönetmelik; Bozok Üniversitesi Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma
Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim
organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1)
Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7
nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile
14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Birim: Merkezin
amaçları doğrultusunda çalışmalar yapmak üzere gerekli görülen konularda
Yönetim Kurulu tarafından oluşturulan birimleri,
b) Komisyon:
Merkez Yönetim Kurulu Tarafından Oluşturulan Komisyonları,
c) Merkez: Bozok
Üniversitesi Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezini,
ç) Müdür: Merkezin
müdürünü,
d) Müdür
yardımcısı: Merkezin müdür yardımcılarını,
e) Rektör: Bozok
Üniversitesi Rektörünü,
f) Senato: Bozok
Üniversitesi Senatosunu,
g) Üniversite:
Bozok Üniversitesini,
ğ) Yönetim Kurulu:
Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Merkezin
Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5 – (1)
Merkezin amaçları şunlardır:
a) Üniversitenin
iç ve dış kaynaklı projelerinin koordinasyonunu sağlamak,
b) Üniversite
öğretim üyeleri ile doktora, tıpta uzmanlık ya da sanatta yeterlik eğitimi
almakta olan veya eğitimini tamamlamış araştırmacılar tarafından
gerçekleştirilen, ulusal, uluslararası projeler ile Merkeze sunulan
projelerin sayısını ve niteliğini arttırmak,
c) Patent,
endüstriyel tasarım, faydalı model konularında öğretim üyeleri ve
sanayicilere katkıda bulunmak,
ç) Yurt içi ve
yurt dışı proje teklif çağrılarını, tüm ilgili akademisyen ve akademik
birimlere duyurmak,
d) Proje
hazırlayan veya hazırlayacak ilgili kişilerin birbirleriyle irtibata
geçmelerini sağlamak,
e) Projeler ile
ilgili bilimsel, mesleki ve eğitsel çalışmalarda bulunmak, danışmanlık ve
bilgilendirme hizmetleri vermek,
f) Proje
kaynaklarının bölge ve ülke çıkarları doğrultusunda ekonomik çıktıları olan
Araştırma ve Geliştirme (Ar-Ge) projelerinde etkin kullanımını sağlamak.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 –
(1) Merkez; proje geliştirme, koordinasyon ve danışmanlık, eğitim ve
bilimsel toplantılar, proje takibi, proje duyuru ve tanıtım faaliyetleri
alanında ve başta üniversiteler olmak üzere ilgili kamu kurum ve
kuruluşları, sivil toplum örgütleri ve özel kuruluşlar ile işbirliği içinde
ulusal ve uluslararası düzeyde aşağıda belirtilen faaliyetleri yürütür:
a) Proje
geliştirme, koordinasyon ve danışmanlık alanında yürütülecek olan
faaliyetler şunlardır:
1) Üniversitenin
yer aldığı yürütücü, ortak, iştirakçi ve benzeri projelerin başvurularının
yürütülmesi, finans kaynakları ve proje ortaklarıyla yapılacak yazışma ve
toplantıların organizasyonunu ve/veya takibini yaparak, proje yürütücüsü
ile proje ortakları arasında Rektörlük adına koordinasyon desteği sağlamak,
2) Sunulan proje
başvurularının ön değerlendirmesini, idari kontrolünü yapmak, usulüne uygun
olarak hazırlanmayan proje başvurularının düzeltilmesini sağlamak,
3) Bilimsel
Araştırma Projeleri (BAP) için ilgili form ve belgeleri oluşturmak,
4) Bilimsel
Araştırma Projelerinin sekretaryasını ve mali işlerini yürütmek,
5) Üniversite ve
TÜBİTAK tarafından desteklenmiş projelerin teknik ve mali kontrolü ile
ödeme işlemlerini yürütmek,
6) Desteklenen
projelerin yönetim süreçlerini izlemek, denetimlerde ihtiyaç duyulacak olan
her türlü sözleşme, harcama belgesi, ara ve final raporları, proje
çıktıları vb. belgelerin proje yürütücülerince muhafaza edilmesini
sağlamak,
7) Sanayi
kuruluşlarından gelen istek ve önerileri değerlendirerek, yeni çalışma
konularını gündeme getirmek ve akademisyenleri bu kapsamda projeler
hazırlamaya teşvik etmek,
8) Ulusal,
uluslararası kurum ve kuruluşlara sözleşme dahilinde proje hazırlama ve
yönetimi konusunda danışmanlık yapmak,
9) Patent, lisans
anlaşmaları, teknoloji transferi gibi konularda danışmanlık hizmeti vermek.
