MERSİN
ÜNİVERSİTESİ ÖN LİSANS VE LİSANS
EĞİTİM-ÖĞRETİM
VE SINAV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Mersin Üniversitesine bağlı Tıp Fakültesi, Diş
Hekimliği Fakültesi, Mersin Meslek Yüksekokulu ve Devlet Konservatuvarı
dışında kalan fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında yürütülen ön
lisans ve lisans programlarına kayıt ile eğitim-öğretim ve sınavlarda
uygulanacak usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik; Mersin Üniversitesine bağlı Tıp Fakültesi, Diş
Hekimliği Fakültesi, Mersin Meslek Yüksekokulu ve Devlet Konservatuvarı
dışında kalan fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında yürütülen ön
lisans ve lisans programlarına kayıt ile eğitim-öğretim ve sınavlara
ilişkin esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
14 üncü ve 44 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Akademik
Danışman: Bir öğrenciye, üniversite hayatı süresince, kayıt, eğitim-öğretim
çalışmaları ve Üniversite yaşamı ile ilgili problemlerinde yardımcı olmak
ve yönlendirmek üzere, ilgili bölüm/program başkanı tarafından görevlendirilen
öğretim elemanını,
b) Akademik
Takvim: Eğitim-öğretim dönemlerinin başlama ve bitiş tarihleri ile başvuru,
kayıt ve sınav tarihleri gibi önemli tarihleri içeren takvimi,
c) Alt Birim:
Birimler içinde faaliyet gösteren bölümü, anabilim dalını veya programı,
ç) Alt Birim
Kurulu: Bölüm, anabilim dalı veya program kurulunu,
d) Avrupa Kredi
Transfer Sistemi (AKTS): Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesinde yedinci ve
sekizinci düzey için belirlenen ve program bazında öngörülen bilgi, beceri
ve yetkinliklerin kazandırılmasına dayalı öğrenci iş yükünü esas alan
sistemi,
e) Birim: Mersin
Üniversitesine bağlı fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulunu,
f) Birim Kurulu:
Fakültelerde fakülte kurulunu, yüksekokullarda yüksekokul kurulunu, meslek
yüksekokullarında meslek yüksekokul kurulunu,
g) Birim Yönetim
Kurulu: Fakültelerde fakülte yönetim kurulunu, yüksekokullarda yüksekokul
yönetim kurulunu, meslek yüksekokullarında meslek yüksekokul yönetim
kurulunu,
ğ) Ders Kredisi:
Bir kredi, bir yarıyıl içinde haftada bir ders saatlik teorik dersi ve/veya
semineri, iki ders saatlik stüdyo, atölye, laboratuvar, klinik, arazi
çalışması ve benzeri uygulamalı çalışmaları belirten ölçü birimini,
h) Diploma Eki:
Uluslararası saydamlığı pekiştirmeyi hedefleyen ve elde edilmiş yetkinlik
ve beceriler ile bunların ifade edildiği diploma, derece, sertifika gibi
belgelerin akademik ve mesleki tanınmasını sağlamaya yönelik ve
yükseköğretim diplomasına ek olarak verilen belgeyi,
ı) Eğitim-Öğretim
Dönemi: Yarıyıl sonu sınavları ve bütünleme sınavları hariç en az 14 (on
dört) haftalık güz ve 14 (on dört) haftalık bahar yarıyıllarından oluşan
dönemi,
i) İYS: Mersin
Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu İngilizce Yeterlilik Sınavını,
j) Katkı Payı:
2547 sayılı Kanun gereği; birinci öğretim, ikinci öğretim ve uzaktan
öğretim öğrencileri ile yabancı uyruklu öğrencilerden alınacak katkı payı
ve/veya öğrenim ücretini,
k) Ortak Zorunlu
Dersler: 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinde
yer alan dersler ile Rektörlük Enformatik Bölümü tarafından yürütülen
dersleri,
l) ÖİBS: Mersin
Üniversitesi Öğrenci İşleri Bilgi Sistemini,
m) ÖİDB: Mersin
Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığını,
n) ÖSYM: Ölçme,
Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığını,
o) Rektör: Mersin
Üniversitesi Rektörünü,
ö) Rektörlük:
Mersin Üniversitesi Rektörlüğünü,
p) Resmi Sağlık
Kurumları: Sağlık Bakanlığınca sağlık kurulu raporu vermeye yetkili kılınan
tam teşekküllü hastaneleri,
r) Senato: Mersin
Üniversitesi Senatosunu,
s) Staj:
Öğrencinin eğitim-öğretim dönemi veya yaz tatili sırasında değişik kurum ve
kuruluşlarda yaptığı, edinilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri pekiştirmeye
yönelik etkinliğini,
ş) Uzaktan
Öğretim: Öğretim etkinliklerinin bilişim teknolojilerine dayalı olarak
planlandığı ve yürütüldüğü, öğrenci ile öğretim elemanı ve öğrencilerin
kendi aralarında karşılıklı etkileşimine dayalı olarak derslerin öğretim
elemanı tarafından aynı mekanda bulunma zorunluluğu olmaksızın
eşzamanlı/eşzamansız biçimde verildiği öğretimi,
t) Üniversite:
Mersin Üniversitesini,
u) Üniversite
Yönetim Kurulu: Mersin Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Eğitim-Öğretim,
Sınavlara ve Değerlendirilmelerine İlişkin Esaslar
Eğitim-öğretim
türleri
MADDE 5 – (1)
İlgili Birim Kurullarının kararı ve Senatonun onayı ile eğitim-öğretim
örgün, yaygın, açık, ortak, uzaktan ve karma öğretim şeklinde yapılabilir.
Örgün öğretim, birinci ve ikinci öğretim şeklinde olabilir.
Eğitim-öğretim
süreleri
MADDE 6 – (1)
Birimlerin eğitim-öğretim süreleri aşağıda belirtilmiştir:
a) Tıp, Diş
Hekimliği ve Eczacılık Fakültelerinin dışındaki fakülteler ile
yüksekokullarda sekiz yarıyıl,
b) Meslek
Yüksekokullarında dört yarıyıl.
c) (Ek:RG-30/1/2017-29964)
Eczacılık Fakültesi on yarıyıl.
(2) Azami
eğitim-öğretim süresi, ön lisans programlarında 8 (sekiz) yarıyıl, lisans
programlarında 14 (on dört) yarıyıl, lisans ve yüksek lisans derecesini
birlikte veren programlarda 16 (onaltı) yarıyıldır.
(3) Hazırlık
eğitim-öğretim süresi azami dört yarıyıldır.
(4) Normal ve
azami eğitim-öğretim süresine dahil olmayan süreler şunlardır:
a) Fakülte ve
yüksekokullarda açılan bilimsel/mesleki hazırlık, yabancı dil veya Türkçe
hazırlık sınıfında geçirilen süreler,
b) Yaz okullarında
geçirilen süreler,
c) İlgili Birim
Yönetim Kurullarınca izinli sayılan süreler.
(5) Normal ve
azami eğitim-öğretim süresine dahil olan süreler şunlardır:
a) Öğrencilerin ön
lisans veya lisans programına ilk kayıt yaptırdığı tarihten itibaren
kayıtlı olduğu veya kayıt yenilememe nedeni ile kayıtsız olarak geçirdiği
tüm yarıyıllar,
b) Değişim
programları veya özel öğrenci kapsamında yurtiçi veya yurtdışı
yükseköğretim kurumlarında geçirilen süreler,
c) İlgili mevzuat
hükümleri uyarınca uzaklaştırma cezası uygulanan öğrencilerin
uzaklaştırıldıkları süreleri,
ç) Dikey geçiş
veya yatay geçiş ile gelen öğrencilerin önceki yükseköğretim kurumlarında
geçirdikleri süreler, intibaklarının yapıldığı sınıfa bağlı olarak ilgili
Birim Kurul kararı ile kabul edilen süreler.
(6) Azami sürelerin
sonunda mezun olamayan öğrencilerin öğrencilik statüleri 2547 sayılı
Kanunun ilgili maddeleri hükmünce belirlenir.
(7) (Ek:RG-28/11/2019-30962)
ÖSYM tarafından veya uluslararası öğrenci statüsünde Üniversiteye
yerleştirilen, özel yetenek sınavı ile Üniversiteye yerleşip ders
muafiyetleri sonunda üst sınıflara intibakı yapılan öğrencilerin,
intibaklarının yapıldığı sınıfa bağlı olarak ilgili Birim Kurul kararı ile
kabul edilen süreler programın normal eğitim-öğretim süresine dâhildir.
Eğitim-öğretim
yılı
MADDE 7 – (1)
Eğitim-öğretim yarıyıl esasına göre düzenlenir.
(2) Bir
eğitim-öğretim yılı, yarıyıl sonu ve bütünleme sınav süreleri ile resmi
tatil günleri hariç, her biri en az 14 hafta ve 70 iş günü olmak üzere iki
yarıyıldan oluşur.
(3) Yarıyıllarda
verilecek dersler, ilgili Alt Birim başkanlığı tarafından belirlenerek
ilgili Birim Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır. Bu derslerin
grupları, kapasiteleri ve kriterlerine ilişkin düzenlemeler ise ilgili Alt
Birim başkanlığı tarafından yapılır.
