İL AFET VE ACİL DURUM
MÜDÜRLÜKLERİ İLE SİVİL SAVUNMA ARAMAVE KURTARMA BİRLİK MÜDÜRLÜKLERİ NORM KADRO
İLKE VE STANDARTLARINA DAİR YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; il müdürlükleri ile birlik
müdürlüklerinde insan kaynaklarının etkili ve verimli kullanılması ile
hizmetlerde kalitenin artırılması amacıyla, ihtiyaç duyulan nitelik, unvan ve
sayıda personel istihdamını sağlamaktır.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, il müdürlükleri ile birlik
müdürlüklerinde istihdam edilen 14/7/1965 tarihli ve
657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi memurlara ilişkin norm kadroların
belirlenmesi, iptal, ihdas ve değişiklikleri ile kullanımına ilişkin usul ve esaslar
ile yapılacak işlemleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 29/5/2009
tarihli ve 5902 sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanunun 18 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte yer alan;
a) Başkanlık: Afet ve Acil Durum
Yönetimi Başkanlığını,
b) Başkan: Afet ve Acil Durum
Yönetimi Başkanını,
c) İl Müdürlüğü: İl Afet ve Acil
Durum Müdürlüğünü,
ç) İl Müdürü: İl Afet ve Acil
Durum Müdürünü,
d) Birlik Müdürlüğü: Sivil
Savunma Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlüğünü,
e) Kanun: 29/5/2009
tarihli ve 5902 sayılı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanunu
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Norm Kadro İlke ve Standartları
Norm kadro standartları cetveli
MADDE 5 – (1) İl müdürlükleri ile birlik müdürlüklerinin norm
kadroları unvan ve sayı itibariyle; bulundukları illerin afet ve acil durum
hassasiyeti, nüfusu, yüzölçümü, ilçe sayısı, sanayi, ticaret ve turizm
niteliği, coğrafi özelliği, nüfus hareketliliği ve gelişme potansiyeli
kriterleri göz önüne alınarak, bu Yönetmeliğin ekinde yer alan EK-1 İl Afet ve
Acil Durum Müdürlükleri Norm Kadro Standartları Cetveli ile EK-2 Sivil Savunma
Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri Norm Kadro Standartları Cetvelinde
belirlenmiştir.
(2) Ayrıca, il müdürlüklerinin teşkilat
yapısı içerisinde bulunan il afet ve acil durum yönetim merkezi ile arama
kurtarma ekiplerine ilişkin norm kadrolar da EK - 1 İl Afet ve Acil Durum
Müdürlükleri Norm Kadro Standartları Cetvelinde ayrı bölümler halinde
gösterilmiştir.
Kadroların tespiti
MADDE 6 – (Değişik:RG-4/2/2011-27836)
(1) İl müdürlükleri ile birlik
müdürlüklerinin kadroları, bulundukları iller itibariyle EK-1 İl Afet ve Acil
Durum Müdürlükleri Norm Kadro Standartları Cetveli ile EK-2 Sivil Savunma Arama
ve Kurtarma Birlik Müdürlükleri Norm Kadro Standartları Cetveline uygun olarak
tespit edilir ve söz konusu cetvellerde belirtilen unvanlar dışında ve her
unvan için belirtilen sayının üzerinde kadro kullanılamaz.
Kadro kütüğü
MADDE 7 – (1) Memur kadroları, bu Yönetmeliğin ekinde yer alan
EK-3 Memur Kadro Kütüğünde belirtilen unvan kodu, kadro unvanı, sınıflar ve
belirlenen alt ve üst derecelere uygun olarak kullanılır. İptal, ihdas ve kadro
değişikliklerinde bu kütük esas alınır.
Kadro işlemlerine ilişkin cetveller
MADDE 8 – (1) İl müdürlükleri ile birlik müdürlüklerinin kadro
işlemlerinde Yönetmelik ekinde yer alan;
a) (Değişik:RG-4/2/2011-27836) EK-4 Memur Kadro İptal/İhdas
Cetveli,
b) EK-5 Memur Boş Kadro Değişiklik
Cetveli,
c) EK-6 Memur Dolu Kadro Değişiklik Cetveli,
ç) EK-7 Memur Kadro Durumu Cetveli
kullanılır ve bu müdürlüklerin kadroları, müdürlükler itibariyle
ayrı bölümler halinde olacak şekilde il özel idareleri kadro cetvellerinde
gösterilir.
Kadro
ihdas ve iptali
MADDE 9 – (Başlığıyla
birlikte değişik:RG-4/2/2011-27836)
(1) İl müdürlüğü, afet ve acil durum
yönetim merkezi, arama kurtarma ekipleri ve birlik müdürlüklerine ilişkin kadro
ihdas işlemleri, norm kadroya uygun olarak her birim için ayrı olarak yapılır.
Memur kadro ihdası için EK-4 Memur Kadro İptal/İhdas Cetveli eksiksiz olarak
doldurularak ihdas gerekçeleriyle birlikte valinin onayına sunulur. Boş
kadroların iptalinde de aynı usul uygulanır. Kadroların iptal ve ihdasında,
yeni durum esas alınarak EK-7 Memur Kadro Durumu Cetveli de düzenlenir.
