KAMU İDARELERİNCE
HAZIRLANACAK FAALİYET RAPORLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam,
Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmelik;
genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri, özel bütçeli idareler, sosyal güvenlik
kurumları ile mahalli idarelerin faaliyet raporlarının hazırlanması, ilgili
idarelere verilmesi, kamuoyuna açıklanması ve bu işlemlere ilişkin süreler ile
diğer usul ve esasları belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik,
10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 41
inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 – (1) Bu
Yönetmelikte geçen;
a) Bakanlık: Maliye
Bakanlığını,
b) Faaliyet raporu:
Birim ve idare faaliyet raporlarını, genel faaliyet raporunu ve mahalli
idareler genel faaliyet raporunu,
c) Genel bütçe
kapsamındaki kamu idareleri: Kanuna ekli (I) sayılı cetvelde yer alan kamu
idarelerini,
ç) Harcama birimi:
Kamu idaresi bütçesinde ödenek tahsis edilen ve harcama yetkisi bulunan birimi,
d) Kanun: 5018
sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununu,
e) Mahalli idare:
Yetkileri belirli bir coğrafi alan ve hizmetlerle sınırlı olarak kamusal
faaliyet gösteren belediye, il özel idaresi ile bunlara bağlı veya bunların
kurdukları veya üye oldukları birlik ve idareleri,
f) Mali yıl: Takvim
yılını,
g) Merkezi yönetim
kapsamındaki kamu idareleri: Kanuna ekli (I), (II) ve (III) sayılı cetvellerde
yer alan kamu idarelerini,
ğ) Özel bütçeli
idareler: Kanuna ekli (II) sayılı cetvelde yer alan kamu idarelerini,
h) Performans
esaslı bütçeleme rehberi: Kanunun 9 uncu maddesi uyarınca Bakanlıkça hazırlanan
ve performans esaslı bütçelemeye ilişkin esas ve usuller ile standartları
belirleyen rehberi,
ı) Performans
göstergesi: Kamu idarelerinin performans hedeflerine ulaşmak amacıyla
yürüttükleri faaliyetlerin sonuçlarını ölçmek, izlemek ve değerlendirmek için
kullanılan göstergeleri,
i) Performans
hedefi: Kamu idarelerinin stratejik hedeflerine ulaşmak için bir mali yılda
gerçekleştirmeyi amaçladıkları performans seviyelerini gösteren hedefleri,
j) Performans
programı: Kamu idarelerinin stratejik planlarıyla uyumlu olarak bir mali yılda
yürütülecek faaliyetlerini, faaliyet ve proje bazında kaynak ihtiyacını,
performans hedef ve göstergelerini içeren, idare bütçesinin ve faaliyet
raporunun hazırlanmasına esas teşkil eden programı,
k) Sosyal güvenlik
kurumları: Kanuna ekli (IV) sayılı cetvelde yer alan kamu kurumlarını,
l) Stratejik plan:
Kamu idarelerinin orta ve uzun vadeli amaçlarını, temel ilke ve politikalarını,
hedef ve önceliklerini, performans ölçütlerini, bunlara ulaşmak için izlenecek
yöntemler ile kaynak dağılımlarını içeren planı,
m) Üst yönetici:
Milli Savunma Bakanlığında Bakanı, bakanlıklarda müsteşarı, diğer kamu idarelerinde
en üst yöneticiyi, il özel idarelerinde valiyi ve belediyelerde belediye
başkanını,
n) Yönetmelik: Bu
Yönetmeliği,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Raporlama İlkeleri
Sorumluluk ilkesi
MADDE 4 – (1) Faaliyet
raporları mali saydamlık ve hesap verme sorumluluğunu sağlayacak şekilde
hazırlanır.
Doğruluk ve
tarafsızlık ilkesi
MADDE 5 – (1) Faaliyet
raporlarında yer alan bilgilerin doğru, güvenilir, önyargısız ve tarafsız
olması zorunludur.
Açıklık ilkesi
MADDE 6 – (1) Faaliyet
raporları, ilgili tarafların ve kamuoyunun bilgi sahibi olmasını sağlamak üzere
açık, anlaşılır ve sade bir dil kullanılarak hazırlanır.
(2) Raporlarda
teknik terim ve kısaltmaların kullanılması durumunda bunlar ayrıca tanımlanır.
Tam açıklama ilkesi
MADDE 7 – (1) Faaliyet
raporlarında yer alan bilgilerin eksiksiz olması, faaliyet sonuçlarını tüm
yönleriyle açıklaması gerekir.