(4) Gerekli
görülen hallerde, ilgili Birim Yönetim Kurulu önerisi ve Rektör onayıyla
hafta içi mesai saati bitiminden sonra, Cumartesi ve/veya Pazar günleri
ders ve/veya sınav yapılabilir.
(5) Bir
eğitim-öğretim yılındaki kayıt, ders, sınav ve benzeri faaliyetlerin süre
ve tarihleri, Akademik Takvim ile düzenlenir.
(6) Yarıyıllardaki
derslerin haftalık programları ÖİDB koordinasyonunda ilgili Alt Birim
başkanlıkları tarafından Akademik Takvimde belirtilen sürelerde düzenlenir
ve ilan edilir.
(7) Akademik
Takvim, Alt Birim ve Birim Kurullarının önerileri ve Senatonun onayı ile en
geç Mayıs ayı son iş gününe kadar takip eden iki eğitim-öğretim yılı için
belirlenir ve Yükseköğretim Kuruluna sunulur.
Öğretim dili ve
hazırlık
MADDE 8 –
(1) Üniversitenin öğretim dili Türkçedir.
(2) Ön lisans ve
lisans programlarında dersler ilgili kurulların önerisi, Senatonun kararı
ve Yükseköğretim Kurulunun onayı alınarak ilgili mevzuat hükümleri
çerçevesinde bir yabancı dille de verilebilir.
(3) Zorunlu veya
isteğe bağlı yabancı dil hazırlık sınıfı eğitimi ile ilgili esaslar, ilgili
mevzuat hükümlerine ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre yürütülür.
(4) (Değişik:RG-28/11/2019-30962)
Uluslararası öğrencilerin Türkçe dil seviyesi yeterlilikleri ve
eğitimlerine başlama hususları Üniversite tarafından belirlenen esaslar
çerçevesinde değerlendirilir.
(5) Zorunlu Türkçe
Hazırlık Programı, Mersin Üniversitesi Türkçe Öğretimi Uygulama ve
Araştırma Merkezi (TUAM) tarafından Senatoca belirlenen esaslar
çerçevesinde yürütülür.
(6) Yüzde yüzden
daha düşük ağırlık ile yabancı dilde eğitim-öğretim yapan programlarda,
yabancı dilde verilecek dersler ana meslek derslerinden seçilir.
Eğitim-öğretim
programları
MADDE 9 – (1)
Eğitim-öğretim programı; teorik dersler, uygulama dersleri, seminerler ile
atölye, laboratuvar, klinik, arazi, staj ve benzeri çalışmalardan
oluşabilir.
(2) Bir sonraki
akademik yıla ait eğitim-öğretim programları, ilgili Alt Birim Kurulunun
önerisi üzerine ilgili kurullarca karara bağlanarak Akademik Takvimde
belirtilen süreler içinde Rektörlüğe sunulur ve Senatonun onayı ile
kesinleşir.
(3) Bir
programdaki tüm dersler ve uygulamalar için ders kredileri, kuramsal ve
uygulamalı ders saatleri ve öğrenciler için öngörülen diğer faaliyetler
için gerekli çalışma saatleri de göz önünde tutularak, AKTS'ye uygun olarak
belirlenir.
(4) Bir
programdaki derslerin toplam AKTS kredisi, Yükseköğretim Kurulu
Başkanlığınca ilgili programın yer aldığı diploma düzeyi ve alan için
Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesine göre belirlenen kredi aralığına
göre, iki yıllık ön lisans programları için 120, dört yıllık lisans
programları için 240, lisans ve yüksek lisans derecelerini birlikte veren
beş yıllık programlar için 300 ve altı yıllık programlar için 360’tır.
(5) Hangi dersler
için uygulama yapılacağı veya hangi uygulamaların ders sayılacağı ilgili
kurulların önerileri üzerine Senato tarafından karara bağlanır. Staj zorunluluğu
olan programlarda stajla ilgili hususlar ilgili birimin teklifi üzerine
Senato tarafından belirlenir. Stajlar ilgili yönetim kurullarınca kabul
edilen kamu ve özel kuruluşlarda yapılabilir. Ancak ilgili kurullarca,
teorik derslerle bir bütünlük oluşturan, bu derslerin devamı ve
tamamlayıcısı niteliğinde kabul edilen pratik ders ve stajlar ilgili
fakülte ve yüksekokulun öğretim üyeleri veya onların görevlendirdiği
personelin gözetim ve denetiminde yapılır.
(6) Her yarıyılda
açılacak derslerin ve öğretim elemanlarının listesi ilgili akademik
birimler tarafından bir sonraki eğitim-öğretim yılı için Akademik Takvimde
belirtilen süreler içinde ilgili yönetim kurulu kararı ile Rektörlüğe
gönderilir. Ders programları eğitim-öğretim yılı başlamadan en geç Akademik
Takvimde belirtilen süreler içinde ilgili Alt Birim tarafından öğrencilere
duyurulur. Açılacak derslerin düzenlenmesi ve öğretim elemanlarının
tanımlanması ÖİBS'de yapılır. Ders programı veya öğretim elemanı
değişikliği bu Yönetmeliğe göre yapılır.
(7) Uzaktan
öğretim uygulamalarına ilişkin esaslar ilgili mevzuat kapsamında Senato
tarafından belirlenir.
Yandal ve çift
anadal programları
MADDE 10 –
(1) Yandal ve/veya çift anadal eğitim-öğretim programı açılması, ilgili Alt
Birimin isteği, ilgili Birim Yönetim Kurulunun önerisi ve Senatonun kararı
ile kesinleşir ve bölümlerin işbirliğiyle yürütülür. Öğretmenlik eğitimi
verilen birimler için, Senato kararı Yükseköğretim Kurulunun onayına
sunulur.
(2) (Değişik:RG-28/11/2019-30962)
Herhangi bir programa kayıtlı öğrencinin gerekli koşulları karşılamak kaydı
ile kendi ön lisans veya lisans programına ek olarak bir yandal ve/veya
bir çift anadal programına kayıt olmasına izin verilebilir.
(3) Yandal veya
çift anadal programını başarıyla tamamlayan öğrencilere;
a) Yandal için
diploma yerine geçmeyen yandal sertifikası,
b) Çift anadal
için ikinci bir lisans diploması
verilir.
(4) Yandal ve çift
anadal programına ait diğer hususlar, ilgili mevzuat ve Senato tarafından
belirlenir.
Ulusal/uluslararası
ortak ön lisans/lisans programı
MADDE 11 –
(1) Üniversite ile yükseköğretim kurumları arasında ulusal/uluslararası
ortak ön lisans/lisans programları açılabilir.
(2) Açılacak olan
ortak ön lisans/lisans programları ilgili mevzuat kapsamında Senato
tarafından belirlenen usul ve esaslara göre düzenlenir.
Değişim
programları
MADDE 12 – (1)
Karşılıklı anlaşmalar çerçevesinde yurtiçi veya yurtdışı yükseköğretim
kurumları ve Üniversite arasında değişim programları düzenlenebilir. Bu
programlara ilişkin esaslar ilgili mevzuat kapsamında Senato tarafından
belirlenir.
Özel öğrenciler
MADDE 13 – (1)
Üniversiteye kayıtlı olan öğrenci, resmi sağlık kurumlarından alınacak olan
sağlık kurulu raporu ile kanıtlanan sağlık nedenleriyle veya Senato
tarafından belirlenen nedenlerle ön lisans programları için toplamda en
fazla iki yarıyıl, lisans programları için toplamda en fazla dört yarıyıl,
ilgili yönetim kurulu kararı ile aynı düzeyde başka bir yükseköğretim
kurumundan özel öğrenci olarak ikişer yarıyıllık süreler ile ders alabilir.
Söz konusu nedenlerin devamı halinde verilen süre en fazla bir yarıyıl daha
uzatılabilir.
(2) Özel
öğrencilikte geçirilen süreler normal ve azami öğretim süresine dahildir.
(3) Aynı düzeyde
başka bir yükseköğretim kurumundan gelerek Üniversitede özel öğrenci olarak
ders almak isteyen öğrenciler, resmi sağlık kurumlarından alınacak sağlık
kurulu raporu ile kanıtlanan sağlık nedenlerine veya Senato tarafından
belirlenen nedenlere dayalı olarak ilgili birim yönetim kurulu kararı ile
Üniversitede ders alabilirler.
Misafir
öğrenciler
MADDE 14 –
(1) Belirli konularda bilgilerini artırmak amacıyla Üniversitede açılan
dersleri izlemeye yeterli görülenler ile diğer üniversite öğrencilerine
Üniversite Yönetim Kurulunun belirleyeceği esaslar çerçevesinde ilgili Alt
Birim Kurulu kararı ve ilgili Birim Yönetim Kurulu kararı ile misafir
öğrenci olarak dersleri izleme izni verilebilir. Misafir öğrenciler kayıt
oldukları dersler için belirlenen kurallara uyarlar.
(2) Misafir
öğrenci statüsünde ders alanlar öğrencilik haklarından yararlanamaz ve bu
öğrencilere diploma verilmez. Ancak, ilgili birimce kendilerine durumlarını
gösterir bir belge verilir. Misafir öğrenciler devam ettikleri derslerin
toplam kredisine göre varsa kredi başına belirlenen katkı payını öderler.
(3) (Ek:RG-30/1/2017-29964)
Bir ders kredisi için katkı payı, Bakanlar Kurulu Kararında belirlenen
miktarın yarısının ilgili yarıyıldaki toplam ders kredisine bölünmesiyle
belirlenir.