Kadro değişikliği
MADDE 10 – (1) (Değişik:RG-4/2/2011-27836) Norm kadroya uygun olarak;
boş memur kadrolarında sınıf, unvan ve derece değişikliği yapmaya veya boş
memur kadrolarını iptal etmeye, dolu kadrolarda ise sadece derece değişikliği
yapmaya il müdürünün teklifi üzerine vali yetkilidir. İl müdürlüğü, afet ve
acil durum yönetim merkezi, arama kurtarma ekipleri ve birlik müdürlüklerine
ilişkin dolu ve boş kadro değişikliği işlemleri her birim için ayrı olarak
yapılır. Boş kadro değişikliklerinde bu Yönetmeliğin ekinde yer alan EK-5 Memur
Boş Kadro Değişiklik Cetveli, dolu kadro değişikliklerinde ise EK-6 Memur Dolu
Kadro Değişiklik Cetveli eksiksiz düzenlenerek gerekçesiyle birlikte valinin
onayına sunulur. Dolu ve boş kadro değişiklerinde, yeni durum esas alınarak
EK-7 Memur Kadro Durumu Cetveli de düzenlenir.
(2) Bu maddeye göre kadroları
değiştirilenlerin özlük hakları, değiştirilen yeni kadrolara atama işlemleri
tamamlanıncaya kadar eski kadro dereceleri esas alınarak ödenir. Yeni kadrolara
atanma tarihi, kadro değişikliğine ilişkin karar tarihini takip eden aybaşını
geçemez.
Kadro işlemlerinin bildirimi
MADDE 11 – (1) İl müdürlüğü veya birlik müdürlüğünün kadro ihdas
ve iptali ile dolu ve boş kadro değişikliklerine ilişkin cetveller ve bu
müdürlüklerin kadrolarına yapılan atama onaylarının bir örneği, kadro
işlemlerine ilişkin karar tarihini ve atama onay tarihini takip eden 15 gün
içinde il müdürlüğü tarafından Başkanlığa bildirilir.
Özlük İşlemleri
MADDE 12 – (1) İl müdürlükleri ile birlik müdürlüklerinde
görevli personelin açık ve gizli sicil dosyalarının muhafazası ile her türlü
özlük işlemleri il müdürlükleri tarafından yürütülür.
Enformasyon memurluğuna atanma
MADDE 13 – (1) Enformasyon memurluğuna atanmada, 657 sayılı
Kanunun 48 inci maddesinde belirtilen genel şartların yanı sıra, tercihen acil
yardım ve afet yönetimi bölümü mezunu, yabancı dil bilgisine sahip olanlara
öncelik tanınmak üzere, en az dört yıllık yükseköğretim kurumlarından veya
bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun
olmak şartı aranır.
Santral memurluğuna atanma
MADDE 14 – (1) Santral memurluğuna atanmada, 657 sayılı
Kanunun 48 inci maddesinde belirtilen genel şartların yanı sıra, tercihen büro
yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olmak üzere en az iki yıllık
yükseköğretim kurumlarından veya bunlara denkliği kabul edilen yurt dışındaki
yükseköğretim kurumlarından mezun olmak şartı aranır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Hizmet satınalma
MADDE 15 – (1) Memurlar eliyle yürütülmesi zorunlu olmayan
hizmetler, hizmet satınalma yoluyla karşılanabilir.
(2) Hizmetlerin yürütülmesinde;
kaynakların etkili ve verimli kullanılması, hizmet kalitesi ve miktarından ödün
verilmeden maliyetlerin düşürülmesi, bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılması
ile hizmetlerin vatandaş odaklı sunulması ilkelerine uyulur.
Görevlendirme
MADDE 16 – (1) İhtiyaç duyulması halinde il özel idaresi
personeli, her türlü özlük hakları il özel idaresi bütçesinden karşılanmak
kaydıyla, vali tarafından il müdürlüğü veya birlik müdürlüğünde
görevlendirilebilir.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 17 – (1) İl müdürlükleri ile birlik müdürlükleri norm
kadro ilke ve standartlarına ilişkin olarak bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan
hallerde, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 5902 sayılı Afet ve Acil Durum
Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun, 5018 sayılı Kamu
Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 15/3/1999 tarihli ve
99/12647 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Kurum ve
Kuruluşlarında Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel
Yönetmelik ve 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile
yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar
Hakkında Genel Yönetmelik hükümleri uygulanır.
Devredilen personele ilişkin
işlemler
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Kanunun geçici 2 nci
maddesinin beşinci fıkrası uyarınca kadro ve pozisyonlarıyla birlikte il özel
idaresine devredilenlere ilişkin kadro ve pozisyonlar, ilgisine göre EK-8
Devredilen Memur Kadro Durumu Cetveli, EK-9 Devredilen Sözleşmeli Personel
Pozisyonu Durum Cetveli ve EK-10 Devredilen Sürekli İşçi Kadro Durumu Cetveline
kaydedilir ve bu cetveller devir tarihinden itibaren 15 gün içinde il müdürlüğü
tarafından Başkanlığa gönderilir.
