YÜKSEKÖĞRETİM KALİTE
GÜVENCESİ VE YÜKSEKÖĞRETİM
KALİTE KURULU YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve
Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1 – (1)
Bu Yönetmelik, yükseköğretim sistemindeki iç ve dış kalite güvencesi, yükseköğretim
kurumlarının eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile
idari hizmetlerinin kalite düzeylerine ilişkin ulusal ve uluslararası
kalite standartlarına göre Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından
değerlendirilmesi, bağımsız dış değerlendirme ve akreditasyon
kuruluşlarının tanınması ve yetkilendirilmesi ile Yükseköğretim Kalite
Kurulu teşkilâtına, çalışma usullerine, yükseköğretim kurumlarındaki kalite
komisyonu yapılanmalarına ilişkin usul ve esasları düzenlemek amacıyla
hazırlanmıştır.
Dayanak
MADDE 2 – (1)
Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun ek
35 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 – (Değişik:RG-13/7/2023-32247)
(1) Bu
Yönetmelikte geçen;
a) Ara
değerlendirme programı: Kurumsal akreditasyon programı kapsamında tam veya
koşullu akredite edilen yükseköğretim kurumlarının akreditasyon tarihini
izleyen ikinci yılın sonunda Kurul tarafından değerlendirildiği süreci,
b) Ara
Değerlendirme Raporu: Ara değerlendirme programı kapsamında değerlendirilen
yükseköğretim kurumu için değerlendirme takımı tarafından hazırlanan
raporu,
c) Bağımsız Dış
Değerlendirme ve Akreditasyon Kuruluşları: Yurt içinde veya yurt dışında
dış değerlendirme ve akreditasyon faaliyetleri gösteren kurum ve
kuruluşları,
ç) Başkan:
Yükseköğretim Kalite Kurulu Başkanını,
d) Başkan
Yardımcısı: Yükseköğretim Kalite Kurulu Başkan Yardımcısını,
e) Değerlendirme
süreçleri: Kurul tarafından yürütülen kurumsal dış değerlendirme programı,
izleme programı, kurumsal akreditasyon programı, ara değerlendirme
programı, uluslararası kurumsal akreditasyon programı, ortak kurumsal
değerlendirme ve akreditasyon programı ve enstitü değerlendirme programı
süreçlerini,
f) Dış
Değerlendirici: Değerlendirme programlarında görev yapmak üzere
Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından yetkilendirilen kişiyi,
g) Dış
Değerlendirme: Bir yükseköğretim kurumunun veya programının kalite
güvencesinin bağımsız dış değerlendirme ve akreditasyon kuruluşları
tarafından değerlendirilme sürecini,
ğ) Enstitü
değerlendirmesi: Yükseköğretim kurumlarında iç kalite güvence sisteminin
bir parçası olarak lisansüstü eğitim-öğretim
faaliyetinde bulunan enstitülerin değerlendirilmesi çalışmalarını,
h) Enstitü
değerlendirme programı: Kurul tarafından oluşturulan ölçütler çerçevesinde
yükseköğretim kurumları bünyesinde lisansüstü eğitim-öğretim faaliyetleri
yürüten ve mezun vermiş enstitülerin dış değerlendirilme sürecini,
ı) Enstitü
Değerlendirme Raporu: Enstitü değerlendirme programı kapsamında
değerlendirilen enstitü için değerlendirme takımı tarafından hazırlanan
raporu,
i) Enstitü ara
değerlendirme programı: Enstitü değerlendirme programı kapsamında gümüş (3
yıl) veya altın (6 yıl) etiketi verilen enstitülerin etiket tarihini
izleyen üçüncü yılın sonunda Kurul tarafından değerlendirildiği süreci,
j) Enstitü Ara
Değerlendirme Raporu: Enstitü ara değerlendirme programı kapsamında
değerlendirilen enstitü için değerlendirme takımı tarafından hazırlanan
raporu,
k) Genel
Sekreter: Yükseköğretim Kalite Kurulu Genel Sekreterini,
l) İç
Değerlendirme: Bir yükseköğretim kurumunun veya programının kalitesini
kendi içinde değerlendirmesini,
m) İzleme
programı: Kurumsal dış değerlendirme programı kapsamında değerlendirilen yükseköğretim
kurumlarının kalite gelişimlerinin Kurul tarafından değerlendirildiği
değerlendirme sürecini,
n) İzleme Raporu:
İzleme programı kapsamında değerlendirilen yükseköğretim kurumu için izleme
takımı tarafından hazırlanan raporu,
o) Kalite Değerlendirme
Tescil Belgesi: Alana özgü önceden belirlenmiş ölçütlere göre yükseköğretim
programlarını değerlendiren ulusal bağımsız dış değerlendirme ve
akreditasyon kuruluşlarına Kurul tarafından verilen belgeyi,
ö) Kalite
Değerlendirme Tanınma Belgesi: Alana özgü önceden belirlenmiş ölçütlere
göre yükseköğretim programlarını değerlendiren uluslararası bağımsız dış
değerlendirme ve akreditasyon kuruluşlarına Kurul tarafından verilen
belgeyi,
p) Kurul:
Yükseköğretim Kalite Kurulunu,
r) Kurum İç
Değerlendirme Raporu (KİDR): Yükseköğretim kurumunun; eğitim-öğretim,
araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı faaliyetleri ile idari
hizmetlerine ilişkin kalite güvencesi süreçlerini izlemek amacıyla
yükseköğretim kurumu tarafından her yıl bir önceki yıla ilişkin hazırlanan
raporu,
s) Kurumsal
akreditasyon programı: Yükseköğretim kurumlarının Kurul tarafından;
eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı ve idari hizmet
süreçlerindeki planlama, uygulama, izleme ve iyileştirme süreçlerinin nitel
ve nicel olarak değerlendirildiği ve bunun neticesinde akreditasyona
ilişkin kararın verildiği değerlendirme sürecini,
ş) Kurumsal
Akreditasyon Raporu: Kurumsal akreditasyon programı kapsamında
değerlendirilen yükseköğretim kurumu için değerlendirme takımı tarafından
hazırlanan raporu,
t) Kurumsal dış
değerlendirme programı: Mezun vermiş yükseköğretim kurumlarının
eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı faaliyetleri ile
idari hizmetlerinin kalitesinin Kurul tarafından gerçekleştirilecek
değerlendirme sürecini,