Yatay geçiş
MADDE 15 – (1)
Birimlere yatay geçişler, ilgili mevzuat hükümleri ile Senato tarafından
belirlenen esaslar kapsamında ilgili yönetim kurulunca yapılır.
Dikey geçiş
MADDE 16 – (1)
Meslek yüksekokulu mezunlarının lisans programlarına kayıtları, ilgili
mevzuat hükümleri ile Senato tarafından belirlenen esaslar kapsamında
ilgili yönetim kurulunca yapılır.
Bölümler/programlar
arası geçiş
MADDE 17 –
(1) Öğrencilerin bölümler/programlar arası geçişleri, ilgili mevzuat
hükümleri ile Senato tarafından belirlenen esaslar kapsamında ilgili
yönetim kurulunca yapılır.
(2) Öğrenciler,
kendi Alt Birimlerinden başka bir Alt Birime geçiş yapabilirler. Bu
geçişler, Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde ayrı bir
kontenjan belirlenerek yapılır.
Meslek
yüksekokullarına intibak
MADDE 18 –
(1) Lisans öğrenimine devam ederken kaydı silinen öğrencilerden meslek
yüksekokullarının ilgili programlarına kaydolmak isteyenlerin başvuruları,
ilgili mevzuat hükümleri esas alınarak ilgili meslek yüksekokulu yönetim
kurulunca değerlendirilir.
Kayıt koşulları
MADDE 19 –
(1) Birimlere kayıt için aşağıdaki koşullar aranır:
a) Lise veya lise
dengi meslek okulu mezunu olmak,
b) Yabancı ülke
liselerinden mezun olanların lise diploma denkliği, Milli Eğitim
Bakanlığınca onaylanmış olmak,
c) ÖSYM tarafından
yapılan sınavlar veya yerleştirmeler sonucunda o öğretim yılında Birimlere
kayıt hakkı kazanmış olmak,
ç) Ön kayıt ve
özel yetenek sınavı ile öğrenci alınacak birimlerde, ilgili kurulların o
öğretim yılı için belirlediği ve Senato tarafından onaylanan geçerli puan
ve koşullara sahip olmaktır.
(2) Yabancı
uyruklu öğrenci kontenjanı kapsamında başvuran öğrencilerin kayıtları
Senato tarafından belirlenen esaslara uygun olarak yapılır.
Kayıt işlemleri
MADDE 20 – (Değişik:RG-28/11/2019-30962)
(1) Üniversiteye
kayıt hakkı kazanan adaylar, ilan edilen tarihlerde kayıt için başvurmak
zorundadır. Kayıt için gerekli durumlarda istenecek belgeler Öğrenci İşleri
Daire Başkanlığı tarafından belirlenerek ilan edilir.
Geçersiz
kayıtlar
MADDE 21 –
(1) Kayıt için sahte veya tahrif edilmiş belge kullanan veya ÖSYM
sınavlarında sahtecilik yaptığı belirlenenlerin kayıtları iptal edilir.
Kimlik kartı
MADDE 22 –
(1) Üniversiteye kesin kayıt yaptıran öğrencilere, fotoğraflı bir kimlik
kartı verilir.
(2) Kimlik kartını
kaybeden öğrencinin, ulusal/yerel bir gazeteye kayıp ilanı vermek suretiyle
ilgili kuruma yazılı olarak başvurması halinde, kimlik kartı
kullanılamayacak kadar yıpranan öğrencinin ise eski kimlik kartını iade
etmesi koşuluyla kendisine, yeni kimlik kartı verilir. Kayıp veya yenileme
durumunda Üniversite Yönetim Kurulu tarafından belirlenen kart bedelinin
öğrenci tarafından ödenmesi gerekir.
Katkı payı
MADDE 23 –
(1) Katkı payı 2547 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre
alınır.
(2) Katkı payı,
akademik takvimde belirtilen tarihlerde ödenir. Süresi içinde katkı payını
ödemeyenler ve mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul edilmeyenler, o
dönem için ders kaydı yaptıramaz ve öğrencilik haklarından yararlanamazlar.
Kayıt yenileme
MADDE 24 –
(1) (Değişik:RG-28/11/2019-30962) Öğrenci akademik takvimde
belirtilen tarihlerde varsa katkı payını veya öğrenim ücretini yatırarak
ders ön kaydını yapar. Danışman, eğitim-öğretimin başladığı ilk hafta
içerisinde ders kaydını onaylar. Belirlenen kayıt yenileme süresi
içerisinde dersini seçmeyen ve/veya varsa katkı payını yatırmayan
öğrencinin ders kaydı onaylanmaz.
(2) (Değişik:RG-28/11/2019-30962)
Bütün derslerden başarılı olduğu halde not ortalamasını yükseltmek amacıyla
39 uncu madde kapsamında ders tekrarı yapmak isteyen öğrenci, her yarıyıl
başında katkı payını ödeyerek kaydını yenilemek zorundadır. Ancak, stajını
tamamlamadığı/tamamlayamadığı için mezun olamayan öğrenci kaydını
yenilemekle birlikte katkı payı ödemez.
(3) (Değişik:RG-28/11/2019-30962)
Ön kayıt işleminin öğrencinin kendisi tarafından yapılması esastır. Ders
kaydında değişiklik yapmak isteyen öğrenci, eğitim-öğretimin başladığı ilk
hafta içerisinde danışmanının yardımıyla değişikliğini yapabilir.
(4) Öğrencilerin
yarıyıl kayıtlarında alacakları dersler oluşturulurken aşağıdaki öncelik
sıralaması kullanılır:
a) En alt
yarıyıldan başlamak üzere başarısız oldukları dersler.
b) En alt
yarıyıldan başlamak üzere alınması gerekirken alınmamış dersler.
c) Not yükseltmek
amacıyla tekrar alınmak istenen dersler.
ç) Üst yarıyıllardan
alınmak istenen dersler.
(5) Öğrenciler
alacağı ve devam zorunluluğu olan derslerden, ders programında çakışma
olması halinde önce zorunlu derslerini sonra seçmeli derslerini dördüncü
fıkrada belirtilen sıralamaya göre seçerek kaydını yaptırmak zorundadır.
Öğrenci bu öncelik sıralamasından dolayı çakışan diğer dersleri alamaz.
(6) Farklı
üniversitelerden ders almış ve Akademik Takvimde belirtilen süreler
içerisinde Birimine notlarını teslim etmemiş öğrencilerin almış olduğu
dersler ve notları dikkate alınmaz.
(7) Danışman
tarafından eğitim öğretim döneminin ilk iş günü danışmanlığını yaptığı
öğrencilerin aldığı dersler ile ilgili bilgileri içeren ve Toplu Ders Kayıt
Formunu ÖİBS’den alarak Üniversite Elektronik Belge Yönetim Sistemi
üzerinden ilgili Alt Birim başkanlığına gönderir.
(8) (Ek:RG-30/1/2017-29964)
(Değişik:RG-28/11/2019-30962) Akademik takvimde belirtilen kayıt
yenileme süresi içerisinde ders kaydı yapmayan öğrenciler, kayıt yenileme
süresi boyunca mazeretli olduklarını belgelemeleri halinde, ilgili Birim
Kurul Kararı ile eğitim-öğretimin başladığı ilk hafta içerisinde mazeretli
ders kayıtlarını yapabilirler.
Kayıt dondurma
MADDE 25 – (1)
Kayıt, devam, uygulama ve sınav koşullarından herhangi birini mazereti
nedeniyle yerine getiremeyen öğrencinin hakları, kayıt dondurma ile ilgili
istemde bulunması ve bu istemin ilgili yönetim kurulunca değerlendirilip
onaylanmasından sonra saklı tutulur. Bu öğrenci mazereti nedeniyle
ayrıldığı yerden öğrenimine devam eder.
(2) (Değişik:RG-28/11/2019-30962)
Öğrenci öğrenimi süresince en çok iki yarıyıl kayıt dondurma isteminde
bulunabilir. Lisans programlarında kayıtlı öğrenciye, belgeleyeceği önemli
ve haklı sebebi bulunması halinde ilgili Alt Birim Kurul Kararıyla en çok
iki yarıyıl daha izin verilebilir. Kayıt dondurulan süre toplam öğrenim
süresine dahil değildir. Kayıt dondurma talebi, ilgili yarıyıl
için eğitim öğretimin başladığı ilk dört hafta içerisinde ilgili Alt Birime
yapılır.
(3) Senato
tarafından belirlenen esaslar kapsamında yerleşip kayıt yapan öğrencilere,
Türkçe düzeylerini yeterli düzeye getirmek üzere tanınan izin süresi ikinci
fıkrada tanımlanan süreye dahil değildir.
