KİŞİSEL
VERİLERİ KORUMA UZMANLIĞI YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1 – (1)
Bu Yönetmelik; Kişisel Verileri Koruma Uzman Yardımcılarının mesleğe alınmalarını,
yetiştirilmelerini, Kişisel Verileri Koruma Uzmanlığına atanmalarına
ilişkin usul ve esaslar ile Kişisel Verileri Koruma Uzman ve Uzman
Yardımcılarının görev, yetki ve sorumluluklarını düzenler.
Dayanak
MADDE 2 – (1)
Bu Yönetmelik, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununun ek 41 inci maddesi ile 24/3/2016 tarihli ve 6698 sayılı Kişisel
Verilerin Korunması Kanununun 26 ncı maddesine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 – (1)
Bu Yönetmelikte geçen;
a) Başkan: Kişisel
Verileri Koruma Kurumu Başkanını,
b) Birim
Yöneticisi: Daire başkanı ve üstü yöneticiyi,
c) Daire
Başkanlığı: İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığını,
ç) Giriş sınavı:
Kişisel verileri koruma uzman yardımcılığı kadrolarına atanacakların seçimi
için yapılacak yazılı ve sözlü veya yalnızca sözlü sınavı,
d) KPSS: Kamu
Personel Seçme Sınavını,
e) Kurul: Kişisel
Verileri Koruma Kurulunu,
f) Kurum: Kişisel
Verileri Koruma Kurumunu,
g) ÖSYM: Ölçme,
Seçme ve Yerleştirme Merkezini,
ğ) Uzman: Kişisel Verileri
Koruma Uzmanını,
h) Uzman
Yardımcısı: Kişisel Verileri Koruma Uzman Yardımcısını,
ı) Tez: Bu
Yönetmelik çerçevesinde hazırlanacak uzmanlık tezlerini,
i) Yeterlik
sınavı: Kişisel verileri koruma uzmanlığı yeterlik sınavını,
j) YDS: Yabancı
Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavını,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Uzman
Yardımcılığına Giriş Sınavı, Atanma,
Eğitim ve
Yetiştirilme
Giriş sınavı
MADDE 4 – (1)
Uzman yardımcılığı giriş sınavı, yazılı ve sözlü olarak iki aşamalı veya
sözlü olarak tek aşamalı yapılabilir.
(2) Özel yarışma
sınavının yazılı ve sözlü sınav veya yalnızca sözlü sınav şeklinde
yapılmasına Kurul tarafından karar verilir. Giriş sınavının sadece sözlü
sınavdan oluşmasına karar verilmesi halinde bu Yönetmeliğin yazılı sınava
ilişkin hükümleri uygulanmaz.
(3) Yazılı sınava,
atama yapılacak kadro sayısının en çok yirmi katı kadar adayın başvurusu
kabul edilir.
(4) Sözlü sınava,
yetmiş puandan az olmamak kaydıyla en yüksek puandan başlanarak ilân edilen
her KPSS puan türünde başvuran adaylardan veya yazılı sınavda başarılı
olanlardan, atama yapılacak kadro sayısının en fazla dört katı kadar aday
çağrılır. Sınavlarda son sıradaki aday ile eşit puan alan diğer adayların
da başvuruları kabul edilir.
(5) Yazılı sınav,
test usulü veya klasik usulde yapılabilir. Yazılı sınav, Milli Eğitim
Bakanlığına, TODAİE’ye, üniversitelere veya ÖSYM’ye yaptırılır.
(6) Yazılı sınava
başvuruda istenecek bilgi ve belgeler, başvuru sırasında adaylardan
alınacak sınav bedeli, sınav yerleri, soruların konulara göre dağılımı,
sınavın yürütülmesinde gözetilecek hususlar, sınavın tarihi ve süresi,
kazananların belirlenmesi ve yerleştirmeye ilişkin hususlar, sınav ve
yerleştirme sonuçlarının Kuruma, adaylara bildirilmesi, açıklanması ve
itiraz ile diğer hususlar Kurum ile Milli Eğitim Bakanlığı, TODAİE,
üniversiteler veya ÖSYM arasında yapılacak protokolle belirlenir.