u) Kurumsal Geri
Bildirim Raporu (KGBR): Kurumsal dış değerlendirme programı kapsamında
değerlendirilen yükseköğretim kurumu için dış değerlendiriciler tarafından
hazırlanan kurumun güçlü ve iyileşmeye açık alanlarını içeren raporu,
ü) Ortak kurumsal
değerlendirme ve akreditasyon programı: Kurul tarafından yurtdışındaki
muadilleri ile yapılan protokol gereğince, birlikte oluşturulan ölçütler
çerçevesinde yurtdışında faaliyette bulunan yükseköğretim kurumlarının dış
değerlendirilmesi sonucunda dış değerlendirme ve/veya akreditasyona ilişkin
kararın verildiği değerlendirme süreçlerini,
v) Ortak Kurumsal
Değerlendirme ve Akreditasyon Raporları: Ortak kurumsal değerlendirme ve
akreditasyon programı ve ara değerlendirme süreci sonrası değerlendirilen
yükseköğretim kurumları için değerlendirme takımı tarafından hazırlanan
raporları,
y) Performans
Göstergeleri: Yükseköğretim kurumlarının amaç ve hedeflerine ulaşıp
ulaşmadığını ya da ne kadar ulaştığını ölçmek, izlemek ve değerlendirmek
için kullanılan araçları,
z) Program
Değerlendirmesi: Yükseköğretim kurumlarında iç kalite güvence sisteminin
bir parçası olarak öğretim programlarının değerlendirilmesi çalışmalarını,
aa) Program
Akreditasyonu: Bağımsız dış değerlendirme ve akreditasyon kuruluşları
tarafından belirli bir alanda önceden belirlenmiş akademik ve alana özgü
standartların bir yükseköğretim programı tarafından karşılanıp
karşılanmadığını ölçen dış değerlendirme ve kalite güvence sürecini,
bb) Türkiye
Yeterlilikler Çerçevesi: Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi ile uyumlu olacak
şekilde tasarlanan; ilk, orta ve yükseköğretim dâhil, mesleki, genel ve
akademik eğitim ve öğretim programları ve diğer öğrenme yollarıyla
kazanılan tüm yeterlilik esaslarını gösteren ulusal yeterlilikler
çerçevesini,
cc) Uluslararası kurumsal
akreditasyon programı: Kurul tarafından oluşturulan ölçütler çerçevesinde
yurtdışında faaliyette bulunan yükseköğretim kurumlarının dış
değerlendirilmesi sonucunda akreditasyona ilişkin kararın verildiği
değerlendirme sürecini,
çç) Uluslararası
Kurumsal Akreditasyon Raporu: Uluslararası kurumsal akreditasyon programı
kapsamında değerlendirilen yükseköğretim kurumu için değerlendirme takımı
tarafından hazırlanan raporu,
dd) Yükseköğretim
Kalite Güvencesi Durum Raporu: Kurul tarafından ilgili yıl içinde
gerçekleştirilen kalite güvencesi çalışmaları dikkate alınarak her yıl
hazırlanan, Yükseköğretim Kurulu ve ilgili diğer paydaşların bilgisine
sunulan raporu,
ee) Yükseköğretim
Kalite Güvencesi Sistemi: Yükseköğretim kurumlarının eğitim-öğretim,
araştırma ve geliştirme ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idari
hizmetlerinin iç ve dış kalite güvencesi, akreditasyon süreçleri ve
bağımsız dış değerlendirme ve akreditasyon kuruluşlarının tanınması ve
yetkilendirilmesi süreçlerine ilişkin esasları,
ff) YKS: Yükseköğretim
Kurumları Sınavını
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Yükseköğretim Kalite
Kurulunun Teşkilatı, Görev ve Yetkileri
Yükseköğretim
Kalite Kurulunun organları
MADDE 4 – (1)
Yükseköğretim Kalite Kurulu; Kurul ve Başkandan oluşur.
Kurul
MADDE 5 – (1)
Yükseköğretim Kalite Kurulu;
a) Yükseköğretim
Kurulu Genel Kurulu tarafından seçilen üç,
b)
Üniversitelerarası Kurul tarafından seçilen üç,
c) Millî Eğitim
Bakanlığı tarafından seçilen bir,
ç) Mesleki
Yeterlilik Kurumunu temsilen bir,
d) Türk
Akreditasyon Kurumunu temsilen bir,
e) Türkiye
Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumunu temsilen bir,
f) Türkiye Sağlık
Enstitüleri Başkanlığını temsilen bir,
g) Türkiye Odalar
ve Borsalar Birliğini temsilen bir,
ğ) Öğrenci
temsilcisi bir
üye olmak üzere
toplam on üç üyeden oluşur.
(2) (a) ve (b)
bentleri uyarınca seçilen üyeler, her birisi farklı yükseköğretim
kurumlarında görev yapmakta olan, yükseköğretimin yapısı, işleyişi ve
yönetimi ile kalite değerlendirme ve geliştirme uygulamaları konusunda
deneyimli, yurt içindeki veya yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarında en
az on yıl görev yapmış, farklı alanlardaki öğretim üyeleri arasından
seçilir. (c) bendi uyarınca seçilen üyenin yükseköğretim kurumunda görev
yapmakta olan, yükseköğretimin yapısı, işleyişi ve yönetimi ile kalite
değerlendirme ve geliştirme uygulamaları konusunda deneyimli, yurt içindeki
veya yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarında en az on yıl görev yapmış
öğretim üyesi şartlarını taşıması gerekir. (ç), (e) ve (f) bentleri
uyarınca kurumları temsil edecek üyelerin en az Başkan Yardımcılığı
düzeyinde, (d) ve (g) bentleri uyarınca kurumları temsil edecek üyelerin
ise en az Genel Sekreter Yardımcılığı düzeyinde olması gerekir. Öğrenci
temsilcisi, Kurul tarafından belirlenecek ilke ve esaslar dâhilinde belirlenir.
(3) Kurul
üyelerinin 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde sayılan
genel şartları taşıması gerekir.
(4) Kurul, üye
tam sayısının salt çoğunluğu ile Başkan ve Başkan Yardımcısı seçer. Kurul
üyelerinden öğrenci temsilcisinin görev süresi bir yıl, diğer üyelerin
görev süresi dört yıldır. İki dönemden fazla üyelik yapılamaz. Görev süresi
biten veya herhangi bir nedenle Kuruldan ayrılan üyenin yerine en geç bir
ay içinde ilgili kurum/kuruluş tarafından aynı usulle seçim/görevlendirme
yapılır. Görev süresi dolmadan üyelikten ayrılan üyenin yerine
görevlendirilen üye, ayrılan üyenin kalan süresini tamamlar.