(4) (Ek:RG-28/11/2019-30962)
Öğrencilerin kayıtları, aşağıda belirtilen nedenlerin varlığı halinde
ilgili Yönetim Kurulu Kararıyla dondurulabilir:
a) Öğrencinin
sağlık raporları ile belgelenmiş sağlıkla ilgili mazeretinin olması,
b) 2547 sayılı
Kanun hükümlerine göre öğretimin aksaması sonucunu doğuracak olaylar
dolayısıyla öğrenime Yükseköğretim Kurulu kararı ile ara verilmiş olması,
c) Mahallin en
büyük mülki idare amirince verilecek bir belge ile belgelenmiş olması şartı
ile tabii afetler nedeniyle öğrencinin öğrenimine ara vermek zorunda kalmış
olması,
ç) Öğrencinin
yabancı dil öğrenmek amacıyla yurt dışına gideceğini belgelemesi,
d) Öğrencinin
tutukluluk hali,
e) Yükseköğretim
Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre öğrencinin,
Yükseköğretim Kurumundan çıkarma cezası almasını gerektirmeyen mahkûmiyet
halinin olması,
f) Öğrencinin
hangi nedenle olursa olsun tecil hakkını kaybetmesi veya tecilinin
kaldırılması suretiyle askere alınması,
g) İlgili Birim
Yönetim Kurulunun haklı ve geçerli kabul edeceği diğer nedenlerin ortaya
çıkması.
Danışmanlık
MADDE 26 – (1)
Kayıt yaptıran her öğrenci için öğretim yılı başında, Alt Birim Başkanlığı
tarafından, Alt Birim öğretim elemanları arasından bir Akademik Danışman
atanır.
(2) Akademik
Danışmanın görevleri aşağıda belirtilmiştir:
a) (Değişik:RG-28/11/2019-30962)
Öğrenciyi her yarıyılda alacağı derslerin seçiminde bilgilendirmek,
yönlendirmek ve ders kaydını onaylamak.
b) Öğrenciyi
üniversite hayatına uyum, mesleki gelişim ve kariyer konularında
bilgilendirmek ve yönlendirmek.
c) (Ek:RG-28/11/2019-30962)
Öğrencilere verilecek öğrenci danışmanlık hizmetinin amacına, faaliyet
alanlarına, işleyişine, yönetim organlarına ve görevlerine ilişkin esaslar
Senato tarafından onaylanan esaslarca belirlenir.
Derslerin kredi
değeri
MADDE 27 – (1)
Bir dersin ulusal kredi değeri, o dersin haftalık kuramsal ders saatlerinin
tamamı ile uygulama, laboratuvar, atölye, klinik çalışması ve benzeri
etkinliklerin haftalık saatlerinin yarısından oluşur.
(2) Bir dersin
AKTS kredi değeri, dersin iş yüklerine göre hesaplanır. Bir yarıyıla ait
toplam AKTS kredi değeri 30’dur.
(3) (Değişik:RG-30/1/2017-29964)
Ortak zorunlu dersler ortalama hesaplanırken dikkate alınır.
(4) (Ek:RG-30/1/2017-29964)
Ulusal kredi değeri yarım bir değer olarak oluşan dersler için ulusal kredi
değeri bir üst rakama yuvarlanır.
Ders açma
esasları
MADDE 28 –
(1) Akademik Takvimde belirtilen süreler içerisinde, her yarıyıl hangi
derslerin açılacağı ve hangi öğretim elemanlarınca okutulacağı, Alt Birim
Kurulundan gelen öneriler göz önüne alınarak Birim Yönetim Kurulu önerisi
ile Senatoda kararlaştırılır.
(2) Zorunlu
derslerin açılması için öğrenci sayısı dikkate alınmaz.
(3) Seçmeli
derslere kaydolan öğrenci sayısının beş kişiden az olması halinde Alt Birim
Kurulu bu dersin açılmamasına karar verebilir. Dersin, kaydolan öğrenci
sayısının yetersizliği veya başka nedenlerle açılmaması durumunda; Akademik
Takvimde belirtilen ders kayıt süresinin son haftası içerisinde açılmayan
derse kaydı iptal edilen öğrencilerin, açık bulunan seçmeli derslere
kayıtları, Alt Birim Kurulu tarafından yapılır.
(4) Derslerin ve
uygulamaların hafta içindeki yerleşimi ve sorumlu öğretim elemanları
zorunlu hallerde Rektörlük oluru ile Akademik Takvimde belirtilen tarihler içinde
değiştirilebilir. Ancak eğitim-öğretim dönemi başlamış ise derse kayıt
yaptıran tüm öğrencilerin yazılı talebi halinde haftalık ders
programlarında değişiklik talebi yapılabilir.
Ders alma ve
bırakma koşulları
MADDE 29 – (1)
Ön lisans/lisans programlarındaki dersler zorunlu ve seçmeli derslerden
oluşur.
(2) Birinci ve
ikinci yarıyıl öğrencisi, kayıtlı olduğu programdaki sorumlu olduğu bütün
dersleri almakla yükümlüdür.
(3) Öğrencinin bir
yarıyılda alabileceği haftalık ders yükü 40 ders saatinden çok olamaz.
(4) (Değişik:RG-30/1/2017-29964)
Öğrenci üçüncü yarıyıldan itibaren, üçüncü fıkrada belirtilen haftalık ders
saati sınırı koşulunu aşmamak üzere üst yarıyıllardan da ders alabilir.
Buna göre bir öğrenci alt yarıyıllardan başaramamış ve alamamış olduğu
dersi olmamak koşulu ile genel akademik başarı not ortalaması 65,00 - 74,99
arasında ise en fazla dört, 75,00 - 84,99 arasında ise en fazla beş, 85,00
ve üzerinde ise istediği sayıda ders alabilir. Öğrenciler, bu Yönetmelik
hükümleri çerçevesinde öğrenimlerini daha kısa sürede bitirebilirler.
(5) Öğrenciler,
mezun olabilmek için ilgili kurullarca belirlenmiş eğitim-öğretim
programındaki zorunlu dersleri ve asgari krediyi sağlayacak seçmeli dersleri
başarmak zorundadırlar. Öğrenciler, daha önce alıp başarısız oldukları
zorunlu bir ders, bulunduğu programdan çıkarıldığında, yerine Alt Birim
Kurullarınca uygun görülen eşdeğer bir dersi almalıdırlar. Mezun
olunabilmesi için alınmış olan tüm derslerin başarılması gerekir. Ancak
öğrenci, kayıtlı olduğu programın özelliklerine göre başarısız olduğu bir
seçmeli dersin yerine yeni bir seçmeli ders alabilir.
(6) (Ek:RG-28/11/2019-30962)
Öğrenci, Alt Birim onayıyla diğer Alt Birimlerden de eşdeğer ders alabilir.
(7) (Ek:RG-28/11/2019-30962)
Öğrenci, eğitim-öğretimin başladığı ilk hafta içerisinde ön kaydını yapmış
olduğu herhangi bir dersi danışman onayıyla değiştirebilir.
(8) (Ek:RG-28/11/2019-30962)
Öğrenci, kayıtlandığı bir dersten çekilmek istediğinde eğitim-öğretimin
dördüncü haftası içerisinde danışman onayı ile ilgili dersi ders kaydından
çıkartabilir. Dersin sorumlu öğretim elemanı Alt Birim tarafından
bilgilendirilir.
Derslere devam
MADDE 30 – (1)
Öğrenciler teorik derslerin %70’ine, uygulama, laboratuvar, atölye ve
stüdyo çalışmalarının %80’ine ve öğretim elemanının gerekli gördüğü diğer
akademik çalışmalara katılmak zorundadır.
(2) (Değişik:RG-28/11/2019-30962)
Kayıtlı olunan derslerden devam şartını yerine getirmeyen/getiremeyen
öğrencilere F1 notu verilir. Öğrencilerin derslere devamları,
dersi veren öğretim elemanı tarafından imzalı yoklama alınarak izlenir.
Devamsızlıkları nedeniyle sınavlara girme hakkı olmayan öğrencilerin
durumları öğretim elemanı tarafından öğrenci bilgi sistemine işlenir ve en
geç eğitim-öğretim döneminin son işgünü ilan edilir.
(3) Türkiye’yi
temsilen uluslararası veya Üniversiteyi temsilen ulusal veya uluslararası
bir organizasyonda görevlendirilen öğrenciler, görevlendirmenin veya
organizasyonun devamı süresince ilgili Birim Yönetim Kurulu tarafından
izinli sayılır ve bu süreler devamsızlık süresinin hesabında dikkate
alınmaz.
Diğer
üniversitelerden ders alma
MADDE 31 –
(1) Öğrenciler, diğer üniversitelerden Alt Birim Kurul kararı ile eşdeğer
kabul edilmesi halinde ders alabilir. Bu derslerden alınan notlar, dersin
açılacağı bir sonraki yarıyılın Akademik Takviminde belirtilen ders kayıt
günleri başına kadar Alt Birim Kurul kararı ile öğrenci bilgi sistemine
işlenir.
(2) Diğer
üniversitelerden alınan derslerin notları ilgili üniversitenin not döküm
belgesinde varsa 100’lük not olarak, yoksa Senato tarafından onaylanan not
dönüşüm esaslarına göre elde edilen 100’lük not dikkate alınır.
Muafiyet
MADDE 32 –
(1) (Değişik:RG-28/11/2019-30962) Birime yeni kayıt yaptıran
öğrenci, daha önce kayıtlı olduğu Yükseköğretim Kurumundan almış ve
başarmış olduğu derslerden muaf olmak için talepte bulunabilir. Muafiyet
talebinde bulunacak olan öğrenci yalnızca Birime kayıt yaptırdığı yarıyılda
eğitim-öğretim yarıyılı derslerinin başladığı ilk haftanın son işgününe
kadar muafiyet isteğini içeren bir dilekçe ve durumu gösterir belgelerin
onaylı suretleri ile Alt Birime başvurur. Bu tarihten sonra yapılacak
başvurular dikkate alınmaz. Muafiyet talebi ilgili Alt Birim Kurulunca,
öğrencinin bütün öğrenimini kapsayacak şekilde bir defaya mahsus olmak
üzere beş işgünü içinde değerlendirilir ve karara bağlanır.
