SAĞLIK
BAKANLIĞI BAĞLI KURULUŞLARI HİZMET BİRİMLERİNİN
GÖREVLERİ
İLE ÇALIŞMA USUL VE ESASLARI
HAKKINDA
YÖNETMELİK
BİRİNCİ
BÖLÜM
Amaç,
Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1)
Bu Yönetmeliğin amacı, Sağlık Bakanlığı bağlı kuruluşları hizmet
birimlerinin görev tanımlarını, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve
esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1)
Bu Yönetmelik, Sağlık Bakanlığının bağlı kuruluşlarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1)
Bu Yönetmelik, 11/10/2011 tarihli ve 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı
Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin
36 ncı maddesinin dördüncü fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1)
Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bağlı Kuruluş:
Türkiye İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumu ve Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık
Genel Müdürlüğünü,
b) Bakan: Sağlık
Bakanını,
c) Bakanlık:
Sağlık Bakanlığını,
ç) Başkan: Türkiye
İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumu Başkanını,
d) Genel Müdür:
Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürünü,
e) Genel Müdürlük:
Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğünü,
f) Kurum: Türkiye
İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumunu,
ifade eder.
İKİNCİ
BÖLÜM
Temel
Esaslar ve Bağlı Kuruluşların Merkez Teşkilatı
Hizmetlerin
yürütülmesinde temel esaslar
MADDE 5 – (1)
Bağlı kuruluşlar aşağıdaki temel esaslar çerçevesinde hizmetlerini
yürütürler:
a) Bakanlık
politikalarına, strateji ve hedeflerine, planlama ve düzenlemelerine uygun
davranırlar.
b) Hizmetin
kesintisiz ve bütünlük içerisinde sunumunu sağlamaya yönelik tedbirleri
alırlar.
c) İnsan gücünde
ve maddî kaynaklarda tasarruf sağlamak ve verimi artırmak amacıyla
hizmetlerin planlanmasında ve sunumunda müşterek hareket ederler.
ç) Birlikte
yürütülmesi gereken işlerde azami ölçüde işbirliği ve yardımlaşma
içerisinde bulunurlar.
d) Hizmetin
yürütülmesinde ortaya çıkan kurumlar arası ihtilaf ve tereddütlü hususlarda
Bakanlığın kararına göre hareket ederler.
Merkez
teşkilatı
MADDE 6 –
(1) Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü merkez ve taşra
teşkilatından; Türkiye İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumu ise merkez teşkilatından
meydana gelir. Ancak Türkiye İlaç ve Tıbbî Cihaz Kurumu ihtiyaç halinde
denetim hizmetlerini yürütmek üzere merkeze bağlı gruplar oluşturabilir.
Kurum taşradaki görevlerini, 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı
Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin
25 inci maddesinin ikinci fıkrası uyarınca İl Sağlık Müdürlüğü marifetiyle
yürütebilir.
(2) Merkez
teşkilatları;
a) Türkiye İlaç ve
Tıbbî Cihaz Kurumu; Başkan, hizmet birimi olarak teşkil olunan Başkan Yardımcılığı,
Hukuk Müşavirliği ile Strateji Geliştirme Daire Başkanlığından,
b) Türkiye Hudut
ve Sahiller Genel Müdürlüğü; Genel Müdür, iki genel müdür yardımcılığı,
hizmet birimi olarak teşkil olunan daire başkanlıkları ile Strateji
Geliştirme Daire Başkanlığından,
meydana gelir.
(3) Kurumun Başkan
Yardımcılıklarına bağlı daire başkanlıklarının görev dağılımı ile ilgili
hususlar kurumların teklifi ve Bakan onayı ile yürürlüğe konulacak yönerge
ile belirlenir.
Kurum başkanı/genel
müdürün görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 7 –
(1) Bağlı kuruluşların en üst amiri olan Başkan veya Genel Müdür, yürütülen
hizmetlerden ve emri altındakilerin faaliyet ve işlemlerinden Bakana karşı
sorumludur.
(2) Başkan ve
Genel Müdürün görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır:
a) Kurum/Genel
Müdürlük hizmetlerini mevzuat hükümlerine, kurumun amaç ve politikalarına,
stratejik planına uygun olarak yönetmek.
b) Bakanlık
politikalarına uygun şekilde, ikincil düzenlemeleri yapmak, stratejik plan,
yıllık performans programları ve faaliyet raporlarını hazırlamak ve
uygulamak.
c) Kurumun/Genel
Müdürlüğün faaliyetlerini etkin, etkili, kolay ulaşılabilir ve halkın ve
sektörün ihtiyaç ve beklentilerine uygun, adil, şeffaf ve hesap verebilir
şekilde yürütmek ve yürütülmesini sağlamak.