(5) Kurul,
Başkanın belirleyeceği tarihlerde ayda en az bir kez olmak üzere, Başkanın
çağrısı veya Kurul üyelerinin üçte birinin yazılı isteği üzerine her zaman
toplanır.
(6) Kurul, üye
tam sayısının en az üçte iki çoğunluğu ile toplanır ve üye tamsayısının
salt çoğunluğu ile karar alır. Oyların eşit olması halinde Başkanın oyu
yönünde karar verilmiş sayılır. Üyeler, kurumlarına ilişkin kararların
görüşüldüğü toplantılara katılamazlar.
(7) Geçerli
mazereti olmaksızın bir yılda toplam dört toplantıya katılmayanların ve
altı aydan fazla süre ile hastalık, kaza veya başka bir nedenle görevini
yapamaz durumda olanların görev süreleri dolmadan üyelikleri sonlandırılır.
(8) Yükseköğretim
üst kuruluşları ile yükseköğretim kurumlarının yöneticileri ve öğretim
elemanları davet edilmeleri durumunda Kurul toplantılarına katılabilirler.
Bu suretle davet edilenler, bu görev dolayısıyla öğrendikleri hususların
gizliliğine uymakla yükümlüdür. Görevlendirilenlerin yolluk ve zaruri
masrafları Kurul bütçesinden karşılanır. Kurul üyeleri dışında davet
yoluyla toplantıya katılanların oy hakları yoktur.
Kurulun görev
ve yetkileri
MADDE 6 – (1)
Yükseköğretim Kalite Kurulunun görevleri;
a) Yükseköğretim
sisteminde kalite güvencesine ilişkin ulusal politika ve stratejileri
belirlemek ve kamuoyu ile paylaşmak,
b) Yükseköğretim
sisteminde kalite kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için
faaliyetlerde bulunmak,
c) Yükseköğretim
kurumlarında iç kalite güvence sistemlerinin kurulmasını teşvik etmek ve bu
konuda yükseköğretim kurumlarına rehberlik etmek,
ç) Ulusal ve
uluslararası düzeyde yükseköğretim kalite güvence sistemleri ile ilgili
çalışmaları izlemek, ulusal ve uluslararası düzeyde ortak çalışmalar
gerçekleştirmek,
d) Dış
değerlendirmede ve akreditasyonda uygulanacak ilkeleri, kalite
göstergelerini ve bunlara ilişkin kuralları belirlemek,
e) (Değişik:RG-13/7/2023-32247)
Yükseköğretim kurumlarının; eğitim-öğretim, araştırma ve
geliştirme, toplumsal katkı ve idari hizmetlerinin kalite düzeylerine
ilişkin değerlendirme programları kapsamında değerlendirmesini yapmak,
kurumsal akreditasyon programına başvuran yükseköğretim kurumlarının
değerlendirmesini yapmak ve bu değerlendirme kapsamında akreditasyon
kararını vermek ve bu kararları başta Yükseköğretim Kurulu olmak üzere
ilgili paydaşların bilgisine sunmak, ihtiyaç durumunda yükseköğretim
programlarının değerlendirmesini yapmak,
f) Misyon
farklılaşması ve ihtisaslaşma programı kapsamında yer alan yükseköğretim
kurumlarının faaliyetlerini değerlendirmek, izlemek ve buna ilişkin
sonuçları Yükseköğretim Kuruluna sunmak,
g) Dış
değerlendirme ve akreditasyonda uygulanacak süreçlerle ilgili yükseköğretim
kurumlarını bilgilendirmek üzere etkinlikler gerçekleştirmek ve yayınlar
yapmak,
ğ) (Değişik:RG-11/11/2021-31656)
Yükseköğretim kurumlarının değerlendirme süreçleri, iç kalite güvencesi
çalışmaları ve akreditasyon kuruluşlarının yetkilendirilmesi süreçlerini
değerlendirerek ulusal yükseköğretim alanında kalite iyileştirmelerine
yönelik tavsiyeleri içerecek şekilde Yükseköğretim Kalite Güvencesi Durum
Raporunu her yıl hazırlamak, Yükseköğretim Kurulu ve ilgili diğer
paydaşların bilgisine sunmak,
h) Dış değerlendirme
ve akreditasyon alanlarında faaliyet göstermek amacıyla, belirlenmiş ilke
ve kurallar çerçevesinde tescil almak üzere müracaat eden özel hukuk tüzel
kişilerinin tescil müracaatlarını değerlendirerek karar vermek, bu
kuruluşların faaliyetlerini izlemek ve gerekli gördüğünde bilgi almak,
gerektiğinde uyarmak veya tescillerini iptal etmek,
ı)
Yükseköğretimde kalite güvencesi konusunda uluslararası kuruluşlar nezdinde
Türkiye’yi temsil etmek,
i) Yükseköğretim
kalite güvence sistemine ilişkin konularda Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi
Kuruluyla işbirliği yapmak,
j) (Değişik:RG-13/7/2023-32247)
25/3/2018 tarihli ve 30371 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye
Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite Güvencesinin
Sağlanmasına İlişkin Yönetmelikte yer alan hükümlerin yükseköğretim
kurumlarında uygulanma düzeyini değerlendirmektir.
(2) Kurul, gerek
gördüğü takdirde çalışma usul ve esaslarını belirleyerek komisyonlar
kurabilir, danışma kurulları oluşturabilir.
Başkan ve
Başkan Yardımcısı
MADDE 7 – (1)
Kurul tarafından kurul üyeleri arasından dört yıl süre ile bir Başkan ve
bir Başkan Yardımcısı seçilir.
(2) Başkanın
izin, hastalık, yurt içi ve yurt dışı görevlendirme ve görevde bulunmadığı
diğer hâllerde Başkan Yardımcısı, Başkana vekâlet eder.
(3) Başkan ve
Başkan Yardımcısı sürekli görev yaparlar ve bu görevlerde bulundukları
sürece kurumlarından aylıksız izinli sayılırlar; görev süreleri bittiğinde
veya süresinden önce ayrıldıklarında başka bir işleme gerek kalmaksızın
görevlerine geri dönerler. Görev sürelerinin bitimini müteakip asli
görevlerine başladıkları tarihi takip eden aybaşından itibaren asli
kadrolarına ilişkin aylıklarını almaya başlarlar.