(2) Ortak Zorunlu
Yabancı Dil dersi ile Rektörlük Enformatik Bölümü tarafından yürütülen
temel bilişim derslerinden her eğitim-öğretim yılının başında bir muafiyet
sınavı yapılır. Bu sınavda uygulanacak esaslar Senato tarafından
belirlenir.
(3) (Değişik:RG-30/1/2017-29964)
Lisans programlarında, ortak zorunlu dersler dâhil, daha önce kayıtlı
olduğu bir yükseköğretim kurumunda başarılı olduğu derslerden muafiyet
isteği kabul edilen öğrencilerin muaf olduğu toplam kredi; birinci
sınıfta okutulan derslerin toplam kredisinin %55 veya daha fazlası ise
ikinci sınıfa intibakı yapılır. Üçüncü sınıfa intibak yapılabilmesi için
ise öğrencinin birinci sınıfta okutulan toplam kredinin %70 veya daha fazlası
ve ikinci sınıfta okutulan toplam kredinin %55 veya daha fazla kredilik
dersten muaf olması gerekir. On yarıyıl eğitim-öğretim veren programların
dördüncü sınıfına intibak yapılabilmesi için ise öğrencinin birinci sınıfta
okutulan toplam kredinin %85 veya daha fazlası, ikinci sınıfta okutulan
toplam kredinin %70 veya daha fazlası ve üçüncü sınıfta okutulan toplam
kredinin %55 veya daha fazla kredilik dersten muaf olması gerekir. Lisans
programlarının son sınıflarına intibak yapılamaz.
(4) Ön lisans programlarında,
ortak zorunlu dersler dâhil, daha önce kayıtlı olduğu bir yükseköğretim
kurumunda başarılı olduğu derslerden muafiyet isteği kabul edilen
öğrencilerin muaf olduğu toplam kredi; birinci ve ikinci yarıyılda
okutulan derslerin toplam kredisinin %40 veya daha fazlası ise üçüncü
yarıyıla intibakı yapılır. Ön lisans programlarının son yarıyılına intibak
yapılamaz.
(5) (Değişik:RG-28/11/2019-30962)
Öğrencinin hangi sınıfa intibakının yapılacağı, üçüncü ve dördüncü
fıkralarda belirtilen esaslara göre ilgili Alt Birim Kurulunca
kararlaştırılır. İntibakı yapılan öğrenciler öncelikle varsa alt
yarıyıllardaki muaf edilmeyen derslerini alırlar.
(6) (Ek:RG-30/1/2017-29964)
Muafiyeti yapılan öğrenci Alt Birim Kurulunun kararından sonraki beş iş
günü içerisinde ders ön kaydını yapar.
(7) (Ek:RG-28/11/2019-30962)
Eğitim-öğretim başladıktan sonra kayıt hakkı kazanan öğrenciler muafiyet
taleplerini, kayıtlarını müteakip beş işgünü içerisinde ilgili Alt
Birimlere yaparlar.
Staj
MADDE 33 – (1)
Staj, eğitim-öğretim programlarının niteliklerine bağlı olarak öğrencilerin
edindiği bilgileri uygulama alanına aktarması ya da uygulama alanıyla pekiştirmesi
amacıyla ön lisans ve lisans düzeylerinde yaptıkları uygulamalı
çalışmalardır.
(2) Staj
çalışmalarının niteliği, süresi, zamanı, yürütülmesi, teslimi,
jürinin/komisyonun oluşturulması ve çalışmanın değerlendirilmesiyle ilgili
esaslar; Birim Yönetim Kurulu kararı ve Senatonun onayı ile belirlenir.
Sınavlar ve
değerlendirme
MADDE 34 –
(1) Sınavlar; ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, üç ders
sınavı, staj sonu sınavı, mazeret sınavı, muafiyet sınavı ilgili mevzuat
ile belirlenen şekillerde yapılabilir. Bu sınavlar yazılı, sözlü veya hem
yazılı hem sözlü ve/veya uygulamalı ve/veya elektronik olarak yapılabilir.
Bu sınavların türleri ve ağırlıkları ilgili kurulun önerisi, Senatonun
onayı ile belirlenir. Bu sınavların yapılacağı yer ve tarihler Alt Birim
tarafından belirlenir ve ilgili sınavdan en az yirmi gün önce ilan edilir.
Öğrenciler sınava ilan edilen gün, saat ve yerde girmek, öğrenci kimlik
belgeleri ile istenecek diğer belgeleri yanlarında bulundurmak
zorundadırlar. Uzaktan öğretim programları kapsamında ve uzaktan öğretim
yoluyla verilen derslerde yapılacak sınavlar ilgili mevzuat ve Senato
kararları uyarınca elektronik veya merkezi yapılabilir.
(2) Ara sınavlara
ilişkin esaslar şunlardır:
a) Her ders için
her yarıyılda en az bir ara sınav yapılmak koşuluyla ara sınav sayısı
ilgili kurul kararı ile belirlenir.
b) Ara sınav
ağırlığının %40’ın üzerinde belirlendiği durumlarda en az iki ara sınav
yapılır. Ders içerisinde/kapsamında yapılan ödev, proje ve benzeri
çalışmalar bir ara sınav yerine kullanılabilir.
c) Aynı yarıyıl
içinde programlanan derslerden en çok ikisinin ara sınavı aynı günde
yapılabilir.
ç) Ara sınavlar
toplam ağırlığı en az %40 en fazla %60 olabilir. Uzaktan öğretim ile
verilen derslerde bu ağırlık Senato tarafından belirlenir.
(3) Bir dersin
yarıyıl sonu sınavı o dersin tamamlandığı yarıyıl sonunda ilgili kurul
tarafından ilan edilen yer ve zamanda yapılır. Derslerin yarıyıl sonu
sınavına girebilmek için;
a) Teorik
derslerin en az %70’ine devam etmek,
b) Uygulamalı derslerde,
uygulamaların en az %80’ine katılmak ve başarılı olmak gerekir. Bir dersin
teorik ve uygulamalı kısımlarının ayrı sınavlar halinde yapılarak
değerlendirilmesine ilgili kurul karar verir.
(4) Bütünleme
sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) (Değişik:RG-28/11/2019-30962)
Bir eğitim-öğretim yılı güz ve/veya bahar yarıyılında düzenlenen yarıyıl
sonu sınavına girme hakkı kazandığı halde sınava girmeyen veya sınavına
girilen ders/derslerden yarıyıl sonu not ortalaması 59,99 ve daha düşük
olan öğrenciler bütünleme sınavına girebilirler. İlgili dersin yarıyıl sonu
sınavları ile bütünleme sınavı arasında en az iki gün ara verilir.
b) Bütünleme
sınavından alınan puan yarıyıl sonu sınavı puanı olarak değerlendirilir.
(5) Aşağıdaki
şartların tamamını sağlayan öğrencilere üç ders sınav hakkı verilir;
a) Kayıtlı olduğu
programın, 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı)
bendi kapsamında açılan dersler dahil, tüm derslerin devam şartını sağlamış
olmak,
b) (Değişik:RG-28/11/2019-30962)
Toplamda en fazla üç derse kadar başarısız dersi olmak veya tüm
derslerinden başarılı olduğu halde mezuniyet için gerekli olan 60,00 genel
not ortalamasına sahip olmamak.
c) Staj ve benzeri
uygulamalar dahil, ilgili programın diğer tüm yükümlülüklerini yerine
getirmiş olmak.
ç) (Değişik:RG-28/11/2019-30962)
Üç ders sınav hakkı, sınav hakkının kazanıldığı yarıyıl itibarıyla
kullandırılır. Yaz okulunda ders alarak üç ders sınav hakkı kazanan
öğrencilere yeni eğitim-öğretim yılı başlamadan önce üç ders sınav hakkı
kullandırılır. Süresi içerisinde hakkını kullanmayan öğrenci, derse ilgili
yarıyılda kayıt olduktan ve dersin gerekliliklerini yerine getirdikten
sonra üç ders sınav hakkı sahibi olur.
d) Üç ders sınav
hakkını kullanıp ilgili derslerden başarısız olan öğrenciler söz konusu
derse/derslere açıldığı ilk yarıyılda kayıt yaptırmış olmaları, devam şartı
aranmaksızın yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarına girerek ve dersin
gerekliliklerini yerine getirerek başarısız olmaları durumunda, tekrar üç
ders sınav hakkını kullanabilirler.
e) Üç ders sınav
hakkını kullanmak isteyen öğrenciler, bütünleme sınav sonuçlarının
ilanından sonra beş iş günü içinde ilgili Alt Birim başkanlığına yazılı
olarak başvurur. Öğrencinin durumu beş iş günü içinde incelenerek,
öğrencinin sınava girme yeter şartlarını sağlaması halinde öğrenciye ve
dersin öğretim elemanına/elemanlarına üç ders sınavı açılacağı tarih Alt
Birim Kurulu kararı ile bildirilir.
f) Öğrenciler üç
ders sınavının sonucunda mezuniyet için gerekli olan 60,00 genel not
ortalamasını sağlamak zorundadır.
g) (Ek:RG-28/11/2019-30962)
Üç ders sınavından en az 60,00 notunu alan öğrenci başarılıdır.