Giriş sınavı
duyurusu
MADDE 5 – (1)
Giriş sınavının başvuru şartları, tarihleri ve yeri, başvuruda istenen
belgeler, atama yapılacak kadro sayısı, gerek görülmesi halinde öğrenim
alanları itibarıyla aranacak KPSS puan türleri, taban puanları ve sınava
çağrılacak aday sayısı ile sınav şekli ve sınava ilişkin diğer hususlar ilk
başvuru tarihinden en az otuz gün önce Resmî Gazete’de, Kurumun internet
sitesinde ve Devlet Personel Başkanlığı internet adresinde yayımlanmak
suretiyle duyurulur.
Başvuru
şartları
MADDE 6 – (1)
Uzman yardımcıları mesleğe özel yarışma sınavı ile alınır.
(2) Yarışma
sınavına katılacaklarda aşağıdaki şartlar aranır:
a) 657 sayılı
Kanunun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinde yer alan genel
şartları taşımak.
b) Son başvuru
tarihi itibarıyla geçerlik süresi dolmamış KPSS’den, yarışma sınavı
duyurusunda belirtilen puan türlerine göre asgarî puanı almış olmak.
c) Kurumun kadro
ve ihtiyaç durumuna göre;
1) En az dört
yıllık lisans öğrenimi veren sosyal bilimler alanında siyasal bilgiler,
iktisadi ve idari bilimler, iktisat, hukuk ve işletme fakültelerinden ya da
sayılan fakültelerde yer alan denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul
edilmiş yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olmak.
2) En az dört
yıllık lisans öğrenimi veren fakültelerin; mühendislik alanında elektronik,
elektrik-elektronik, elektronik ve haberleşme, endüstri, bilgisayar,
bilişim sistemleri mühendisliği bölümleri ve fakültelerin istatistik
bölümlerinden ya da sayılan bölümlerin denkliği Yükseköğretim Kurulunca
kabul edilmiş yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak.
ç) Kurum
tarafından gerekli görüldüğü takdirde, başvuru tarihi itibariyle son beş
yıl içinde YDS’den veya dil yeterliği bakımından bunlara denkliği
ÖSYM tarafından kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir
belgeye sahip olmak.
d) Giriş sınavının
yapıldığı yılın Ocak ayının birinci günü itibarıyla otuz beş yaşını
doldurmamış olmak.
Başvuruda
istenecek belgeler ve başvuru şekli
MADDE 7 – (1)
Yarışma sınavına katılabilmek için ilânda belirtilen süre içinde elektronik
ortamda doldurulacak Kişisel Verileri Koruma Uzman Yardımcılığı Yarışma
Sınavı Başvuru Formu ile birlikte aşağıda yer alan belgelerin sınav
ilanında belirtilen tarihe kadar Kuruma şahsen veya posta yoluyla teslim
edilmesi gerekir:
a) KPSS sonuç
belgesinin aslı veya fotokopisi ya da bilgisayar çıktısı.
b) Yabancı dil
puanını beyan edecekler için sonuç belgesinin aslı veya bilgisayar çıktısı.
c) Yükseköğrenim
diplomasının veya geçici mezuniyet belgesinin aslı
veya Kurumca onaylanmış örneği.
ç) Üç adet
vesikalık fotoğraf.
(2) Yurt dışındaki
öğrenim kurumlarından mezun olan adayların diploma denkliğinin Yükseköğretim
Kurulunca kabul edildiğini gösterir belgenin aslını veya Kurumca onaylı
örneğini de başvuru belgelerine eklemeleri gerekir.