(4) Başkan ve
Başkan Yardımcısı, görevleri süresince, Cumhurbaşkanınca verilecek geçici görevler
dışında herhangi bir kamu kuruluşunda ve özel kuruluşlarda ücretli veya
ücretsiz çalışamazlar, görev alamazlar.
Başkanın görev
ve yetkileri
MADDE 8 – (1)
Kurulun en üst yöneticisi olan Başkan, Kurulun genel yönetim ve temsili ile
kanun, yönetmelik hükümleri ve Kurul tarafından alınan kararların
yürütülmesinden sorumludur.
(2) Başkanın
görevleri;
a) Kurul
toplantılarının gündemini, gün ve saatini belirlemek, toplantıları idare
etmek, gündeme alınmayan başvurular hakkında gerekli işlemleri yapmak ve bunlara
ilişkin olarak Kurula bilgi vermek,
b) Kurulun
belirlediği stratejilere, amaç ve hedeflere uygun olarak yıllık bütçeyi ve
malî tabloları hazırlamak ve ilgili kurumlara göndermek,
c) Genel Sekreter
ve şube müdürlerinin atamasını yapmak,
ç) Genel Sekreterin
önerisi üzerine personelin atamasını yapmak,
d) Personelin
görev ve yetki alanı ile hizmet birimlerini ve görev yerini belirlemek,
e) Kurul
kararlarının gereğinin yerine getirilmesini temin etmek ve uygulanmasını
sağlamak,
f) İdari
birimlerinin, verimli ve uyumlu bir biçimde çalışmasının en üst düzeyde
organizasyonunu ve koordinasyonunu sağlamak, hizmet birimleri arasında
çıkabilecek görev ve yetki sorunlarını çözmektir.
Kurul
üyelerinin mali hakları
MADDE 9 – (1)
Yükseköğretim Kalite Kurulu Başkanına Yükseköğretim Kurulu Başkan Vekili,
Başkan Yardımcısına Yükseköğretim Yürütme Kurulu üyeleri, Genel Sekreterine
Üniversitelerarası Kurul Genel Sekreteri için mali ve sosyal haklar
kapsamında öngörülen ödemeler aynı usul ve esaslar çerçevesinde gerçekleştirilir.
Bunlar, emeklilik hakları bakımından da emsali olarak belirlenen personel
ile denk kabul edilir ve emsali personele yapılan ödemelerden vergi ve
diğer yasal kesintilere tabi olmayanlar bu maddeye göre de vergi ve diğer
kesintilere tabi olmaz. Emekli olanların ise emekli aylıklarının ödenmesine
devam olunur. Başkan ve Başkan Yardımcısı hariç Yükseköğretim Kalite Kurulu
üyelerine, Yükseköğretim Genel Kurulu üyelerine ödenen tutarda huzur hakkı
aynı usul ve esaslar çerçevesinde ödenir. Kurul üyelerine ödenecek huzur
hakkı, her toplantı için devlet memur aylıkları kat sayısının (4000) rakamı
ile çarpımı sonucunda bulunacak meblağdır. Ancak, bir yılda on ikiden fazla
huzur hakkı ödenmez.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Yükseköğretim Kalite
Kurulunun İdari Teşkilatı
Genel Sekreterlik
MADDE 10 – (1)
Genel Sekreterlik; Kurumsal Dış Değerlendirme ve Dış Değerlendirme
Kuruluşları Tescil Birimi, Tanıtım ve Paydaş İlişkileri Birimi ile Yönetim
Hizmetleri Biriminden oluşur.
Genel Sekreter
MADDE 11 – (1)
Genel Sekreter, Yükseköğretim Kalite Kurulu idari teşkilatının başıdır ve
bu teşkilatın çalışmasından Başkana karşı sorumludur. Genel Sekreterin en
az lisans diplomasına sahip olması şarttır.
Genel
Sekreterin görev ve yetkileri
MADDE 12 – (1)
Genel Sekreterin görevleri;
a) Birimlerde
çalışan tüm personelin görev ve sorumluluk anlayışına bağlı olarak hizmet
vermelerini ve hizmet içi eğitim almalarını sağlamak,
b) Birimler
arasında uyumlu çalışmayı ve Kurula ait hizmetlerin yerine getirilmesini
sağlamak ve denetlemek,
c) Birimlerde görevlendirilecek
personel hakkında, Kurul Başkanına öneride bulunmak,
ç) Kurul
toplantılarında oylamaya katılmaksızın raportörlük yapmak,
d) Kurul
kararlarının yazılması, imzalanması ve saklanmasını sağlamak,
e) Başkan
tarafından hazırlanan Kurul gündeminin zamanında dağıtılmasını ve buna
ilişkin iş ve işlemlerin yapılmasını sağlamak,
f) Kurul
kararlarının ilgililere duyurulmasını sağlamak,
g) Kurulun her
türlü yönetim hizmetlerini ve ihtiyaçlarını sağlamak,
ğ) Mevzuat
çalışmalarını yapmak,
h) Başkan
tarafından verilen diğer görevleri yapmaktır.
Kurumsal Dış
Değerlendirme ve Dış Değerlendirme Kuruluşları Tescil Birimi
MADDE 13 – (1)
Kurumsal Dış Değerlendirme ve Dış Değerlendirme Kuruluşları Tescil
Biriminin görevleri;
a) Kurul
tarafından belirlenen dış değerlendirmede uygulanacak ilkeleri, kalite
göstergelerini ve kuralları uygulamak,
b) (Değişik
ibare:RG-11/11/2021-31656) Değerlendirme süreçlerinde
uygulanacak yöntem ve araçlarla ilgili yükseköğretim kurumlarının
bilgilendirilmesine yönelik dokümanları hazırlamak,
c) Yükseköğretim
kurumlarının her yıl hazırladıkları iç değerlendirme raporlarının zamanında
toplanmasını sağlamak,
ç) Yükseköğretim
kurumlarının (Değişik ibare:RG-11/11/2021-31656) değerlendirme
süreçlerine yönelik iş ve işlemlerin yürütülmesini sağlamak,
d) Kurul
tarafından belirlenen; bağımsız dış değerlendirme ve akreditasyon
kuruluşlarının tanınması ve yetkilendirilmesi sürecine ilişkin ilkeleri ve
kuralları uygulamak,
e) Dış
değerlendirme ve akreditasyon alanlarında faaliyet göstermek amacıyla, belirlenmiş
ilke ve kurallar çerçevesinde yetkilendirilmek üzere Kurula müracaat eden
özel hukuk tüzel kişilerinin müracaatlarını incelemek ve ön değerlendirme
raporlarını hazırlamak,
f) Dış
değerlendirme ve akreditasyon alanlarında faaliyet göstermek amacıyla
kurulan özel hukuk tüzel kişilerinin faaliyetlerini izlemek, gerekli
gördüğü durumlarda bilgi almak ve gerektiğinde uyarılmaları veya
tescillerinin iptali için Kurula öneride bulunmak,
g) Faaliyet
alanıyla ilgili raporu her yılın sonunda hazırlamak,
ğ) Başkan
tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.