ç) Kurumu/Genel
Müdürlüğü temsil etmek.
d) Kurum/Genel
Müdürlük bütçesini hazırlamak.
e) Görev alanına
giren konularda bağlı kuruluşlar ve diğer kurum ve kuruluşlar ile işbirliği
yapmak ve koordinasyonu sağlamak.
Başkan yardımcısı/genel
müdür yardımcısının görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 8 – (1)
Başkan yardımcıları, Kurumun başkan yardımcılığı şeklinde teşkil edilen
hizmet birimlerinin yönetiminden ve maiyetindeki daire başkanlıklarının
sevk ve idaresinden Başkana karşı sorumludur.
(2) Genel müdür
yardımcıları, Genel Müdürlüğün görevlerinin yürütülmesinde Genel Müdüre
yardımcı olmak üzere görevlendirilir ve Genel Müdüre karşı sorumludur.
ÜÇÜNCÜ
BÖLÜM
Bağlı
Kuruluşların Merkez Hizmet Birimleri
Türkiye İlaç ve
Tıbbi Cihaz Kurumu
MADDE 9 –
(1) Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumunun hizmet birimleri ve görevleri
şunlardır:
a) İlaç ve
Eczacılık Başkan Yardımcılığı:
1) İlaçlar, ilaç
üretiminde kullanılan etkin ve yardımcı maddeler, ulusal ve uluslararası
kontrole tâbi maddeler, geleneksel bitkisel tıbbî ürünler, homeopatik tıbbî
ürünler ve özel tıbbî amaçlı diyet gıdalar hakkında düzenleme çalışmalarını
yapmak, bu ürünlerin etkililik, kalite ve güvenlilik verileri doğrultusunda
başvuru, izin ve ruhsat işlemlerini yürütmek.
2) Beşeri tıbbi
ürünlerin etkililik ve güvenliliğinin sağlanmasına yönelik gelişmeleri
izlemek, advers reaksiyonların yönetimini sağlamak, gerekli dokümanları
inceleyerek yarar/risk değerlendirmeleri yapmak ve riski en aza indirmek
için gerekli tedbirleri almak.
3) Kök hücre,
organ doku nakli ve geleneksel tamamlayıcı tıp uygulamaları hariç olmak
üzere tedavi yöntemleri ve beşeri tıbbi ürünler ile sağlık beyanlı
ürünlerin klinik araştırmalarıyla ilgili işlemleri yürütmek.
4) Beşeri tıbbi
ürünlerin öncelik değerlendirme süreci ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek
ve sürecin takibini sağlamak.
5) Eczanelerle
ilgili düzenleme çalışmalarını yapmak ve doğabilecek ihtilafların çözümüne
yönelik usulleri belirlemek.
6) Somatik hücre
tedavisi tıbbi ürünü, gen tedavisi tıbbi ürünü, doku mühendisliği ürünü
ve/veya kombine ileri tedavi tıbbi ürünü sınıfına giren ileri tedavi tıbbi
ürünleri ile ilgili düzenleme yapmak ve bu ürünlerin etkililik, kalite ve
güvenlilik verileri doğrultusunda izin işlemleri ile ruhsat başvurusuna ilişkin
ön değerlendirme süreci ve ruhsatlandırma işlemlerini yürütmek.
7) Ürünlerin
klinik, teknolojik, farmakolojik ve biyoyararlanım (BY)/biyoeşdeğerlik (BE)
değerlendirmelerinin yapılmasını ve dosyalarda yer alması gereken bilgi
standardizasyonunu sağlamak.
8) İthal ihraç
ürünlerin izleme faaliyetlerini yürütmek.
9) İyi imalat
uygulamaları, serbest satış sertifikası ve farmasötik ürün sertifikası
düzenlemek.
10) Sağlık beyanı
ile satışa sunulacak ürünler hakkında düzenleme çalışmalarını ve izin
işlemlerini yürütmek.
11) Kurum Başkanı
tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
b) Tıbbi Cihaz ve
Kozmetik Ürünler Başkan Yardımcılığı:
1) Tıbbi cihaz ve
kozmetikler hakkında düzenleme çalışmalarını yapmak, strateji ve proje
geliştirmek ve yürütmek.
