BOZOK
ÜNİVERSİTESİ İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İLE MESLEK
HASTALIKLARI
UYGULAMA VE ARAŞTIRMA
MERKEZİ
YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Bozok Üniversitesine bağlı olarak kurulan Bozok Üniversitesi
İş Sağlığı ve Güvenliği ile Meslek Hastalıkları Uygulama ve Araştırma
Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına ve bu
organların görev ve işleyişlerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1)
Bu Yönetmelik, Bozok Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği ile Meslek
Hastalıkları Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına ve bu organların görev ve işleyişlerine
ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1)
Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7
nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile
14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu:
Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Merkez: Bozok
Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği ile Meslek Hastalıkları Uygulama ve
Araştırma Merkezini,
c) Müdür: Merkezin
Müdürünü,
ç) Rektör: Bozok
Üniversitesi Rektörünü,
d) Üniversite:
Bozok Üniversitesini,
e) Yönetim Kurulu:
Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Merkezin
Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin amacı
MADDE 5 –
(1) Merkezin amacı iş sağlığı ve güvenliği ve meslek hastalıkları alanında
Üniversite bünyesindeki birimlerin akademik işbirliğini sağlamak, yurt
içinde ve yurt dışında iş sağlığı ve güvenliği ve meslek hastalıkları
ilgili her alanda eğitim, bilimsel araştırma, koruyucu ve önleyici
hekimliğe yönelik klinik uygulaması, halk sağlığı uygulaması yapmak ve
bilimsel danışmanlık hizmeti vermektir.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 – (1)
Merkezin faaliyet alanları şunlardır;
a) Yurt içinde ve
yurt dışında iş sağlığı ve güvenliği ve meslek hastalıkları ile ilgili her
konuda bilimsel klinik, deneysel ve sosyal araştırma yapmak, koruyucu ve önleyici
hekimliğe yönelik klinik ve toplum hekimliği uygulamaları geliştirmek,
alanda benzer çalışmalara katılmak, desteklemek ve yönlendirmek,
b) İş sağlığı ve
güvenliği ve meslek hastalıkları konusunda ulusal ve uluslararası düzeyde
kurs, seminer, konferans, kongre, sempozyum ve benzeri bilimsel
etkinlikleri düzenlemek, mevcut etkinliklere iştirak etmek ve desteklemek,
c) Faaliyet alanı
kapsamında üniversitelerde, kamu kurum ve kuruluşlarında lisans ve
lisansüstü düzeylerde sürdürülen eğitimler başta olmak üzere her türlü
eğitim çalışmalarına katılmak, destek vermek, bu eğitim programlarına
yönelik uygulama ve araştırma olanakları sağlamak,
ç) Faaliyet alanı
kapsam ve amaçları doğrultusunda basılı ve görsel yayınlar yapmak, iş
sağlığı ve güvenliği, meslek hastalıkları ve alana yönelik koruyucu ve
önleyici hekimlik konularında gelişme ve yayınların izlenebilmesi amacıyla
kitaplık, arşiv ve kaynakça oluşturmak,
d) İlgili kamu
kurum ve kuruluşları, işçi ve işveren kuruluşları, üniversiteler,
enstitüler, iş sağlığı ve güvenliği ve meslek hastalıkları alanında
faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlar, alanda faaliyet gösteren
uluslararası kuruluşlar, sosyal taraf temsilcileri ile işbirliği
oluşturmak, bilimsel çalışmalar sürdürmek, sürdürülen çalışmalara katkı sağlamak
ve danışmanlık vermek,
e) İş sağlığı ve
güvenliği ve meslek hastalıkları konularında bilimsel faaliyet sürdüren
ulusal ve uluslararası kuruluşlarla işbirliği geliştirmek, iletişim kurmak,
bilimsel projeler sürdürmek,
f) İş sağlığı ve
güvenliği ve meslek hastalıkları konularında işçi, işveren, işveren
temsilcileri ve çalışanların eğitimlerinin yanı sıra bu alanda çalışan
profesyonellere yönelik eğitim programları yapmak,
g) İş sağlığı ve güvenliği
ve meslek hastalıkları konularında etkin sürveyans programları geliştirmek
ve hayata geçirmek,
ğ) İş sağlığı ve
güvenliği ve meslek hastalıkları konularında Üniversite sanayi işbirliğini
geliştirmek, mevcut işbirliklerine katılmak ve/veya katkıda bulunmak,
h) Farklı kurum,
kuruluş ve/veya işyerlerinin iş sağlığı ve güvenliği ve meslek hastalıkları
alanında hizmet sunumu, inceleme, araştırma, proje, danışmanlık taleplerini
karşılamak ve bu konularda faaliyet gösteren Üniversite birimleri arasında
koordinasyon, organizasyon ve işbirliği çalışmalarına öncülük etmek,
ı) İş sağlığı ve
güvenliği ve meslek hastalıkları konusunda kamuoyu gelişmesine, koruyucu ve
önleyici hekimlik bakış açısıyla sağlık ve güvenlik bilincinin
artırılmasına, iş sağlığı ve güvenliği kavramının tüm unsurları ile hayata
geçirilmesine katkıda bulunmak,
i) Üniversite
bünyesinde iş sağlığı ve güvenliği ve meslek hastalıklarının tanınması ve
önlenmesine yönelik hizmet sunumu yapan birimlerin oluşturulmasına,
hizmetin sürdürülmesine ve ilgili birimler arası koordinasyona doğrudan
katılmak ve öncülük etmek,
j) İş sağlığı ve
güvenliği, meslek hastalıkları, koruyucu ve önleyici hekimlik ve halk
sağlığı uygulamaları kapsamında ulusal ve/veya uluslararası proje ve
araştırma önerileri geliştirmek, uygulamak, yayınlamak ve iyi uygulama
örnekleri geliştirmek,
k) Yönetim
Kurulunun kararlaştıracağı diğer faaliyetlerde bulunmak.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Merkezin
Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 –
(1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür,
b) Yönetim Kurulu,
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8 – (1)
Müdür, Merkezin faaliyet alanı ile ilgili Üniversite öğretim üyeleri
arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Süresi biten Müdür
yeniden görevlendirilebilir.