Tanıtım ve
Paydaş İlişkileri Birimi
MADDE 14 – (1)
Tanıtım ve Paydaş İlişkileri Biriminin görevleri;
a) Kalite
kültürünün geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için tanıtım, bilgilendirme
ve eğitim faaliyetlerini planlamak ve uygulamak,
b) (Değişik:RG-13/7/2023-32247)
Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde Yer Alacak Yeterliliklerin Kalite
Güvencesinin Sağlanmasına İlişkin Yönetmelikte yer alan hükümlerin
yükseköğretim kurumlarında uygulanmasını sağlamak,
c) Ulusal ve
uluslararası düzeyde yükseköğretim kalite güvence sistemleri ile ilgili
çalışmaları izlemek, ulusal ve uluslararası düzeyde ortak çalışmalar
gerçekleştirilmesine yönelik Kurula öneride bulunmak,
ç) Kurulun
basılı, yazılı ve görsel materyallerini hazırlamak, resmi yayın
organlarının ya da süreli yayınlarının hazırlanması ve yayımı ile ilgili
çalışmaları yapmak,
d) Başkan
tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.
Yönetim
Hizmetleri Birimi
MADDE 15 – (1)
Yönetim Hizmetleri Biriminin görevleri;
a) Kurul
personelinin işe alımı ve özlük haklarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,
b) İnşaatla
ilgili teknik hizmetleri yürütmek; bakım, onarım, aydınlatma, ısıtma,
temizlik ve benzeri işleri yapmak veya yaptırmak,
c) Sivil savunma,
güvenlik ve çevre kontrolü işlerini yapmak veya yaptırmak,
ç) Kurula ait
bilgi ve belge yönetimini sağlamak,
d) Evrak kayıt ve
yazı işlerini yürütmek,
e) Kurul
hizmetleri için gerekli olan bilişim altyapısını oluşturmak, teknolojik
gelişmeleri takip etmek, bilgi güvenliği ve güvenilirliği konusunda gereken
önlemleri almak,
f) Yayın ve
dokümanları bilgi işlem ortamına aktarmak, korumak ve gerektiğinde hizmete
sunmak,
g) Basım ve
grafik işlerini yapmak veya yaptırmak,
ğ) Kurulun hukuki
konularda danışmanlığını yapmak veya yaptırmak; Kurulun ilgili olduğu
davaları ve icra takiplerini takip etmek,
h) Stratejik plan
çalışmalarını ve izleme sürecini koordine etmek,
ı) Başkan
tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmektir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Yükseköğretim Kurumu Kalite
Komisyonunun Oluşturulması,
Görev ve Yetkileri
Yükseköğretim
Kurumu Kalite Komisyonu
MADDE 16 – (1)
Yükseköğretim kurumları, kendi kurumlarında kalite güvencesi çalışmalarının
yürütülmesi amacıyla Yükseköğretim Kurumu Kalite Komisyonunu oluşturur.
(2) Komisyonun
başkanlığını, ilgili yükseköğretim kurumunun rektörü, rektörün bulunmadığı
zamanlarda ise rektörün görevlendireceği rektör yardımcısı yapar.
(3) (Değişik:RG-13/7/2023-32247)
Komisyon, yükseköğretim kurumunun akademik ve idari yapılanmasıyla uyumlu
ve kalite güvencesi sisteminin temel bileşenlerini yansıtacak bir şekilde
kapsayıcı ve katılımcı bir anlayışla yükseköğretim kurumları senatolarınca,
senatosu bulunmayan yükseköğretim kurumlarında yönetim kurullarınca
oluşturulur. Komisyon üyeleri, aynı fakülte, enstitü, konservatuar,
yüksekokul ve meslek yüksekokulunu temsilen birden fazla olmamak üzere
farklı bilim alanlarını ve idari birimleri temsilen akademik ve idari
personel ile öğrenci temsilcisinden oluşur. Komisyon üyeleri arasında
yükseköğretim kurumunun genel sekreteri, kamu yükseköğretim kurumlarında
strateji geliştirme daire başkanı ve vakıf yükseköğretim kurumlarında
ilgili süreçlerden sorumlu birim yöneticisi de bulunur. Üye sayısı, senato
tarafından belirlenen üyelerin iki yıldan az olmamak şartıyla üyelik
süreleri ile komisyonun çalışma usul ve esasları yükseköğretim kurumları
senatolarınca, senatosu bulunmayan yükseköğretim kurumlarında ise yönetim
kurullarınca belirlenir. Belirlenen komisyon üyeleri yükseköğretim
kurumunun internet sayfasında kamuoyu ile paylaşılır. Komisyon üyesi
öğrenci temsilcisi, yükseköğretim kurumları senatoları tarafından
belirlenecek ilke ve esaslar dâhilinde belirlenir ve görev süresi bir
yıldır.
(4) Komisyonun
büro ve personel destek hizmetleri, ilgili yükseköğretim kurumunun strateji
geliştirme daire başkanlığı veya ilgili birimi tarafından yürütülür.