Giriş sınavına
katılacakların tespit edilmesi
MADDE 8 – (1)
Giriş sınavına süresi içinde başvuran adayların başvuruları incelenerek
adaylarda aranılan şartların mevcut olup olmadığı Daire Başkanlığı
tarafından tespit edilir. Daire Başkanlığınca, aranılan şartları taşıyan
adaylar 4 üncü maddede belirtilen usule göre sıralamaya tabi tutulur. Giriş
sınavına katılmaya hak kazanan adaylar, Kurumun internet sitesinde ilan
edilir.
Sınav Komisyonu
MADDE 9 – (1)
Giriş sınavlarının yapılması, sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve sözlü
sınava itirazların incelenerek karara bağlanması ile ilgili çalışmalar,
Sınav Komisyonu tarafından yapılır.
(2) Kurul
tarafından belirlenecek Sınav Komisyonu, biri başkan olmak üzere beş üyeden
oluşur. Asıl üyelerin herhangi bir nedenle Sınav Komisyonuna katılamamaları
hâlinde, tespit sırasına göre çalışmalara katılmak üzere ayrıca iki yedek
üye belirlenir. Gerek görüldüğünde, en çok iki üye, yükseköğretim kurumları
öğretim elemanları arasından seçilebilir.
(3) Komisyon üye
tam sayısı ile toplanır ve oy çokluğu ile karar alır.
(4) Giriş Sınav
Komisyonu üyeleri kendilerinin, boşanmış olsalar dahi eşlerinin, üçüncü
dereceye kadar (bu derece dâhil) kan ve kayın hısımları ile evlatlıklarının
katıldıkları sınavlarda görev alamazlar. Bu durumda olanların yerine yedek
üyelerden görevlendirme yapılır.
(5) Komisyonun
sekretarya hizmetleri Daire Başkanlığınca yürütülür.
Yazılı sınav
MADDE 10 – (1)
Yazılı sınav Milli Eğitim Bakanlığı, TODAİE, üniversiteler veya ÖSYM
tarafından yapılır. Yazılı sınav, genel kültür ve genel yetenek ile ihtiyaç
duyulan uzmanlık alan bilgisi konularından oluşur. Yazılı sınav, test ve/veya
klasik usulde yapılır.
(2) Sınav
sorularının yüzde 30’unu genel kültür ve genel yetenek, yüzde 70’ini alan
bilgisi oluşturur.
(3) Yazılı sınav
konuları, uzmanlık alanları dikkate alınmak suretiyle aşağıda sayılan
konular arasından ve/veya adayların öğrenim dalına ilişkin bilgi düzeyinin
tespitine yönelik konulardan Sınav Komisyonu tarafından seçilerek
belirlenir:
a) Genel kültür ve
genel yetenek.
b) Kişisel
verilerin korunması ile ilgili mevzuat: Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
ve diğer düzenlemeler, kişisel verilerin korunması ile ilgili uluslararası
mevzuat ve uygulamalar.
c) Ayrıca
6 ncı maddenin ikinci fıkrasının (c) bendinin (1) numaralı alt
bendinde belirtilen bölümlerden mezun olanlar için yazılı sınav aşağıdaki
konuları da kapsayacak şekilde yapılır:
1) Mikro ve makro
iktisat.
2) İktisat
politikası.
3) Türkiye
ekonomisi.
4) Uluslararası
iktisat.
5) Kamu maliyesi.
6) Türk vergi
sisteminin genel esasları.
7) Maliye
politikası.
8) Anayasa hukuku.
9) İdare hukuku ve
idari yargılama hukuku.
10) Ceza hukuku.
11) Medeni hukuk.
12) Ticaret
hukuku.
13) Borçlar
hukuku.
14) Personel
yönetimi.
15) Uluslararası
İlişkiler ve Siyasi Tarih Grubu: Uluslararası ilişkiler, uluslararası
kuruluşlar, Türk dış politikası, siyasi tarih.
ç) Ayrıca
6 ncı maddenin ikinci fıkrasının (c) bendinin (2) numaralı alt
bendinde belirtilen bölümlerden mezun olanlar için yazılı sınav aşağıdaki
konuları da kapsayacak şekilde yapılır:
1) Temel
bilgisayar programlama ve algoritma geliştirme.