2) Tıbbi cihaz
kullanım güvenliğine dayalı standartların belirlenmesine yönelik işlemler
ile sınıflandırma, risk tanımlama gibi teknik değerlendirmeleri yapmak.
3) Tıbbi cihaz
alanında hizmet gören kişi, kurum ve kuruluşları yetkilendirmek,
süreçlerinin takibini yapmak.
4) Üretilen ve
satılan tıbbi cihazların envanteri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
5) Tıbbi
cihazların ve kozmetik ürünlerin klinik araştırmaları ve gözlemsel
çalışmalarına yönelik iş ve işlemleri yürütmek.
6) Tıbbi cihazlar
alanında faaliyet gösterecek onaylanmış kuruluşlara ait iş ve işlemleri
yürütmek.
7) Kozmetik
ürünlerin ön inceleme, kayıt ve bildirim işlemlerini yürütmek.
8) Tıbbi
cihazların kayıt ve bildirim işlemlerini yürütmek.
9) Kozmetik
ürünlerin belgelendirme faaliyetleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
10) Tıbbi cihaz
satış, tanıtım ve reklam faaliyetleri ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.
11) Kurum Başkanı
tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
c) Ekonomik
Değerlendirmeler ve Laboratuvar Hizmetleri Başkan Yardımcılığı:
1) Kurumun görev
alanına giren ürünlerin sağlık teknolojilerini değerlendirmek.
2) Ruhsata esas
ürünlerin fiyatlarını onaylamak, fiyat takibi yapmak.
3) İlaçların
akılcı kullanımına yönelik faaliyetleri yürütmek.
4) İlaç, biyolojik
ürünler, tıbbi ürünler ile kozmetik ürünlerin analizlerini ve tıbbi cihaz
kalite kontrol testlerini yapmak, yaptırmak.
5) Kurumun görev
alanına giren beşeri tıbbi ürünlerin ve özel tıbbi amaçlı diyet gıdaların
tanıtımı ile ilgili mevzuat çalışmalarını yapmak ve bu ürünlerin tanıtımına
ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
6) Ülkemizde
ruhsatlı olmayan veya ruhsatı bulunsa dahi yurt içinden tedarik edilemeyen
ürünlerin teminine veya şahsi tedavi amacıyla yurtdışından getirilmesini
sağlamaya yönelik hizmetler ve endikasyon dışı ilaç kullanımına ilişkin
işlemleri yürütmek.
7) İlaç teminine
ilişkin tüketici şikâyetlerini değerlendirmek.
8) İlaç, tıbbi
cihaz ve benzeri sektörlere yönelik piyasa araştırmaları yapmak,
yatırımlarda devlet desteklerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
9) Hasta destek
programlarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
10) İnsani Amaçlı
İlaca Erken Erişim Programı kapsamındaki başvurularla ilgili iş ve
işlemleri yürütmek.
11) Türk
Farmakopesini hazırlamak.
12) Kamu kurum ve
kuruluşları ile sivil toplum kuruluşlarının insani yardım amaçlı toplu ilaç
alımlarına ve ilaç bağışı toplama taleplerine dair izin işlemlerini
yürütmek.
13) Kurum Başkanı
tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
ç) Denetim
Hizmetleri Başkan Yardımcılığı:
1) Kurumun görev
alanına giren ürünlerin yurtiçi ve yurtdışı üretim yerlerinin denetimlerini
yapmak ve gerekli belge/sertifikaları düzenlemek.
2) İyi üretim
uygulamaları, iyi dağıtım uygulamaları, iyi klinik ve laboratuvar
uygulamaları, iyi farmakovijilans uygulamaları denetimleri yapmak ve
gerekli belge/sertifikaları düzenlemek.
3) Ecza depoları
hakkında düzenleme çalışmalarını yapmak, ecza depolarının
ruhsatlandırılması ile ilgili işlemleri yürütmek.
4) Kurumun görev
alanına giren ürünlerin reklam ve tanıtımları ile ilgili denetim ve
incelemeleri yapmak.
5) Sahte ve kaçak
ilaç veya tıbbi ürünlere ilişkin işlemlerin yürütülmesini sağlamak.
6) Tıbbi cihaz ve
kozmetik ürünlerin üretim yerleri, depoları ve satış yerleri ile
sertifikalandırma süreçlerinin denetimini yapmak.