Yükseköğretim
Kurumu Kalite Komisyonunun görevleri
MADDE 17 – (1)
Yükseköğretim Kalite Komisyonunun görevleri;
a) Kurumun
stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda ve Yükseköğretim Kalite Kurulu
tarafından belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde, eğitim-öğretim,
araştırma ve toplumsal katkı faaliyetleri ile idarî hizmetlerinin
değerlendirilmesi, izlenmesi ve kalitesinin geliştirilmesi amacıyla ilgili
kurumun iç ve dış kalite güvence sistemini kurmak, kuruma özgü anahtar
performans göstergelerini tespit etmek, program değerlendirmesi yapmak ve
bu kapsamdaki çalışmaları senatoya; senato bulunmayan kurumlarda ise
yönetim kuruluna sunmak,
b) İç
değerlendirme çalışmalarını planlamak, yürütmek ve kurumsal değerlendirme
ve iyileştirme çalışmalarının sonuçlarını içeren yıllık kurum iç
değerlendirme raporunu hazırlayarak senatoya; senato bulunmayan kurumlarda
ise yönetim kuruluna sunmak ve onaylanan yıllık kurum iç değerlendirme
raporunu kurumun resmi internet sayfasından kolay erişilebilir şekilde
kamuoyu ile paylaşmak,
c) (Değişik
ibare:RG-11/11/2021-31656) Değerlendirme süreçleri için gerekli
hazırlıkları yapmak, süreçle ilgili iç ve dış paydaşları bilgilendirmek,
ç) Kurulun (Değişik
ibare:RG-11/11/2021-31656) değerlendirme süreçleri sırasındaki
çalışmalarına destek vermektir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Yükseköğretim Kurumlarında
İç ve Dış Kalite Güvencesi Sistemi
Yükseköğretim
kurumlarında kalite güvence sistemlerinin oluşturulması
MADDE 18 – (1)
Yükseköğretim kurumları, kendi kurumlarında uygulanacak iç ve dış kalite
güvence sisteminin oluşturulması ve işletilmesi ile kurumsal ve program iç
ve dış değerlendirme süreçlerinin Kurul tarafından oluşturulacak uygulama
esasları doğrultusunda yürütülmesini sağlamakla yükümlüdür.
(2) (Ek:RG-13/7/2023-32247)
Yükseköğretim kurumları, iç kalite güvencesi sistemini Avrupa Kredi
Transfer Sistemi (AKTS) Kullanıcı Kılavuzu ile uyumlu olarak oluşturmak ve
yürütmekten sorumludur.
Kurum iç değerlendirme
süreci ve takvimi
MADDE 19 – (1)
Yükseköğretim kurumları, iç değerlendirme süreçlerini stratejik plan,
yıllık performans programı ve faaliyet raporu ile bütünleşik yapıda, bu
raporları hazırlama yükümlülüğü bulunmayan vakıf yükseköğretim kurumları
ise vizyon, misyon ve stratejik hedefleri ve kalite güvence sistemleriyle
bütünleşik olarak; eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı
faaliyetlerini ve bunları destekleyen idarî hizmetlerin tümünü içine alacak
şekilde yürütür.
(2) Yükseköğretim
kurumları, iç değerlendirme çalışmalarını içeren kurum iç değerlendirme
raporlarını her yıl Ocak-Mart aylarında Kurul tarafından oluşturulan web
tabanlı sisteme yükler.
(3) Kurum iç
değerlendirme raporları ilgili yükseköğretim kurumunun ve Kurulun resmi
internet sayfasından yayımlanır.
Kurum iç
değerlendirme raporlarının kapsamı
MADDE 20 – (1)
Yükseköğretim Kurumları, iç değerlendirme raporlarını periyodik olarak her
yıl hazırlar ve iç kalite güvence sistemindeki iyileştirmelere yıllık
raporda yer verir.
(2) Yükseköğretim
Kurumunun iç değerlendirme raporunda, kurumdaki kalite güvencesi
süreçlerinin nasıl tanımlandığı ve işletildiği, öğretim programlarında
hedeflenen yeterliliklere ulaşıldığının nasıl güvence altına alındığı,
performans göstergelerinin nasıl izlendiği ve sürekli iyileştirme
çevrimlerinin nasıl kapatıldığına dair açıklamaların bulunması ve bu
bilgilerin kanıtlarla desteklenmesi gerekir.
(3) Bir
yükseköğretim kurumunda eğitim-öğretim, araştırma ve toplumsal katkı
faaliyetleri ile idari hizmetlerini kapsayacak şekilde hazırlanacak iç
değerlendirme raporu;
a)
Yükseköğretimin ulusal strateji ve hedefleri ışığında belirlediği ve
kurumun misyonu, vizyonu ve stratejik hedefleri ile uyumlu kalite
politikasını, izlediği yöntem ve süreçlerini,
b) Kurumun misyon
ve hedeflerine ulaşabilmek için uyguladığı yönetsel/organizasyonel
süreçleri ve faaliyetlerini,
c) Kurumun misyon
ve hedeflerine ulaştığından emin olmak üzere akademik ve idari birimlerin
anahtar performans göstergeleri ile ölçülebilir nitelikteki hedeflerini
değerlendirdiği ve bunların periyodik olarak gözden geçirilmesini içeren iç
kalite güvence sistemini,
ç) (Değişik:RG-11/11/2021-31656)
Önceki değerlendirme süreçlerinde ortaya çıkan ve iyileştirmeye ihtiyaç
duyulan alanlarla ilgili iyileştirme faaliyetlerini,
kapsar.
Değerlendirme
süreçleri
MADDE 21
– (Başlığı ile Birlikte Değişik:RG-11/11/2021-31656)
(1) Yükseköğretim
kurumları ilk mezun verdikleri eğitim ve öğretim yılını izleyen en geç beşinci
yıl içerisinde kurumsal dış değerlendirme programı kapsamında
değerlendirilir. Yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirme takvimi Kurul
tarafından hazırlanır ve ilân edilir.
(2) Kurumsal dış
değerlendirme programı, Kurul tarafından görevlendirilen dış
değerlendiriciler aracılığıyla, kurumun iç değerlendirme raporu üzerinden
ön değerlendirmesi, saha ziyareti ve kurumsal geri bildirim raporunun
hazırlanması aşamalarından oluşan değerlendirme sürecini kapsar.
(3) Dış
değerlendiriciler; dış değerlendirici başvurusu bulunan yükseköğretim
kurumlarındaki akademik ve idari personel, öğrenciler ve sektör
temsilcileri arasından Kurul tarafından seçilir. Dış değerlendirici olarak
görev alanlar saha ziyareti sürecinde kurumlarında izinli sayılır.