2) Bilişim
teknolojilerinde temel kavramlar (bilgisayar teknolojileri kavramları,
temel bilgisayar ağları ve internet, temel bilgi güvenliği, temel veri
tabanı).
3) Yöneylem
araştırması, proje yönetimi, simülasyon, rassal modeller.
4) Olasılık,
İstatistik.
5) Finansal
matematik, maliyet muhasebesi; üstel ve logaritmik fonksiyonlar, diziler,
seriler, türev, integral, lineer cebir, diferansiyel denklemler ve bu
konuların iktisadi uygulamaları.
6) Yönetim bilişim
sistemleri, yönetim ve organizasyon.
7) Yazılım
mühendisliği, veri tabanı yönetim sistemleri, veri yapıları ve
algoritmalar, bilgisayar ağları ve internet, bilgi güvenliği, işletim
sistemleri.
8) Elektronik
devreler, sayısal mantık tasarımı, mikro işlemciler, haberleşme, sinyaller
ve sistemler.
(4) Yazılı sınavda
soruların konu grupları bakımından hangi ağırlıkta değerlendirmeye tabi
tutulacağına sınav duyurusunda yer verilir.
(5) Yazılı sınav
sonucunda 70 puandan az olmamak üzere en yüksek puandan başlanarak giriş
sınavı duyurusunda belirtilen kadronun dört katına kadar aday sözlü sınava girme
hakkını kazanır. Yapılan sıralama sonucunda son sıradaki aday ile eşit
puana sahip diğer adaylar da sözlü sınava çağrılır.
(6) Yazılı sınav
sonuçları Kurumun ve protokol imzalanmış kurumların internet sitesinde
sınavın yapıldığı tarihten itibaren en geç 45 gün içerisinde ilân edilir.
Sözlü sınav
MADDE 11 – (1)
Sözlü sınav Kurum tarafından yapılır. Sözlü sınavın yeri, günü ve saati ile
sınava katılacakların listesi Kurumun internet sitesinde ilân edilir.
Adaylara ayrıca bir tebligat yapılmaz.
(2) Sözlü sınavda
adaylar, Kişisel Verileri Koruma Uzman Yardımcılığı Yarışma Sınavı
Değerlendirme Formu üzerinden;
a) Sınav
konularına ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu
kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü,
c) Liyakati,
temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
ç) Özgüveni, ikna
kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek
ve genel kültürü,
e) Bilimsel ve
teknolojik gelişmelere açıklığı,
yönlerinden değerlendirilerek
ayrı ayrı puan verilmek suretiyle gerçekleştirilir.
(3) Adaylar, Sınav
Komisyonu tarafından birinci fıkranın (a) bendi için 50, diğer bentlerin
her biri için 10 puan üzerinden değerlendirilir. Sözlü sınavda başarılı
sayılmak için alınan puanların aritmetik ortalamasının en az 70 olması
şarttır.
(4) Sözlü sınav
ile ilgili herhangi bir kayıt sistemi kullanılmaz.
(5) Sözlü sınavda
başarılı olanlar, başarı puanı en yüksek olan adaydan başlanmak suretiyle
Kurumun internet sitesinde ilân edilir.
Giriş sınavı
sonuçlarının değerlendirilmesi
MADDE 12 – (1)
Yarışma sınavları sonucu puanı en yüksek adaydan başlanarak her bir alan
için atama yapılacak kadro sayısı kadar asıl, asıl aday sayısının yarısı
kadar da yedek aday belirlenir. Yedek listede yer alan adayların hakları,
ilân tarihini takip eden 6 ay için geçerlidir ve daha sonraki sınavlar için
müktesep hak veya herhangi bir öncelik teşkil etmez.
(2) Sözlü sınav
puanlarının eşitliği halinde sırasıyla yazılı sınav yapılmışsa yazılı sınav
puanı, yabancı dil puanı, KPSS puanı, diploma notu yüksek olan aday sıralamada
üstte yer alır.