(2) Müdürün
önerisi ile Müdüre çalışmalarında yardımcı olmak üzere, Merkezin faaliyet
alanı ile ilgili, Üniversitede görevli öğretim elemanları ile Üniversite
bünyesinde çalışan alanında uzman kişiler arasından iki kişi, üç yıl için
Rektör tarafından müdür yardımcısı olarak görevlendirilir. Rektör
gerektiğinde aynı usulle müdür yardımcılarını değiştirebilir.
(3) Müdür görevi
başında bulunmadığı zamanlarda yardımcılarından birini vekil bırakır.
Vekalet altı aydan fazla sürerse yeni Müdür görevlendirilir. Müdürün görevi
sona erdiğinde yardımcılarının da görevi sona erer.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 – (1)
Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil
etmek, Yönetim Kuruluna ve Danışma Kuruluna başkanlık etmek,
b) Merkez
çalışmalarının gerektirdiği görevlendirmeleri yapmak,
c) Her öğretim
yılı sonunda ve istenildiğinde Merkezin genel durumu ve işleyişi hakkındaki
raporunu Yönetim Kurulunun görüşünü de aldıktan sonra Rektöre sunmak.
(2) Müdür;
Merkezin amaçları doğrultusundaki çalışmaların düzenli bir şekilde yürütülmesinden,
Merkezin tüm etkinliklerinin gözetim ve denetiminden ve bu konularda
gerekli önlemlerin alınmasından Rektöre karşı birinci derecede sorumludur.
Yönetim Kurulu
MADDE 10 –
(1) Yönetim Kurulu; Müdürün başkanlığında, iki müdür yardımcısı ile Merkezin
faaliyet alanı ile ilgili Üniversite öğretim elemanları ile Üniversite
bünyesinde çalışan alanında uzman kişiler arasından Rektör tarafından üç
yıl için görevlendirilen beş üye olmak üzere toplam sekiz üyeden oluşur.
Süresi biten üye yeniden görevlendirilebilir. Herhangi bir nedenle
görevinden ayrılan üyenin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle
yeni bir üye görevlendirilir.
(2) Yönetim Kurulu
yılda dört kez olağan ve gerektiğinde olağanüstü olarak Müdürün yazılı
çağrısı üzerine salt çoğunlukla toplanır ve kararlar toplantıya
katılanların salt çoğunluğu ile alınır.
(3) Yönetim Kurulu
toplantısına üç defa üst üste mazeretsiz katılmayan üyenin üyeliği
kendiliğinden sona erer.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11 –
(1) Yönetim Kurulu, Merkezin yönetimi ile ilgili konularda aşağıdaki
görevleri yapar:
a) Merkezin
çalışmalarıyla ilgili plan ve programların hazırlanmasını ve uygulanmasını
sağlamak,
b) Merkezin
yatırım ve plan tasarısını hazırlamak ve onaylanmak üzere Rektöre sunmak,
c) Merkez elemanlarının
eğitim, uygulama, araştırma, danışmanlık ve yayım konularındaki isteklerini
değerlendirip karara bağlamak,
ç) Müdürün,
Merkezin yönetimi ile ilgili getireceği konuları değerlendirerek karara
bağlamak,
d) Merkezin
eğitim, öğretim, bilimsel araştırma, danışmanlık, yayın faaliyetleri ve bu
faaliyetlerle ilgili esasları kararlaştırmak,
e) Danışma
Kurulunun görüş ve önerilerini değerlendirerek karara bağlamak.
Danışma Kurulu
ve görevleri
MADDE 12 –
(1) Danışma Kurulu; Müdürün başkanlığında, Merkezin faaliyet alanlarında
deneyimli Üniversitenin veya diğer üniversitelerin öğretim elemanları ile
istekleri halinde ilgili kurum ve kuruluşlardaki uzman kişiler arasından
Yönetim Kurulunun önerisi üzerine Rektör tarafından üç yıllığına seçilen
dokuz üye olmak üzere toplam on üyeden oluşur. Boşalan üyeliklerin yerine
kalan süreyi tamamlamak için aynı usulle yeni üye seçilir. Süresi biten üye
yeniden seçilebilir.
(2) Danışma
Kurulu; Müdürün çağrısı üzerine yılda bir kez salt çoğunlukla olağan olarak
toplanır. Müdür, gerekli gördüğü takdirde Danışma Kurulunu olağanüstü
olarak da toplantıya çağırabilir.
(3) Danışma
Kurulunun görevleri; Merkezin faaliyetleri ile ilgili olarak Yönetim
Kurulunun ihtiyaç duyduğu konularda değerlendirmeler yapmak ve istişari
nitelikte görüş ve önerilerde bulunmaktır.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Çeşitli
ve Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 13 –
(1) Merkezin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı
Kanunun 13 üncü maddesine göre Rektör tarafından görevlendirilecek personel
tarafından karşılanır.
Yürürlük
MADDE 14 –
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 15 –
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Bozok Üniversitesi Rektörü yürütür.
|