b) Eğitim ve
bilimsel toplantı kapsamında yürütülecek olan faaliyetler şunlardır:
1) İç ve dış
kaynaklı proje teklif çağrılarını duyurmak,
2) Üniversite
öğretim elemanları ve öğrencileri başta olmak üzere, talep halinde kamu
kurum ve kuruluşları, sivil toplum örgütleri ve özel kuruluşların proje
hazırlama, uygulama ve değerlendirme kapasitelerini artırmak amacıyla proje
döngüsü yönetimi alanında eğitim faaliyetlerinde bulunmak,
3) Merkezin
çalışma alanına giren konulara yönelik ulusal ve uluslararası etkinliklerde
Üniversitenin temsil edilmesini sağlamak,
4) Merkezin
çalışma alanına giren konularla ilgili olarak panel, konferans, çalıştay,
seminer, sempozyum, tanıtım etkinlikleri, kongre, proje pazarı gibi
bilimsel toplantılar düzenlemek ve bu amaçla konuyla ilgili proje
uzmanlarını, proje finansman kuruluşlarının teknik temsilcilerini ve
akademisyenleri bu çalışmalara davet etmek,
5) Üniversite ile
kamu ve sivil toplum örgütleri bünyesinde yer alan ilgili diğer birimlerle
işbirliği kurmak,
6) Merkezin
çalışmaları ve Üniversitenin dahil olduğu projelerle ilgili rapor, tanıtıcı
broşür, katalog, tanıtım filmi ve benzeri dokümanlar hazırlamak, araştırma
ve uygulama sonuçlarını yayınlamak ve dağıtımını sağlamak.
c) Merkezin diğer
faaliyetleri şunlardır:
1) Proje yönetim
süreçleri ile ilgili her türlü uygulama prensibi, yöntem ve süreç tasarımı
ve bunların uygulanması ile ilgili yönergeleri ve iş akışlarını düzenlemek,
2) Merkezin
faaliyet alanlarıyla ilgili yıllık istatistik tutmak,
3) Üniversitenin
yer aldığı projelerle ilgili bilgilere ilişkin veritabanı oluşturmak, bu
bilgileri ve proje çıktılarını Merkezin internet sayfasında yayınlamak,
4) Ekonomik
çıktıları olan öncelikli Ar-Ge alanlarını belirlemek,
5) Merkezin
çalışma alanına giren konularda ulusal ve uluslararası düzeyde çeşitli
bilimsel, sosyal ve kültürel etkinlikler düzenlemek ve ödüller vermek
amacıyla Rektörlüğe teklifte bulunmak.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Merkezin
Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 –
(1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür,
b) Yönetim Kurulu.
Müdür
MADDE 8 –
(1) Müdür; Merkezin faaliyet alanına giren konularda araştırma ve yayın
çalışmalarında bulunmuş, yurt içi ve/veya yurt dışı proje deneyimine sahip
Üniversitenin kadrolu öğretim üyeleri arasından üç yıllık süre için Rektör
tarafından görevlendirilir. Süresi biten Müdür tekrar görevlendirilebilir.
Rektör gerekli gördüğü hallerde Müdürü süresinden önce görevden alabilir.
(2) Müdür,
çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere öğretim elemanları arasından
en fazla iki kişiyi müdür yardımcısı olarak görevlendirir. Müdür
yardımcılarının görev süresi üç yıldır. Görev süresi biten müdür yardımcısı
tekrar görevlendirilebilir. Müdürün yokluğunda yardımcılarından biri ona
vekâlet eder ve Müdüre çalışmalarında yardımcı olur. Müdürün görev
süresinin dolması veya herhangi bir sebeple görevinden ayrılması durumunda
müdür yardımcılarının da görevi sona erer.