Yarışma sınavı
sonuçlarına itiraz
MADDE 13 – (1)
Adaylar, sınav sonuçlarına yazılı olarak itiraz edebilirler.
(2) Yazılı sınav
sonucuna itirazlar sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren en geç 10 iş
günü içinde yazılı sınavı yapan Kuruma yapılır.
(3) Sözlü sınav
sonucuna ilişkin itirazlar ise sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren
en geç 5 iş günü içinde Kuruma yapılır. Sözlü sınav sonuçlarına itirazlar,
sınav komisyonu tarafından en geç 5 iş günü içinde değerlendirilir ve sonucu
yazılı olarak ilgiliye bildirilir.
Ataması
yapılacaklardan istenilecek belgeler
MADDE 14 – (1)
Sınavda başarılı olan adaylar;
a) Görevini
devamlı yapmaya engel olabilecek herhangi bir sağlık sorunu olmadığına dair
yazılı beyanını,
b) Adli sicil
kaydı yazılı
beyanını,
c) Erkek adaylar
için askerlikle ilişiği olmadığına dair yazılı beyanını,
ç) Son üç ay
içinde çekilmiş 3 adet vesikalık fotoğrafını,
sınav sonucunun
ilan edildiği tarihi takip eden on gün içerisinde Kuruma teslim ederler.
(2) Gerçeğe aykırı
beyanda bulunduğu tespit edilenlerin sınavları geçersiz sayılarak atamaları
yapılmaz. Atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bunlar hiçbir hak
talep edemezler ve haklarında 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı
Türk Ceza Kanununun ilgili hükümleri uygulanmak üzere Cumhuriyet
Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.
Uzman
yardımcılığına atanma
MADDE 15 – (1)
Giriş sınavını kazananların atama işlemleri, ilgisine göre güvenlik
soruşturması ve/veya arşiv araştırması olumlu olması kaydıyla 657 sayılı
Kanun hükümlerine göre yapılır. Süresi içinde belgelerini teslim
etmeyenlerin atamaları yapılmaz.
(2) Geçerli bir
mazereti olmadığı halde atama işlemlerinin yapılması için müracaat
etmeyenlerin atama işlemleri yapılmaz.
(3) Yarışma
sınavında başarılı olanlardan yasal süresi içinde göreve başlamayanlar,
ataması yapılıp da herhangi bir sebeple görevden ayrılanlar ile atama
şartlarını taşımadığı anlaşılanların yerlerine sınav sonucunun ilanından
itibaren (Mülga ibare:RG-2/4/2019-30733) (…) yedek adayların ataması
puan üstünlüğüne göre yapılır.
Uzman
yardımcılarının eğitimi ve yetiştirilmeleri
MADDE 16 – (1)
Uzman yardımcılığı süresi en az üç yıldır. Bu süre içinde aylıksız izin ve
toplamı üç ayı aşan hastalık ve refakat izni kullananların yardımcılık
süreleri, ayrı kaldıkları süre kadar uzatılır.
(2) Uzman
yardımcısı olarak atananlar, bu kadroda bulundukları sürece, uzmanlığın
gerektirdiği bilgi, beceri ve etik değerleri kazanmaları maksadıyla
verilecek görevlerin yanı sıra;
a) Kurumun
teşkilât yapısı, görevleri ve çalışma usûl ve esasları hakkında
bilgi ve tecrübe kazanmaya,
b) Kurumun hizmet
sahasına giren konulara ilişkin mevzuata ve bu mevzuatın uygulanmasına
ilişkin bilgi ve becerileri kazanmaya,
c) Yazışma, rapor
yazma, inceleme ve araştırma teknikleri konularında gerekli bilgi ve
yeteneği kazanmaya,
ç) Meslekî
konularda ilmî ve teknik çalışma ve araştırma alışkanlığını kazanmaya,
d) Meslekî yabancı
dil bilgisini geliştirmeye,
e) Kurumun hizmet
sahası ile ilgili olarak, ulusal ve uluslararası konferans, seminer ve
eğitim programlarına iştirake ve temsil kabiliyetini geliştirmeye,
yönelik çalışmalarda
bulunurlar.