ğ) (Ek:RG-28/11/2019-30962)
Üç ders sınavı sonunda alınan notlar başarı durumuna yansıtılır.
(6) Mazeret
sınavına ilişkin esaslar şunlardır:
a) Ara sınav için
mazeret kabul edilir, ancak yarıyıl sonu ve bütünleme sınavları için
mazeret kabul edilmez. Uzaktan öğretim programlarında yarıyıl içi ve
yarıyıl sonu sınavlarına girmeyen/giremeyen öğrenciler için mazeret kabul
edilmez.
b) Üç ders ve
azami eğitim-öğretim sonucunda yapılan sınavlar gibi ek sınavlar için
mazeret kabul edilmez.
c) Üniversiteyi
veya Türkiye’yi temsilen görevlendirildiği için sınavlara giremeyen
öğrenci, giremediği tüm sınavlar için mazeret sınavına girebilir. Bu
öğrencilerin mazeret sınavlarının yapılacağı tarih, ilgili yönetim kurulu
kararı ile belirlenir.
ç) Mazeretli
oldukları süre içinde yapılan sınavlara giren öğrencilerin sınavları
geçersiz sayılır.
d) Mazeret
sınavlarına giremeyen öğrencilere ikinci bir mazeret sınav hakkı verilmez.
e) (Değişik:RG-30/1/2017-29964)
Mazeret ile ilgili müracaat, mazeretin bitiminden itibaren beş iş günü
içerisinde Alt Birim Başkanlıklarına şahsen veya faksla yazılı olarak
yapılır.
(7) (Değişik:RG-28/11/2019-30962)
Muafiyet sınavı: 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci
fıkrasının (ı) bendinde yer alan ortak zorunlu derslerden yabancı dil
dersleri ile Rektörlük Enformatik Bölümü tarafından yürütülen temel bilişim
dersleri için her eğitim-öğretim yılının başında muafiyet sınavları açılır.
Muafiyet sınavından en az 60,00 notunu alan öğrenci başarılıdır.
(8) Ayrıca ilgili
mevzuatta öğrencilere tanınan diğer sınav hakları ilgili mevzuat
hükümlerince uygulanır.
(9) Gerekli
durumlarda ilgili Birim Yönetim Kurulu önerisi ve Rektör onayı ile hafta
içi mesai saati bitiminden sonra ve/veya ulusal ve dini bayramlar
dışındaki, cumartesi ve pazar günleri de sınav yapılabilir.
(10) Sınavlarda
kopya çekenler, kopya çekme girişiminde bulunanlar veya kopya çekilmesine
yardım edenler ile sınav kağıtlarının incelenmesi sırasında kopya çektiği
ya da çekilmesine yardım ettiği belirlenen öğrenciler o sınavlardan sıfır
notu almış sayılır ve haklarında ilgili mevzuat hükümlerine göre işlem
yapılır.
(11) (Değişik:RG-28/11/2019-30962)
Ara sınav sonuçları, sınavın yapıldığı tarihten itibaren en geç ilgili
yarıyılın son ders günü, yarıyıl sonu ve bütünleme sınavları ise akademik
takvimde belirtilen yarıyıl sonu ve bütünleme sınavı not giriş tarih
aralığında olmak üzere ÖİBS'ye işlenir ve bütünleme sınavından
sonra öğrencilerin son notlarını gösteren sınav sonuç listesi alınarak
ilgili Alt Birim Başkanlığına öğretim elemanı tarafından imzalanarak tek
nüsha halinde teslim edilir. Süresi içerisinde girilemeyen notlar ve
uygulama dersleri için ilgili Alt Birim Kurul Kararı ile not girişinin
yapılması sağlanır.
(12) Öğrencinin
bir dersin sınavına girebilmesi için o yarıyıl kaydını yenilemiş, o derse
kayıt yaptırmış ve derse devam koşulunu sağlamış olması gerekir. Öğrencinin
kayıt yaptırmadığı veya girme hakkını kazanmadığı bir dersin sınavına
girmesi durumunda aldığı not ilan edilmiş olsa da iptal edilir.
(13)
Yurtiçindeki/yurtdışındaki diğer yükseköğretim kurumlarında yaz döneminde
veya öğrenci değişim programları kapsamında alınan derslerin notlarının
değerlendirilmesi ve uyarlanması 32 nci maddeye göre ilgili yönetim kurulu
kararı ile yapılır.
Sınav notuna
itiraz
MADDE 35 – (1)
(Değişik:RG-28/11/2019-30962) Öğrenci; sınav sonuçlarının
duyurulmasından itibaren beş işgünü içinde bağlı olduğu Alt Birim
Başkanlığına bir dilekçe ile başvurarak sınav kâğıdının yeniden
incelenmesini isteyebilir. Alt Birim Başkanlığı maddi bir hata yapılıp
yapılmadığının belirlenmesi için sınav kâğıdını ilgili dersin sorumlu
öğretim elemanına inceletir ve sonucu öğrenciye tebliğ eder. Öğrencinin
itirazının devamı halinde; ilgili Birim Yönetim Kurulu kararı ile sorumlu
öğretim elemanının dâhil olmadığı, ilgili alandaki öğretim elemanlarından
oluşan en az üç kişilik bir komisyonda cevap anahtarıyla ve/veya diğer
sınav kâğıtları ve dokümanları ile karşılaştırmalı olarak yeniden esastan
inceleme yapılır. Not değişiklikleri ilgili Birim Yönetim Kurulu kararı ile
kesinleşir. Not değişikliği ile ilgili Kurul kararı, ilgili Alt Birim
Başkanlığına ve ÖİDB'ye bildirilir.
(2) Öğrenci bilgi
sisteminde açıklanan başarı notları ile ilişkili herhangi bir maddi hatanın
yapılmış olduğunun belirlenmesi halinde, ilgili öğretim elemanı ilgili Alt
Birim Başkanına başvurarak düzeltme talebinde bulunur. Bu talep, ilgili Alt
Birim Başkanlığınca değerlendirilir. Eğer varsa not değişikliği veya
düzeltmeler ilgili Birim Yönetim Kurulunda görüşülüp karara bağlanır. Kurul
kararı ilgili Alt Birime ve ÖİDB'ye bildirilir.
Ders başarı
notu
MADDE 36 –
(1) (Değişik:RG-28/11/2019-30962) Öğrencilere aldıkları derslerde
gösterdikleri başarı için 100,00 tam puan üzerinden başarı notu verilir:
a) Öğrencinin bir
dersten başarılı olabilmesi için ilgili dersin yarıyıl ders başarı notunun
60,00 ve üzerinde olması gerekir. 50,00 ile 59,99 arasındaki ders başarı
notuna ait başarı durumu üçüncü fıkrada belirtilmiştir.
b) Ders başarı
notu, ara sınav ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınav puanlarının birlikte
değerlendirilmesiyle elde edilir ve bu sonuç öğrencinin akademik başarı
durumunu gösterir. Yarıyıl sonu sınavından 50,00’den düşük sınav puanı
alan öğrencinin ders başarı notu hesaplanmaz.
c) Ara sınav ile
yarıyıl sonu veya bütünleme sınavlarının yüzde ağırlıkları ilgili Alt Birim
tarafından belirlenir ve akademik takvimde belirtilen sürelerde öğretim
elemanı ders görevlendirmeleri ve haftalık ders programları ile birlikte
Birim Yönetim Kurulunca karara bağlanır.
(2) Bir derse
ilişkin sınavların yüzde ağırlıkları eğitim-öğretim yarıyılının başında
öğrenci bilgi sisteminde ilan edilir.
(3) (Değişik:RG-28/11/2019-30962)
Harf notlarına ve değerlendirilmesine ilişkin esaslar şunlardır:
a) Öğrencinin ders
başarı notu ve bunların karşılığı olan harf notları ile bu notların
katsayıları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir:
Başarı
Notu Harf
Notu Katsayı
90,00
–
100 AA 4,00
80,00
–
89,99 BA 3,50
70,00
–
79,99 BB 3,00
65,00
–
69,99 CB 2,50
60,00
– 64,99 CC 2,00
55,00
–
59,99 DC 1,50
50,00
–
54,99 DD 1,00
40,00
– 49,99 FD 0,50
0,00
–
39,99 FF 0,00
0 F1, F2, F3 0,00
b) Bir dersten AA,
BA, BB, CB, CC notlarından birini alan öğrenci, o dersten başarılıdır.
c) Bir dersten DC
ve DD notlarından birini alan öğrencinin dersin bulunduğu döneme ait dönem
not ortalaması en az 60,00 ise dersi koşullu başarmış sayılır. Dönem not
ortalaması en fazla 59,99 ise ders başarısızdır ve açıldığı ilk yarıyılda
dersin yeniden alınması gerekir. Mezun durumda olan öğrencilerin DC ve DD
notları başarılı kabul edilir.
ç) Bir dersten FD,
FF, F1, F2 ve F3 notlarından birini alan öğrenci o
dersten başarısızdır.