7) Tıbbi cihaz
uyarı sistemi ve kozmetovijilansa ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
8) Kurumun görev
alanına giren ürünlerin piyasa gözetim ve denetimlerini yapmak.
9) Denetimlere
ilişkin mevzuat düzenlemeleri yapmak, yöntem ve teknikleri geliştirmek,
denetim alanındaki standart ve ilkelerin oluşturulmasını sağlamak, denetim
rehberleri hazırlamak, denetimlerin etkinliğini ve verimliliğini artırıcı
tedbirler almak.
10) Sağlık beyanı
ile satışa sunulacak ürünler hakkında denetim işlemlerini yürütmek.
11) Tüketici
şikâyetlerine yönelik iş ve işlemleri yürütmek.
12) Kurumun
denetimine tabi her türlü gerçek ve tüzel kişiler ile Kurum personelinin iş
ve işlemleri hakkında Başkanın emri veya onayı üzerine denetim, inceleme ve
soruşturma yapmak ve performans denetimi ile performans ölçme ve
değerlendirmesi yapmak.
13) Kurum Başkanı
tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
d) Destek
Hizmetleri ve Bilgi Yönetimi Başkan Yardımcılığı:
1) İnsan gücü
ihtiyacını planlamak ve personelin performans değerlendirme ölçütlerini
oluşturmak.
2) Kadro
standartlarına ve kariyer planlamasına ait iş ve işlemleri yürütmek.
3) Atama ve nakil
işlemleri ile diğer personel hareketlerini düzenlemek ve yürütmek.
4) Personelin
eğitim ve sertifikasyon faaliyetlerini, özlük, terfi, emeklilik, disiplin
ve benzeri işlemlerini yürütmek.
5) 10/12/2003
tarihli ve 5018 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde kiralama ve satın alma
işlemlerini yürütmek, temizlik, güvenlik, aydınlatma, ısıtma, onarım gibi
destek hizmetlerini yürütmek veya yürütülmesini sağlamak.
6) Taşınır ve
taşınmazlara ilişkin işlemleri ilgili mevzuatı çerçevesinde yürütmek.
7) Sosyal
hizmetler ile sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak ve
yürütmek.
8) Genel evrak ve
arşiv hizmetlerini düzenlemek ve yürütmek.
9) Halkla
ilişkilere yönelik faaliyetleri planlamak ve yürütmek.
10) Kurumun
verilerini sayısal verilere dönüştürmek ve istatistiksel çalışmalar yapmak.
11) Bilgi
sistemleri alt yapısının kurulması ve işletilmesi ile ilgili iş ve işlemleri
yürütmek.
12) Avrupa Birliği
müktesebatına uyuma ilişkin iş ve işlemleri yürütmek ve görüş bildirmek.
13) Uluslararası
ilişkiler ve işlemlerle ilgili kurum içi ve dışı iletişimi ve koordinasyonu
sağlamak, yurtdışı görevlendirmelerine dair işlemleri yürütmek.
14) Kurum Başkanı
tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
e) Hukuk
Müşavirliği:
1) 26/9/2011
tarihli ve 659 sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel
Bütçeli İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde
Kararname hükümlerine göre hukuk birimlerine verilen görevleri yapmak.
2) Kurum Başkanı
tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
f) Strateji
Geliştirme Daire Başkanlığı:
1) 5018 sayılı
Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile 22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı
Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde
Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 15 inci maddesi ve
diğer mevzuatla strateji geliştirme ve malî hizmetler birimlerine verilen
görevleri yapmak.
2) Kurum Başkanı
tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
Türkiye Hudut
ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğü
MADDE 10 –
(1) Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğünün merkez hizmet
birimleri ve görevleri şunlardır:
a) Türk Boğazları
ve Sağlık Denetimleri Daire Başkanlığı:
1) Türk boğazları,
hudut ve sahilleri ile ilgili uluslararası sözleşme ve mevzuat
hükümlerinden kaynaklanan yükümlülükleri yerine getirmek.
2) Uluslararası
önemi haiz halk sağlığı risklerinin ülkemize girmesini önlemek amacıyla uluslararası
giriş noktaları ve bunların gümrüklü alanlarında gerekli her türlü sağlık
tedbirini almak veya aldırmak, halk sağlığını etkileyecek etkenlere karşı
alınacak kontrol önlemlerinin standardını belirlemek, belgelendirmek,
denetlemek.