(3) Uzman
yardımcılarının eğitimi ve yetiştirilmelerinde 657 sayılı Kanun
ile 21/2/1983 tarihli ve 83/6061 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla
yürürlüğe konulan Aday Memurların Yetiştirilmelerine İlişkin Genel
Yönetmelik hükümleri saklıdır.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Uzmanlığa
Atanma
Uzmanlığa
atanabilmek için aranan şartlar
MADDE 17
– (1) Uzman yardımcıları;
a) Uzman
yardımcısı olarak aylıksız izin ile toplamı üç ayı aşan hastalık ve refakat
izinleri hariç en az üç yıl çalışmış olması,
b)
Hazırlayacakları uzmanlık tezinin kabul edilmesi,
c) Yeterlik
sınavında başarılı olması,
ç) Yeterlik sınavı
tarihinde geçerli olan veya yeterlik sınavından itibaren en geç iki yıl
içerisinde alınmış bulunan YDS’den asgari (C) düzeyinde puanın
veya dil yeterliği bakımından bunlara denkliği kabul edilen ve uluslararası
geçerliliği bulunan başka bir belgenin ibraz edilmesi
şartıyla uzman
olarak atanmaya hak kazanırlar.
(2) Uzmanlık tezi
ve yeterlik sınavına ilişkin hizmetler Daire Başkanlığınca yürütülür.
Tez jürisi ve
görevleri
MADDE 18
– (1) Tez Jürisi, tez savunmasını gerçekleştirmek üzere, bir Kurul
üyesinin başkanlığında, uzman yardımcısının tez danışmanı ile birim
yöneticileri, uzmanları ve öğretim üyeleri arasından Kurul tarafından
belirlenen beş asıl üyeden oluşur. En çok iki üye yüksek öğretim kurumları
öğretim üyeleri arasından seçilebilir. Asıl üyelerin herhangi bir nedenle
savunma komisyonuna katılamamaları hâlinde, tespit sırasına göre çalışmalara
katılmak üzere ayrıca iki yedek üye belirlenir.
(2) Tez jürisi,
tezi değerlendirmek üzere üye tam sayısı ile toplanır ve oy çokluğu ile
karar alır.
Tez konusunun
belirlenmesi ve tez hazırlama
MADDE 19 – (1)
Daire Başkanlığı tarafından diğer birimlerin görüşleri de alınmak kaydıyla
Kurumun ihtiyaçlarına göre tez konuları listesi oluşturulur ve Kurulun
onayına sunulur.
(2) Başkan, tez
konuları listesinden uzman yardımcısının tercih ettiği üç konudan birini en
geç ikinci yılın sonunda belirler.
(3) Tez; öğretim
üyesi, birim yöneticisi veya uzmanlar arasından Başkan tarafından seçilecek
tez danışmanının gözetiminde bilimsel esaslara uygun olarak hazırlanır.
(4) Belirlenen tez
konusu ilk bir ay içinde, uzman yardımcısının talebi ve birim amirinin
uygun görmesi hâlinde bir defaya mahsus olmak üzere değiştirilebilir. Tez
konusunun değiştirilmesi tezin teslim süresini uzatmaz.
(5) Hazırlanacak
tezin uzman yardımcısının görüş, değerlendirme ve önerilerini içeren
bilimsel çalışma etiğine uygun özgün bir eser olması gerekir. Tezin daha
önce yüksek lisans, doktora tezi veya başka bir amaçla benzer tarzda
hazırlanmamış, incelenip savunulmamış ve kullanılmamış olması gerekir. Aksi
durumun tespiti halinde tez geçersiz sayılır ve ilgililer hakkında disiplin
hükümleri ve cezaî işlemler uygulanır.
(6) Tez; aylıksız
izin, toplamda üç ayı aşan hastalık ve refakat izni hariç olmak üzere
adaylıkta geçen süre dâhil üç yıl içerisinde hazırlanır.