(4) (Ek:RG-28/11/2019-30962)
F1, F2 ve F3 notları aşağıda tanımlanmıştır:
a) F1:
Öğrencinin yarıyıl içinde derse devam koşulunu yerine getirmediği ve
yarıyıl sonu sınavına giremeyeceği durumlarda verilir. Öğrenci dersi tekrar
aldığında devam koşulu aranır.
b) F2:
Öğrencinin yarıyıl içinde derse devam koşulunu ve dersin diğer gereklerini
yerine getirdiği ancak yarıyıl sonu sınavına girebileceği halde sınava
girmediği durumlarda verilir.
c) F3:
Öğrencinin yarıyıl içinde derse devam koşulunu ve dersin diğer gereklerini
yerine getirerek yarıyıl sonu sınavına girdiği, ancak bu sınavdan 50,00’den az
puan aldığı durumlarda verilir. Bu durumda öğrencinin yarıyıl ders başarı
notu hesaplanmaz.
ç) F1, F2 ve F3 notları
yarıyıl sonu ve genel not ortalamalarının hesaplanmasına sıfır puanla
katılır.
(5) (Ek:RG-28/11/2019-30962)
Kredisiz derslerin, stajların, bitirme çalışmalarının, projelerin,
topluma hizmet ve benzeri uygulamaların değerlendirilmesinde aşağıdaki
notlar verilir:
a) SR (Süren
Ders): Eğitim-öğretim süresi içinde henüz notlandırılmamış dersleri alan
öğrencilere verilir.
b) SD (Sorumluluğu
Düşer): Kapatma, değiştirme ve benzeri uygulamalar ile öğrencinin
sorumluluğu dışında kalan daha önce başarısız olduğu dersler için verilir.
Bu dersler ortalamaya girmez ve öğrencinin son başarı durumunu gösterir
çizelgede dikkate alınmaz.
c) MF (Muaf): Muaf
edilen dersler için verilir.
ç) UZ (Uygulama
Başarısız): Uygulaması bulunan derslerin, her türlü uygulama
çalışmalarından yeterli başarıyı sağlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci
dersi tekrar aldığında devam koşulu aranır.
d) DB (Dersten
Çekilme): Ders seçimi yaptığı halde seçtiği derse devam etmek istemeyen ve
dersi bırakmak isteyen öğrencilere verilir. Öğrenci, eğitim-öğretimin
başladığı ilk dört hafta sonuna kadar dersten çekilebilir.
Akademik başarı
not ortalamaları
MADDE 37 –
(1) Öğrencinin akademik başarı not ortalaması her yarıyıl sonunda
hesaplanır. Bu hesaplama sırasında, öğrencinin yarıyıl akademik başarı not
ortalaması ve genel akademik başarı not ortalaması olmak üzere iki ortalama
elde edilir.
(2) (Değişik:RG-30/1/2017-29964)
Yarıyıl akademik başarı not ortalamasını hesaplamak için; öncelikle, bir
öğrencinin bir yarıyılda aldığı derslerden elde ettiği notları ile o
derslerin kredilerinin çarpımından oluşan toplam sayı bulunur. Daha sonra
bütün derslerden elde edilen bu sayı, derslerin kredi değerleri toplamına
bölünür. Bulunan değer yarıyılın akademik başarı not ortalaması olarak
adlandırılır.
(3) Genel akademik
başarı not ortalaması ise, yarıyıl akademik başarı not ortalamasının
hesaplanmasındaki yol izlenerek, öğrencinin Üniversiteye girişinden
itibaren almış olduğu derslerin tümü dikkate alınarak hesaplanır.
(4) Akademik
başarı not ortalamalarının hesaplanmasında sonuçlar virgülden sonra iki
basamak kullanılarak ifade edilir.
(5) Genel akademik
başarı not ortalaması ve diğer not dönüşümleri Senato tarafından belirlenen
esaslara dayanılarak hesaplanır.
(6) Daha önceden
alınan veya başka bir üniversiteden alınan derslere ait muafiyet notları
ortalamaya dahil edilir.
(7) Akademik
başarı not ortalamalarının hesaplanmasında ulusal kredi dikkate alınır.
Ders tekrarı
MADDE 38 –
(1) (Değişik:RG-28/11/2019-30962) Bir öğrenci; öncelikle, başarısız
olduğu dersi/dersleri, açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır.
(2) Öğrenci, daha
önce başarılı olarak tamamladığı ders/derslerini tekrar alarak notlarını
yükseltebilir. Bu takdirde alınan en son sınav notları yarıyıl başarı notu
hesabında dikkate alınır.
Genel akademik
başarı not ortalamasının yükseltilmesi
MADDE 39 –
(1) Genel akademik başarı not ortalamasını yükseltmek isteyen öğrenciler,
daha önce aldıkları, muaf veya başarılı oldukları dersleri, o derslerin verildiği
ilgili yarıyılda tekrarlayabilir. Bu durumda, öğrencilerin derse kayıt
yaptırmaları gerekir. Başarılı dersin tekrarında, devam şartı aranmaz;
ancak, öğrencilerin dersin yapılacak tüm sınavlarına ve başarı notu
hesabına katkısı olan tüm faaliyetlerine katılmaları gerekir. Öğrenci
ilgili derse tekrar kayıt yaptırdıktan sonra bu dersi bırakamaz ve önceki
sınav notları otomatik olarak sıfırlanır. Tekrar edilen derslerde alınan
son not, genel akademik başarı not ortalaması hesabında dikkate alınır.
Azami
eğitim-öğretim süresi sonunda yapılacak işlemler
MADDE 40 –
(1) Azami öğrenim süresi sonunda kayıtlı olduğu öğretim kurumundan mezun
olabilmek için son sınıf öğrencilerine, başarısız oldukları bütün dersler
için iki ek sınav hakkı verilir. Bu sınavlar sonunda başarısız ders
sayısını beş derse indirenlere bu beş ders için üç yarıyıl, ek sınavları
almadan beş derse kadar başarısız olan öğrencilere dört yarıyıl; bir
dersten başarısız olanlara ise öğrencilik hakkından yararlanmaksızın
sınırsız, başarısız oldukları dersin sınavlarına girme hakkı tanınır.
İzledikleri programdan mezun olmak için gerekli bütün derslerden geçer not
aldıkları hâlde yönetmeliklerinde başarılı sayılabilmeleri için öngörülen
not ortalamalarını sağlayamamaları sebebiyle ilişikleri kesilme durumuna
gelen son dönem öğrencilerine not ortalamalarını yükseltmek üzere
diledikleri derslerden sınırsız sınav hakkı tanınır. Bunlardan uygulamalı,
uygulaması olan ve daha önce alınmamış dersler dışındaki derslere devam
şartı aranmaz. Açılacak sınavlara, üst üste veya aralıklı olarak toplam üç
eğitim-öğretim yılı hiç girmeyen öğrenci, sınırsız sınav hakkından
vazgeçmiş sayılır ve bu haktan yararlanamaz. Sınırsız hak kullanma
durumunda olan öğrenciler sınava girdiği ders başına öğrenci katkı payını ödemeye
devam ederler. Ancak bu öğrenciler, sınav hakkı dışındaki diğer öğrencilik
haklarından yararlanamazlar.
(2) Derslere devam
yükümlülüklerini yerine getirdikleri hâlde, yıl içi ve yıl sonu sınav
yükümlülüklerini bu Yönetmelikte belirtilen hükümlere uygun olarak yerine
getiremedikleri için Üniversite ile ilişiği kesilen hazırlık sınıfı ve
birinci sınıfta en fazla bir dersten, ara sınıflarda ise en fazla üç
dersten başarısız olan öğrencilere üç yıl içinde kullanacakları üç sınav
hakkı, not ortalamasını tutturamadıkları için hazırlık sınıfı dâhil ara
sınıflarda da sene kaybeden öğrencilere diledikleri üç dersten bir sınav
hakkı verilir. Sınav hakkı verilenler, yıl içi veya yıl sonu sınavı
olduğuna bakılmaksızın başvurmaları hâlinde Üniversitenin her eğitim-öğretim
yılı başında açacakları sınavlara alınırlar. Sınavların sonunda sorumlu
oldukları tüm dersleri başaranların kayıtları yeniden yapılır ve
öğrenimlerine kaldıkları yerden devam ederler. Bu durumda olan öğrencilerin
sınavlara girdikleri süre, öğrenim süresinden sayılmaz. Bu sınavlara
katılan öğrenciler öğrencilik haklarından hiçbir şekilde yararlanamazlar.
(3) (Ek:RG-28/11/2019-30962)
Tüm derslerinden başarılı oldukları halde sadece stajı kalan öğrencilerin,
dört yarıyıl içinde stajlarını vermedikleri (kayıt yenilemedikleri)
durumlarda ilgili Yönetim Kurulu Kararı ile Üniversiteden ilişikleri
kesilir.
(4) (Ek:RG-28/11/2019-30962)
Öğrenciler, talep etmeleri durumunda daha önce almadıkları dersleri veya
uygulama derslerine bir defaya mahsus olmak üzere devam edebilirler.
Mezuniyet
MADDE 41 –
(1) (Değişik:RG-30/1/2017-29964) Kayıtlı olduğu programın tüm
derslerini bu Yönetmelik hükümlerine göre başarıyla tamamlayan, 9 uncu
maddenin dördüncü fıkrasında belirtilen AKTS kredisi yeterliliğini en üst
düzeyde sağlayan, programa ilişkin tüm yükümlülükleri yerine getiren ve
genel akademik başarı not ortalaması 60,00 veya daha yüksek olan öğrenci
diploma almaya hak kazanır.