(4) Yükseköğretim
kurumunun kurumsal dış değerlendirmesi, 20 nci maddede belirtilen
kapsam ve konuları içerecek şekilde ve Kurul tarafından belirlenen kurumsal
dış değerlendirmeye ilişkin usul ve esaslar çerçevesinde gerçekleştirilir.
(5) Kurumsal dış
değerlendirme programı kapsamında değerlendirilen yükseköğretim kurumları,
değerlendirme yılını izleyen en erken ikinci yıl Kurul tarafından izleme
programına dahil edilir.
(6) Kurumsal dış
değerlendirme programı kapsamında değerlendirmesi gerçekleştirilen
yükseköğretim kurumları bu değerlendirmeyi izleyen en geç beşinci yıl Kurul
tarafından yürütülen Kurumsal Akreditasyon Programına başvuru yaparlar.
İzleme programı kapsamında değerlendirmesi gerçekleştirilmeyen
yükseköğretim kurumları kurumsal akreditasyon programına başvuramaz.
(7) Kurumsal
akreditasyon programı kapsamına alınacak yükseköğretim kurumları, ilgili
yılda başvuruları bulunanlar arasından Kurul tarafından seçilir. Kurumsal
dış değerlendirme programı kapsamında değerlendirilen yükseköğretim
kurumlarından, değerlendirmeyi izleyen beş yıl içerisinde kurumsal
akreditasyon programına başvuru yapmayanlar Kurul tarafından doğrudan
kurumsal akreditasyon programına dahil edilir.
(8) Kurumsal
akreditasyon programı, Kurul tarafından görevlendirilen dış
değerlendiriciler aracılığıyla, kurumun iç değerlendirme raporu üzerinden
ön değerlendirmesi, saha ziyareti, kurumsal akreditasyon raporunun
hazırlanması ve Kurul tarafından akreditasyon kararının verilmesi
aşamalarından oluşan değerlendirme sürecini kapsar. Kurumsal akreditasyon
programına ilişkin değerlendirme ölçütleri ve esasları Kurul tarafından
belirlenir.
(9) Kurumsal
akreditasyon programı kapsamında değerlendirilen yükseköğretim kurumlarına
yönelik akreditasyon kararı; beş yıl süreyle tam akreditasyon, iki yıl
süreyle koşullu akreditasyon ve akreditasyonun reddi kararı olarak Kurul
tarafından belirlenen ölçütler kapsamında değerlendirme takımı tarafından
hazırlanan kurumsal akreditasyon raporu dikkate alınarak Kurul tarafından
verilir.
(10) Kurumsal
akreditasyon programı kapsamında akreditasyonun reddi kararı verilen
yükseköğretim kurumları bu kararı izleyen en erken iki yıl sonra tekrar
kurumsal akreditasyon programına başvuru yapar.
(11) Kurumsal
akreditasyon programı kapsamında değerlendirmesi gerçekleştirilen kurumlar
kurumsal dış değerlendirme programından muaf olurlar.
(12) (Değişik:RG-13/7/2023-32247)
Kurumsal akreditasyon programı kapsamında iki yıl süreyle koşullu
akreditasyon alan yükseköğretim kurumlarına bu iki yılın sonunda ara
değerlendirme gerçekleştirilir. Beş yıl süreyle tam akreditasyon alan
yükseköğretim kurumlarına akreditasyonu izleyen en erken ikinci yılda ara
değerlendirme gerçekleştirilir. Ara değerlendirme neticesinde yükseköğretim
kurumları için verilecek akreditasyon kararında Değerlendirme Programları
Kılavuzu dikkate alınır.
(13) (Değişik:RG-13/7/2023-32247)
Kurumsal akreditasyon programına veya ortak kurumsal dış değerlendirme ve
akreditasyon programına ilişkin beş yıl süreyle tam akreditasyon ve iki yıl
süreyle koşullu akreditasyon kararları YKS Yükseköğretim Programları ve
Kontenjanları Kılavuzunda yayımlanmak üzere Yükseköğretim Kuruluna
gönderilir.
(14) (Ek:RG-13/7/2023-32247)
Ortak kurumsal dış değerlendirme ve akreditasyon programı, Kurul ile
yurtdışındaki muadili tarafından onaylanan yönerge ve kılavuzlar kapsamında
yürütülür.
(15) (Ek:RG-13/7/2023-32247) Kurumsal
Akreditasyon programı ve ara değerlendirme programı kapsamına alınarak tam
veya koşullu akreditasyon verilen yükseköğretim kurumlarının mücbir
sebeplerle dış değerlendirilmesinin yapılamadığı durumlarda en fazla bir
yıla kadar Kurul kararıyla akreditasyon kararı uzatılabilir.
(16) (Ek:RG-13/7/2023-32247) Enstitü
değerlendirme programına tam kurumsal akreditasyona sahip yükseköğretim
kurumlarının enstitüleri çağrı üzerine başvuruda bulunabilirler. Program
kapsamında değerlendirmeye alınacak enstitü sayısı Kurulun iş yüküne göre
belirlenir. Değerlendirme sonucunda üç yıllık gümüş ve altı yıllık altın
etiketi verilir. Gümüş ve altın etiketi verilen enstitüler, üçüncü yılın
sonunda enstitü ara değerlendirme programına alınır.
Değerlendirme
raporları
MADDE 22
– (Başlığı ile Birlikte Değişik:RG-11/11/2021-31656)
(1) Kurumsal dış
değerlendirme programına dâhil olan her yükseköğretim kurumu için,
değerlendirme sürecinin sonunda Kurul tarafından görevlendirilen dış
değerlendiriciler tarafından bir kurumsal geri bildirim raporu hazırlanır.
(2) Yükseköğretim
kurumu için hazırlanan kurumsal geri bildirim raporu; kurumda
yürütülen eğitim-öğretim, araştırma ve geliştirme faaliyetleri, varsa bölgesel/ulusal
ölçekte öne çıkan toplumsal katkı faaliyetleri ile kurumun idari
hizmetlerinin ve kurumsal karar alma süreçlerindeki kalite güvencesi
sistemi ile kurumun güçlü ve iyileşmeye açık alanlarını kapsar.
(3) Kurumsal
akreditasyon programına dahil olan her yükseköğretim kurumu için
değerlendirme süreci sonunda Kurul tarafından görevlendirilen dış
değerlendiriciler tarafından bir kurumsal akreditasyon raporu hazırlanır.