3) Dünya Sağlık
Örgütü, Uluslararası Denizcilik Örgütü, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü
ve diğer ulusal ve uluslararası kuruluşlar ile işbirliği yapmak ve Genel
Müdürlüğün dış ilişkileri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
4) Uluslararası
giriş noktalarında yapılması gereken tüm sağlık hizmetleri, sağlık
denetimleri, cenaze girişleri ve çevre sağlığı işlemlerini yürütmek, usul
ve esaslarını belirlemek.
5) Genel Müdür
tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
b) Sağlık
Hizmetleri Daire Başkanlığı:
1) Uluslararası nakil
vasıtalarının ve bu vasıtalarda görevli personelin sağlık şartlarına dair
düzenlemeleri yapmak, iş ve işlemlerini yürütmek.
2) Uluslararası
önemi haiz halk sağlığı riski olan ülkelere giden insanlara seyahat sağlığı
hizmeti vermek.
3) Ulusal ve
uluslararası sularda seyir eden gemilere uzaktan sağlık yardımı ve desteği
vermek.
4) Uluslararası
giriş noktalarında hac, göç veya seyahat gibi toplu nüfus hareketlerinde
gerekli sağlık tedbirlerini almak veya aldırmak.
5) Genel Müdür
tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
c) Strateji
Geliştirme Daire Başkanlığı:
1) 5018 sayılı
Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve 5436 sayılı Kanunun 15 inci maddesi
ve diğer mevzuatla strateji geliştirme ve malî hizmetler birimlerine
verilen görevleri yapmak.
2) 6/11/1981
tarihli ve 2548 sayılı Gemi Sağlık Resmi Kanunu kapsamında sağlık resmi
tarifesini belirlemek, gelirler ve para cezalarının tahakkuk ve tahsil
işlemlerini gerçekleştirmek.
3) Malî
kaynakların geliştirilmesini ve etkili ve verimli kullanılmasını sağlamak,
gerekli tedbirleri almak, bu konuda araştırmalar yapmak, yaptırmak.
4) Genel Müdür
tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
ç) İnsan
Kaynakları Daire Başkanlığı:
1) İnsan gücü
ihtiyacını tespit etmek ve planlama yapmak, performans değerlendirme
ölçütleri oluşturmak.
2) Kadro
standartlarına ve kariyer planlamasına ait iş ve işlemleri yürütmek.
3) Atama ve nakil
işlemleri ile diğer personel hareketlerini düzenlemek ve yürütmek.
4) Personelin
eğitim ve sertifikasyon faaliyetlerini, özlük, terfi, emeklilik, disiplin
ve benzeri işlemlerini yürütmek.
5) Genel Müdür
tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
d) Destek
Hizmetleri Daire Başkanlığı:
1) 5018 sayılı
Kanun hükümleri çerçevesinde Genel Müdürlüğün merkez ve taşra teşkilatına
ait kiralama ve satın alma işlemlerini yürütmek, temizlik, güvenlik,
aydınlatma, ısıtma, onarım gibi destek hizmetlerini yürütmek, yürütülmesini
sağlamak.
2) Genel
Müdürlüğün taşınır ve taşınmazlarına ilişkin işlemleri ilgili mevzuatı
çerçevesinde yürütmek.
3) Sosyal
hizmetler ile sivil savunma ve seferberlik hizmetlerini planlamak ve
yürütmek.
4) Genel evrak ve
arşiv faaliyetlerini düzenlemek ve yürütmek.
5) Basın ve halkla
ilişkilere yönelik faaliyetlerini planlamak ve yürütmek.
6) Bilgi sistemleri
ve iletişim teknolojileri ile ilgili işlemleri yürütmek.
7) Genel Müdür
tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ
BÖLÜM
Çeşitli
ve Son Hükümler
Taşra hizmet
birimlerinin görevleri ve kadroları
MADDE 11 – (1)
Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel Müdürlüğünün taşra hizmet
birimlerinin görevleri, çalışma usul ve esasları, kadro standartları ve iş
tanımları ile ilgili diğer hususlar, Genel Müdürlüğün teklifi ve Bakan
onayı ile yürürlüğe konulacak yönerge ile belirlenir.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 12 – (1)
7/3/2012 tarihli ve 28226 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Sağlık
Bakanlığı Bağlı Kuruluşları Hizmet Birimlerinin Görevleri ile Çalışma Usul
ve Esasları Hakkında Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 13 – (1)
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 14 – (1)
Bu Yönetmelik hükümlerini Sağlık Bakanı yürütür.
|