(2) Birinci
fıkradaki şartları, bu Yönetmelik hükümlerine göre normal öğrenim
süresinden önce sağlayan öğrenci, daha kısa sürede mezun olabilir.
(3) Diploma ve
mezuniyet belgelerine yazılacak mezuniyet tarihi, öğrencinin öğrenimini
tamamladığı en son tarih olan, Senato tarafından kabul edilen Akademik
Takvimde belirtilen tarihler arasında yarıyıl sonu sınav haftasının son
günü veya bütünleme sınav haftasının son günü veya stajın son günü veya üç
ders sınavının son günü veya ek ders sınavların son günüdür.
(4) (Ek:RG-30/1/2017-29964)
Bir öğrencinin mezuniyeti Alt Birim Kurulu kararı ile belirlenir.
Yarıyıl onur
öğrencileri
MADDE 42 –
(1) Bir yarıyıl sonunda, programın o yarıyıl için gerektirdiği tüm ders
yükünü alarak başarıyla tamamlayan, diğer yarıyıllardan başarısız dersi
olmayan, disiplin cezası bulunmayan ve yarıyıl akademik başarı not
ortalaması 80,00-89,99 arasında olan öğrenci onur öğrencisi; ortalaması
90,00 ve üstünde olan öğrenci ise yüksek onur öğrencisi sayılır.
Diploma onur
öğrencileri
MADDE 43 –
(1) Öğrenimini ilgili mevzuatta belirlenen normal süreler içinde
tamamlayan, disiplin cezası bulunmayan ve genel akademik başarı not
ortalaması 80,00-89,99 arasında olan öğrenci onur öğrencisi; ortalaması
90,00 ve üstünde olan öğrenci ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olur.
Mezuniyet
belgesi ve diplomaların düzenlenmesi
MADDE 44 –
(1) Üniversite tarafından verilen mezuniyet belgesi ve diplomalar Senato
tarafından belirlenir.
(2) Öğrencilere
mezuniyet belgesi ve diploma verilebilmesi için katkı payı ile ilgili tüm
yükümlülüklerini yerine getirmeleri ve öğrenci kimlik belgelerini geri
vermeleri zorunludur. Aksi halde kendilerine mezuniyet belgesi veya diploma
verilmez.
Diplomalar
MADDE 45 –
(1) (Değişik:RG-28/11/2019-30962) Üniversite tarafından verilen
diplomalar, dört yarıyıl süreli eğitim-öğretim yapılan meslek
yüksekokulları programları için ön lisans, sekiz yarıyıl süreli
eğitim-öğretim yapılan fakülte ve yüksekokulun lisans ve çift anadal programları
için lisans, on yarıyıl süreli eğitim-öğretim yapılan Eczacılık Fakültesi
programı için Eczacılık Fakültesi diplomalarıdır.
(2) Başka bir
üniversiteden nakil yoluyla veya ÖSYM tarafından yapılan sınav sonucuna
göre Üniversiteye kayıt yaptıran öğrencinin Üniversiteden diploma
alabilmesi için ilgili programa en az bir eğitim-öğretim yılı devam etmesi
gerekir.
(3) Kayıtlı
oldukları programları başarıyla tamamlayarak diploma almaya hak kazanan
öğrencilere diploma ile birlikte diploma eki verilir. Diploma eki
öğrencinin öğrenimi süresince almış olduğu bütün derslerin adları,
içerikleri ve AKTS kredileri ile standart diploma eki bilgilerini kapsar.
Diploma eki, diploma yerine kullanılmaz.
Lisans
öğrenimlerini tamamlamayanlara verilen ön lisans diploması
MADDE 46 –
(1) Sekiz yarıyıl ve üzeri eğitim-öğretim yapılan Birim programlarının ilk
dört yarıyılındaki bütün derslerinden başarılı ve genel akademik başarı not
ortalaması en az 60,00 olan, ancak öğrenim gördükleri programları
tamamlamayan/tamamlayamayan öğrencilere talepleri üzerine, ilgili mevzuat
hükümleri çerçevesinde ön lisans diploması verilir.
Diplomanın
kaybı halinde verilecek belge
MADDE 47 –
(1) Diploma bir defa verilir. Diplomanın kaybı halinde ulusal bir gazeteye
kayıp ilanı verme koşuluyla, ilgili yükseköğretim mevzuatı çerçevesinde
işlem yapılır.
Adres bildirme
MADDE 48 – (1)
Her türlü bildirim, öğrencinin Üniversiteye kayıt anında bildirdiği adrese
yazılı olarak yapılmak veya Üniversitede ilan edilmek suretiyle tamamlanmış
sayılır.
(2) Bildirim
adresi öğrencilerin Üniversiteye kayıt olurken bildirdikleri adreslerdir.
Adresleri değiştiği halde ÖİBS'de güncellemeyen veya beyanlarında yanlış ya
da eksik bilgi bulunan öğrencilerin kayıt olurken bildirdikleri adrese
bildirimin yapılması halinde, kendilerine bildirim yapılmış sayılır.
Engelli
öğrenciler
MADDE 49 – (1)
Engellilik durumu ve derecesi sağlık raporu ile kanıtlanmış olan
Üniversiteye kayıtlı engelli öğrenci, bu Yönetmeliğin ders almaya ilişkin
hükümlerine uymakla yükümlüdür; ancak engeli nedeniyle herhangi bir dersin
gerekliliklerini yerine getirmekte güçlük çekmesi durumunda, danışmanının
ve dersin öğretim elemanının onayıyla söz konusu güçlüklerin giderilmesine
ilişkin değişiklikler, uyarlamalar, düzenlemeler yapılarak öğrencinin dersi
alması sağlanır. Öğrenci dersin gerekliliklerini tüm uyarlamalara rağmen
yerine getiremiyor ise, varsa o derse eşdeğer olan bir başka ders alır.
(2) Üniversiteye
kayıtlı engelli öğrenci, bu Yönetmelikte belirtilen sınavlara girmek
zorundadır, ancak öğrencinin performansının en iyi şekilde değerlendirilebilmesi
için, öğrencinin engeli temel alınarak dersi veren öğretim elemanı onayı
ile sınav yeri, süresi, biçimi değiştirilip uygun hale getirilebilir.
Sınavda kullanılacak özel alfabe, bilgisayar, büyüteç gibi ek gereçler,
okumaya ya da yazmaya yardımcı kişi ya da araçlar sağlanır.
İlişik kesme
MADDE 50 –
(1) İlgili yönetim kurulu kararıyla öğrencinin;
a) 18/8/2012
tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları
Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine yükseköğretim kurumundan çıkarılma
cezası almış olması,
b) Kendi isteği
ile kaydını sildirmiş olması,
c) Sağlık
nedeniyle öğrenimine devam edemeyeceğinin; sağlık raporu ile belgelenmesi
ve raporunun ilgili Birim Yönetim Kurulu tarafından kabul edilmiş olması,
ç) Öğretim dili
tamamen veya kısmen yabancı dil olan programların hazırlık sınıfını dört
yarıyıl içinde başarı ile tamamlayamamış olması,
d) İlgili birim
kararı ve Yükseköğretim Kurulunun onayı ile sekiz yarıyıl üst üste katkı
payını ödememiş/ödeyememiş ve kayıt yenilememiş/yenileyememiş olması,
e) Azami
eğitim-öğretim süresini doldurup açılan ek sınavlardan başarısız olması
veya yeterli diğer şartları sağlamaması,
durumlarında
Üniversite ile ilişiği kesilir.
Belgelerin
saklanması
MADDE 51 –
(1) Ders devam çizelgeleri ve yarıyıl başarı sonuç listeleri başta olmak
üzere başarı değerlendirme belgelerinin bir kopyası ilgili Alt Birim
Başkanlığında beş yıl süre ile saklanır.
(2) Sınav
evrakları gibi ölçme belgeleri Alt Birim Başkanlıkları tarafından iki yıl
süre ile saklanır. İki yılın sonunda ilgili Birim tarafından bir tutanakla
imha edilir.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Çeşitli
ve Son Hükümler
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 52 –
(1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ilgili mevzuat hükümleri ile
Senato ve ilgili birimlerin kurul kararları uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 53 –
(1) 7/9/2007 tarihli ve 26636 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Mersin
Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Öğretim ve Sınav Yönetmeliği yürürlükten
kaldırılmıştır.
Geçiş hükümleri
GEÇİCİ MADDE 1
– (1) (Değişik:RG-28/11/2019-30962) 26/11/2014 tarihi
itibarıyla Üniversiteye kaydı olan öğrenciler yönünden bu Yönetmelikte
belirtilen azami öğrenim sürelerinin hesaplanmasında 2014-2015
eğitim-öğretim yılı güz döneminden önceki öğrenim süreleri hesaba katılmaz.
(2) Bu
Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihte Üniversiteye kayıtlı olan
öğrencilerin intibaklarıyla ilgili iş ve işlemlerde Üniversite Yönetim
Kurulu kararı uygulanır.
Yürürlük
MADDE 54 –
(1) Bu Yönetmelik 2016-2017 eğitim-öğretim yılında yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 55 –
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Mersin Üniversitesi Rektörü yürütür.
|