(3) Müdür,
Merkezin çalışma kapasitesinin rasyonel bir şekilde kullanılmasından,
çalışmaların düzenli bir şekilde yürütülmesinden, faaliyetlerin gözetimi ve
denetiminden Rektöre karşı sorumludur.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 –
(1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil
etmek,
b) Yönetim Kurulu
kararlarını uygulamak,
c) Merkezin idari
işlerini yürütmek, gerekli koordinasyon ve denetimi sağlamak,
ç) Yönetim Kurulunca
onaylanan yıllık faaliyet raporunu ve çalışma programını yapmak.
Yönetim Kurulu
MADDE 10 –
(1) Yönetim Kurulu merkezin genel işleyişi ve faaliyetleri konularında
karar organıdır.
(2) Yönetim Kurulu
Merkezin bağlı olduğu Rektör yardımcısı, Müdür, Fen Bilimleri, Sosyal
Bilimler ve Sağlık Bilimleri Enstitü müdürleri ile Rektör tarafından
görevlendirilen iki öğretim üyesi olmak üzere toplam yedi üyeden oluşur.
Yönetim Kuruluna ilgili Rektör yardımcısı başkanlık eder.
(3) Yönetim Kurulu,
Merkezle ilgili konuları görüşmek üzere Müdürün çağrısı üzerine toplanır.
Yönetim Kurulu, üyelerin talepleri doğrultusunda ve Müdürün çağrısı üzerine
olağanüstü olarak da toplanabilir. Yönetim Kurulu toplantılarına mazeretsiz
olarak üç defa üst üste katılmayan üyenin görevi sona erer.
(4) Yönetim
Kurulu, salt çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır. Oyların
eşitliği halinde Yönetim Kurulu başkanının oyu yönünde çoğunluk sağlanmış
kabul edilir.
(5) Süreleri dolan
üyeler yeniden görevlendirilebilir. Süresi bitmeden ayrılan veya altı aydan
fazla Üniversite dışında görevlendirilen üyelerin yerine, yenileri
görevlendirilir.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11 –
(1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkezin genel
işleyişi, düzeni ve idari personeli ile ilgili Müdür tarafından yapılan
önerileri karara bağlamak,
b) Müdür
tarafından hazırlanan yıllık faaliyet raporlarını inceleyerek karara
bağlamak,
c) Araştırma,
eğitim ve diğer etkinlik programları, projeler ve Merkez faaliyetlerinin
tanıtım çalışmaları, mali destek ve yayım konularını, Merkez bünyesinde
yürütülen danışmanlık, proje ve benzeri hizmet bedellerini belirleyerek
Rektörün onayına sunmak,
ç) Bu Yönetmelik
uyarınca verilecek ödülleri tespit etmek üzere oluşturulacak komisyon üyelerini
belirlemek,
d) Üniversite
dışındaki ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla işbirliği esaslarını
belirlemek ve protokol taslaklarını hazırlamak,
e) Yıllık faaliyet
değerlendirmesi yaparak sonraki yıllar için strateji geliştirmek,
f) Gerek duyulduğunda
komisyonlar teşkil etmek, çalışma usullerini ve üyelerini belirlemek.
Birimler
MADDE 12 –
(1) Birimler, Merkezin amaçları doğrultusunda çalışmalar yapmak üzere
gerekli görülen konularda Yönetim Kurulu tarafından oluşturulur. Birimler,
yapılacak çalışmanın niteliğine göre, Üniversitenin öğretim elemanları,
Merkez çalışanları ve gerekli durumlarda kurum dışından konusunda uzman
kişilerden oluşturulabilir. Müdür birim sorumlusunu belirler. Merkez
birimlerinin görev süreleri Yönetim Kurulu kararı ile belirlenir. Görev
süresi tamamlanan birim, gerçekleştirdiği faaliyetlerle ilgili bir raporu
Müdüre sunar.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Çeşitli
ve Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 13 –
(1) Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı; 2547 sayılı
Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca Rektör tarafından görevlendirilecek
personel tarafından karşılanır.
Ekipman ve
demirbaşlar
MADDE 14 –
(1) Merkez faaliyetleri kapsamında alınan her türlü teçhizat, donanım ve
demirbaşlar Merkezin kullanımına tahsis edilir.
Yürürlükten kaldırılan
yönetmelik
MADDE 15 –
(1) 5/12/2011 tarihli ve 28133 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bozok
Üniversitesi Proje Koordinasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği
yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 16 –
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 17 –
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Bozok Üniversitesi Rektörü yürütür.
|