(7) Tez çalışması,
yapılacak bir protokol çerçevesinde bir yükseköğretim kurumunda da
yaptırılabilir.
Tezin teslimi
MADDE 20 – (1)
Uzman yardımcısı tez konusunun kesinleşmesini takip eden en geç bir yılın
sonunda hazırladığı tez ve tez danışmanının değerlendirme raporunu, on iş
günü içinde tez jürisindeki üye sayısı kadar çoğaltarak bağlı olduğu birim
amirine teslim eder. Birim amirleri tezleri beş iş günü içinde Daire
Başkanlığına gönderir ve Başkanlık en kısa sürede jüri üyelerine teslim
eder.
(2) Süresi içinde
tezlerini sunamayan uzman yardımcılarına altı ayı aşmamak üzere ilave süre
verilir.
Tezin
değerlendirilmesi ve kabulü
MADDE 21 – (1)
Tez jürisi, teslim aldığı tezleri en geç iki ay içinde inceler. Tezi uygun
görülen uzman yardımcısı tezini savunmak üzere bir ay içerisinde çağrılır.
(2) Uzman yardımcısı
tez jürisi önünde tezini sözlü olarak savunur ve tez konusu ile ilgili
soruları cevaplandırır.
(3) Uzman
yardımcısının sözlü savunmasından sonra tez jürisi üyeleri oylarını
başarılı veya başarısız şeklinde kullanır ve karar oy çokluğu ile alınır.
(4) Tezini teslim
ettiği halde geçerli bir mazereti nedeniyle tez savunmasına girememiş olan
uzman yardımcısı için ayrı bir savunma tarihi belirlenir. Geçerli bir
mazereti olmaksızın savunma toplantısına girmeyen uzman yardımcısı
başarısız tez vermiş sayılır.
Tezin kabul
edilmemesi
MADDE 22 – (1)
Tez jürisi tarafından tezi başarısız kabul edilen uzman yardımcılarına
tezlerini sunmaları veya yeni bir tez hazırlamaları için altı ayı aşmamak
üzere ilave süre verilir. Bu süre sonunda tezini teslim etmeyen, savunmayan
veya ikinci defa tezi başarısız kabul edilenler hakkında
26 ncı madde hükmü uygulanır.
Yeterlik Sınavı
Komisyonu
MADDE 23 – (1)
Yeterlik Sınavı Komisyonu, bir Kurul üyesinin başkanlığında, birim
yöneticileri ve uzmanları ile öğretim üyeleri arasından Kurul tarafından
belirlenen beş asıl üyeden oluşur. Aynı usulle başkan ve üyelerin yedekleri
de seçilir.
(2) Yeterlik
Sınavı Komisyonu üye tam sayısı ile toplanır. Kurulun sekretarya hizmetleri
Daire Başkanlığınca yürütülür.
Yeterlik
sınavına giriş şartı ve yeterlik sınavı
MADDE 24 – (1)
Aylıksız izin ile toplamda üç ayı aşan hastalık ve refakat izni hariç olmak
üzere uzman yardımcılığında fiilen en az üç yıl görev yapan ve uzmanlık
tezi başarılı kabul edilenler yeterlik sınavına girmeye hak kazanır.
(2) Yeterlik
sınavı, Kurum tarafından uygun görülen yer ve tarihte yazılı olarak
yapılır.
(3) Yeterlik
sınavı, Komisyonca belirlenen Kurumun görev alanına giren ve sınavdan en az
iki ay önce ilan edilen konulardan yapılır. Sınavda 100 tam puan üzerinden
en az 70 puan alanlar başarılı sayılır.
(4) Yeterlik
sınavında başarılı olamayanlar veya sınava girmeye hak kazandığı hâlde
geçerli mazereti olmaksızın sınav hakkını kullanmayanlara, bir yıl içinde
ikinci kez sınav hakkı verilir.