(4) Yükseköğretim
kurumu için hazırlanan kurumsal akreditasyon raporu; kurumda yürütülen
eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme faaliyetleri, bölgesel/ulusal
ölçekte öne çıkan toplumsal katkı faaliyetleri ile kurumun idari
hizmetlerinin ve kurumsal karar alma süreçlerindeki kalite güvencesi
sistemi ile kurumun güçlü ve gelişmeye açık alanlarını kapsar.
(5) İzleme
programına dahil olan her yükseköğretim kurumu için değerlendirme
süreci sonunda Kurul tarafından görevlendirilen dış değerlendiriciler
tarafından bir izleme raporu hazırlanır.
(6) Yükseköğretim
kurumu için hazırlanan izleme raporu; ilgili yükseköğretim kurumu için
hazırlanan kurumsal geri bildirim raporu dikkate alınarak, yükseköğretim
kurumunun kalite gelişim sürecini kapsar.
(7) Ara
değerlendirmeye dahil olan her yükseköğretim kurumu için
değerlendirme süreci sonunda Kurul tarafından görevlendirilen dış
değerlendiriciler tarafından bir ara değerlendirme raporu hazırlanır.
(8) Yükseköğretim
kurumu için hazırlanan ara değerlendirme raporu; ilgili yükseköğretim
kurumu için hazırlanan kurumsal akreditasyon raporu dikkate alınarak,
yükseköğretim kurumunun kalite gelişim sürecini kapsar.
(9) Değerlendirme
süreçlerine ilişkin raporların içerik ve şablonları Kurul tarafından
belirlenir
Yükseköğretim
Kalite Güvencesi Durum Raporu
MADDE 23 – (1)
Kurul tarafından ilgili yıl içerisinde değerlendirilen yükseköğretim
kurumlarına ait (Değişik ibare:RG-11/11/2021-31656) değerlendirme
raporlarına dayanılarak hazırlanan, karşılaşılan sorunlar ve kalite
iyileştirme süreci ile ilgili önerileri içeren ve yükseköğretim kalite
güvencesi çalışmalarına katkı sağlamayı hedefleyen Yükseköğretim Kalite
Güvencesi Durum Raporu, her yıl Kurul tarafından hazırlanarak başta
Yükseköğretim Kurulu olmak üzere ilgili tüm paydaş kurum ve kuruluşlara
sunulur.
(2) Yükseköğretim
Kalite Güvencesi Durum Raporu, Kurul web sayfasından yayımlanır.
Kurum iç ve
dış değerlendirme sonuçlarının kamuoyuna açıklanması
MADDE 24 – (1)
Yükseköğretim kurumlarında yapılan iç ve dış değerlendirmelerin sonuçları
kamuoyuna açıktır. Yıllık kurum iç değerlendirme raporları ve (Değişik
ibare:RG-11/11/2021-31656) değerlendirme süreçlerine ilişkin
değerlendirme raporları ilgili yükseköğretim kurumlarının ve Kurulun
resmi internet sayfalarında yayımlanır.
Kalite
güvencesi ve iyileştirme çalışmaları kapsamındaki harcamalar
MADDE 25 – (1)
Bu Yönetmelik kapsamında, yükseköğretim kurumları tarafından
gerçekleştirilecek çalışmalara ilişkin her türlü harcama, yükseköğretim
kurumlarının bütçelerine ilgili konuda tahsis edilecek ödenekle karşılanır.
Vakıf yükseköğretim kurumları da bu Yönetmelik kapsamında yapılacak
çalışmalar için bütçesinde yeterli ödenek ayırır.
ALTINCI BÖLÜM
Program Akreditasyonu,
Akreditasyon Kuruluşlarının
Yetkilendirilmesi ve
Tanınması
Program
akreditasyonu
MADDE 26 – (1)
Yükseköğretim kurumlarında program akreditasyonuna yönelik dış
değerlendirme hizmeti, Kurul tarafından program akreditasyonu alanında
yetkilendirilmiş veya Kurul tarafından tanınan bağımsız dış değerlendirme
ve akreditasyon kuruluşlarınca gerçekleştirilir.
(2) (Ek:RG-11/11/2021-31656)
Kurul tarafından kabul edilen program akreditasyonları YKS Yükseköğretim
Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yayımlanmak üzere Yükseköğretim
Kuruluna gönderilir.
Akreditasyon
kuruluşlarının yetkilendirilmesi ve tanınma süreci
MADDE 27 – (1)
Program akreditasyonunun Kurul tarafından kabul edilmesi için akreditasyon
hizmeti veren ulusal bağımsız akreditasyon kuruluşlarının Kurul tarafından
yetkilendirilerek Kalite Değerlendirme Tescil Belgesi almış olması,
uluslararası bağımsız akreditasyon kuruluşlarının ise Kurul tarafından
tanınması gerekir.
(2) Ulusal
bağımsız dış değerlendirme ve akreditasyon kuruluşlarının
yetkilendirilmesine dair usul ve esaslar Kurul tarafından belirlenir.
(3) Uluslararası
bağımsız dış değerlendirme ve akreditasyon kuruluşlarının tanınma
süreçlerine dair usul ve esaslar Kurul tarafından belirlenir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Kurulun mali
yapısı
MADDE 28 – (1)
Yükseköğretim Kalite Kurulunun hizmetlerinde ihtiyaç duyulan tüm giderler
Kurul bütçesinden karşılanır.
Kurulun
gelirleri
MADDE 29 – (1)
Yükseköğretim Kalite Kurulunun gelirleri şunlardır:
a) Hazine
yardımları,
b) Faaliyet
gelirleri,
c) Her türlü
bağış ve yardımlar,
ç) Diğer
gelirler.
Kurumsal dış
değerlendirme programı kapsamında değerlendirilen yükseköğretim kurumlarına
ilişkin kurumsal akreditasyon uygulaması
GEÇİCİ MADDE 1
– (Ek:RG-11/11/2021-31656)
(1) Bu maddenin
yürürlüğe girdiği tarihten önce kurumsal dış değerlendirme programı
kapsamında değerlendirilen yükseköğretim kurumlarının kurumsal akreditasyon
programı kapsamına alınmalarına ilişkin 21 inci maddenin altıncı ve yedinci
fıkralarında belirtilen süreler 1/1/2022 tarihinden itibaren
başlar.
Yürürlük
MADDE 30 – (1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 31 – (1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Yükseköğretim Kalite Kurulu Başkanı yürütür.
|