(2) Birinci fıkra kapsamında olan ve
memur statüsünde bulunan personelden, kadro unvanı bu Yönetmelik uyarınca ihdas
edilen kadro unvanları ile aynı olanların ihdas edilen kadrolara atamaları
ihdas tarihinden itibaren bir ay içinde yapılır. Söz konusu memur statüsündeki
personelden, mevcut kadro unvanları bu Yönetmelik uyarınca ihdas edilen kadro
unvanları ile aynı olmayanlar ise, mevcut kadro unvanları ile aynı hizmet
sınıfında yer alan ve bütün derece ve kademeler itibariyle aynı mali haklara
sahip olacak şekilde, bu Yönetmelik uyarınca ihdas edilmiş durumlarına uygun
boş kadrolara atanmaları ihdas tarihinden itibaren altı ay içinde yapılır. Bu
şekilde yapılan atamalara göre EK-8 Devredilen Memur Kadro Durumu Cetveli ile
EK-7 Memur Kadro Durumu Cetvelinde gerekli değişiklikler yapılarak, bu
cetveller ile atama işlemlerinin bir örneği, atama tarihinden itibaren 15 gün
içinde il müdürlüğü tarafından Başkanlığa bildirilir ve devredilen kadrolardan
ihdas edilen kadrolara atama suretiyle boşalanlar herhangi bir işleme gerek
bulunmaksızın iptal edilmiş sayılır. Bu Yönetmeliğe uygun olarak ihdas edilen
kadrolara atanamayan diğer personele ilişkin kadrolar ise saklı tutulur ve bunlar
aynı kadro unvanlarında çalışmaya devam ederler. Bu kadrolarda bu Yönetmeliğin
10 uncu maddesi çerçevesinde sadece derece değişikliği yapılabilir. Saklı
tutulan kadrolar herhangi bir sebeple boşalması halinde ayrıca bir işleme gerek
bulunmaksızın iptal edilmiş sayılır. Saklı tutulan kadrolarda derece
değişikliği yapılması veya bu kadroların kendiliğinden iptal edilmiş sayılması
halinde, yeni duruma göre düzenlenecek Ek - 8 Devredilen Memur Kadro Durumu
Cetvelinin bir örneği, 15 gün içerisinde il müdürlüğü tarafından Başkanlığa
gönderilir.
(3) Kanunun geçici 2 nci maddesinin beşinci fıkrası uyarınca il özel idaresine
devredilen sürekli işçi statüsünde personel bulunması halinde, bu personele
ilişkin kadrolar dondurulmuştur. Kanunun geçici 2 nci
maddesinin beşinci fıkrası uyarınca il özel idaresine devredilen sözleşmeli
personel bulunması halinde ise, pozisyon unvanlarında değişiklik yapılmamak
kaydıyla ilgili mevzuatına uygun olarak bu personele ilişkin pozisyon vize
işlemine vali yetkilidir.
(4) Kanunun geçici 2 nci maddesinin dokuzuncu fıkrası uyarınca il özel idaresine
devredilen personel, mevcut kadroları ile aynı veya benzer olan ve bu
Yönetmelik kapsamında birlik müdürlükleri için ihdas edilen yeni kadrolara
ihdas tarihinden itibaren bir ay içinde atanır. Bu atama işlemleri, atama
tarihinden itibaren 15 gün içinde il müdürlüğü tarafından Başkanlığa
bildirilir. Ancak, Koruma ve Güvenlik Şefi veya Koruma ve Güvenlik Görevlisi
kadrosunda görev yapmakta iken Kanunun geçici 2 nci
maddesinin dokuzuncu fıkrası uyarınca devredilen personel hakkında ise, bu
maddenin ikinci fıkrası çerçevesinde kadroları saklı tutulan personele ilişkin
hükümler uygulanır.
Kadro kütüğünde yer almayan kadro
unvanları
GEÇİCİ MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik ekindeki EK-3 Memur Kadro Kütüğünde
yer almayan kadro unvanlarından dolu olanlarda yapılacak derece değişiklikleri,
190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararname eki
cetvellerde aynı veya benzer unvanlı kadrolar için tespit olunan en üst
dereceyi aşmamak kaydıyla, ilgilinin öğrenim durumu itibariyle 657 sayılı
Kanunun 36 ncı maddesi çerçevesinde yükselebileceği
en üst derece geçmeyecek şekilde belirlenir.
Yürürlük
MADDE 18 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Afet ve Acil Durum
Yönetimi Başkanlığının bağlı bulunduğu Bakan yürütür.
Ek 1-2'yi görmek için
tıklayınız
Ek 3-10'u görmek için
tıklayınız
|
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin |
|
Tarihi |
Sayısı |
|
17/12/2009 |
27435 |
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin
Yayımlandığı Resmî Gazetelerin |
||
Tarihi |
Sayısı |
|
1.
|
4/2/2011 |
27836 |
2.
|
|
|