Uzmanlığa atama
MADDE 25 – (1)
Uzman yardımcılarından yeterlik sınavında başarılı olan ve yeterlik sınavı
tarihinde geçerli olan veya yeterlik sınavından itibaren en geç iki yıl
içerisinde alınmış bulunan YDS’den asgari (C) düzeyinde puanın
veya dil yeterliği bakımından bunlara denkliği kabul edilen ve uluslararası
geçerliliği bulunan başka bir belgeyi ibraz edenler uzmanlığa atanır.
Uzman
yardımcısı unvanının sona ermesi
MADDE 26 – (1)
Uzman yardımcılarından;
a) Verilen ilave
süre içinde tezlerini sunmayan veya ikinci defa hazırladıkları tezleri de
kabul edilmeyenler,
b) İkinci yeterlik
sınavında da başarı gösteremeyen veya sınav hakkını kullanmayanlar,
c) Süresi içinde
yabancı dil yeterliği şartını yerine getirmeyenler,
Kurumda
durumlarına uygun memur unvanlı kadrolara atanırlar.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Çeşitli
ve Son Hükümler
Görev ve
sorumluluk
MADDE 27 – (1)
Uzman ve uzman yardımcılarının görev ve sorumlulukları şunlardır:
a)
Görevlendirildikleri birimin iş ve işlemlerini yürütmek.
b) Kurumun görev alanına
ilişkin olarak politika, strateji ve hedeflerin tespiti maksadıyla
araştırma ve incelemeler yapmak.
c) İlgili
mevzuatın Kuruma verdiği görevlerin ifası amacıyla yürürlüğe konulan
ikincil düzenlemeler ile alınan Kurul kararlarının uygulamalarını izlemek,
değerlendirmek ve sonucunda tesis edilecek işlemler ve uygulamalarla ilgili
öneriler geliştirmek, yapılacak işler ve alınacak tedbirlerle ilgili
tekliflerde bulunmak.
ç) Uluslararası
kurum ve kuruluşlar nezdinde yapılacak ve Kurumca uygun görülecek toplantı
ve çalışmalara katılmak.
d) Kişisel
verilerin korunması uygulamaları konusunda çalışmalarda bulunmak, yeni
stratejiler geliştirmek.
e) Kurumun hizmet
kapasite ve kalitelerinin artırılmasına yönelik çalışmalar yapmak,
hazırlanmakta olan çalışmalara katılmak.
f) Kişisel
verilerin korunması konusunda ulusal ve uluslararası çalışmaları takip
etmek ve Türkiye’de uygulanabilir metotlar üzerinde çalışmalarda bulunmak.
g) Verilen
görevleri mevzuat hükümleri çerçevesinde yerine getirmek.
h) (Ek:RG-2/4/2019-30733)
Yerinde inceleme faaliyetlerine katılmak.
(2) Uzman ve uzman
yardımcıları, görevlerini ilgili birim yöneticisine bağlı olarak
yürütürler.
Yurt dışında
eğitim
MADDE 28 – (1)
Uzmanlar, 657 sayılı Kanun ve 21/1/1974 tarihli ve 7/7756 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Yetiştirilmek Amacıyla Yurt
Dışına Gönderilecek Devlet Memurları Hakkında Yönetmelik hükümleri
çerçevesinde, staj veya araştırma yapmak, meslekî bilgi ve görgülerini
artırmak veya yurt dışındaki üniversitelerden kabul belgesi almaları
şartıyla akademik çalışma yapmak üzere yurt dışına gönderilebilir.
Yeniden atanma
MADDE 29 – (1)
Bu Yönetmelik hükümlerine göre uzman unvanını kazandıktan sonra Kurumdaki
görevlerinden çeşitli sebeplerle ayrılıp yeniden atanmak isteyenler, boş
kadro olması şartıyla uzman kadrosuna yeniden atanabilirler.
Hüküm bulunmayan
haller
MADDE 30
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde, 657 sayılı Kanun,
6698 sayılı Kanun, 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar
İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik ile diğer ilgili mevzuat
hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 31 – (1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 32 – (1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Başkan yürütür.
|