(2) İdarenin
faaliyetleriyle ilgisi olmayan hususlara faaliyet raporlarında yer verilmez.
Tutarlılık ilkesi
MADDE 8 – (1) Faaliyet
sonuçlarının gösterilmesi ve değerlendirilmesinde aynı yöntemler kullanılır.
Yöntem değişiklikleri olması durumunda, bu değişiklikler raporda açıklanır.
(2) Faaliyet
raporları yıllar itibarıyla karşılaştırmaya imkân verecek biçimde hazırlanır.
Yıllık olma ilkesi
MADDE 9 – (1) Faaliyet
raporları, bir mali yılın faaliyet sonuçlarını gösterecek şekilde hazırlanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Faaliyet
Raporlarının Düzenlenmesi, İlgili İdarelere Verilmesi ve Bu İşlemlere İlişkin
Süreler
Birim faaliyet
raporu
MADDE 10 – (1) Birim faaliyet
raporu; genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri, özel bütçeli idareler, sosyal
güvenlik kurumları ve mahalli idarelerin bütçelerinde kendisine ödenek tahsis
edilen harcama yetkilileri tarafından hazırlanır.
(2) Genel bütçe
kapsamındaki kamu idareleri, özel bütçeli idareler ve sosyal güvenlik
kurumlarının ilgili mali yıla ilişkin birim faaliyet raporları harcama
yetkilileri tarafından izleyen mali yılın en geç (Değişik ibare:RG-22/11/2014-29183)
Ocak ayı sonuna kadar üst yöneticiye sunulur.
(3) Mahalli
idareler harcama yetkilileri tarafından hazırlanan birim faaliyet raporları ise
izleyen mali yılın en geç Şubat ayı sonuna kadar üst yöneticiye sunulur.
(4) Üst yönetici,
harcama birimlerinin faaliyetlerini ve performansını izleyebilmek amacıyla,
harcama yetkililerinden üç veya altı aylık birim faaliyet raporları
isteyebilir.
(5) Birim faaliyet
raporu hazırlayan harcama yetkilileri, raporun içeriğinden ve raporda yer alan
bilgilerin doğruluğundan üst yöneticiye karşı sorumludur.
İdare faaliyet
raporu
MADDE 11 – (1) İdare faaliyet
raporu, birim faaliyet raporları esas alınarak, idarenin faaliyet sonuçlarını
gösterecek şekilde üst yönetici tarafından hazırlanır.
(2) Genel bütçe
kapsamındaki kamu idareleri, özel bütçeli idareler ile sosyal güvenlik
kurumlarının ilgili mali yıla ilişkin idare faaliyet raporları üst yöneticileri
tarafından izleyen mali yılın en geç (Değişik ibare:RG-22/11/2014-29183) Şubat
ayı sonuna kadar kamuoyuna açıklanır. Bu raporların birer örneği aynı süre
içerisinde Sayıştaya ve Bakanlığa gönderilir.
(3) Mahalli
idarelerce hazırlanan idare faaliyet raporlarından; il özel idarelerinin faaliyet
raporları Mart ayı toplantısında vali veya genel sekreter tarafından il genel
meclisine, belediyelerin faaliyet raporları Nisan ayı toplantısında belediye başkanı
tarafından belediye meclisine, mahalli idare birliklerinin faaliyet raporları
ise Nisan ayında birlik başkanı tarafından birlik meclisine sunulur.
(4) İl özel
idarelerinin faaliyet raporları Mart ayı sonuna kadar; belediyelerin faaliyet
raporları ile mahalli idare birliklerinin faaliyet raporları ise Nisan ayı
sonuna kadar üst yöneticileri tarafından kamuoyuna açıklanır. Bu raporların
birer örneği aynı süreler içinde Sayıştaya ve İçişleri Bakanlığına gönderilir.
(5) Diğer mahalli
idarelerin faaliyet raporlarının hazırlanması ve sunulmasında belediyeler için
belirlenen sürelere uyulur.
(6) Sayıştay,
Bakanlık veya İçişleri Bakanlığınca istenilmesi halinde faaliyet raporları
ayrıca elektronik ortamda da gönderilir.
(7) Üst
yöneticiler, idare faaliyet raporlarının içeriğinden ve raporlarda yer alan
bilgilerin doğruluğundan ilgili Bakana; mahalli idarelerde ise meclislerine
karşı sorumludur.
Mahalli idareler
genel faaliyet raporu
MADDE 12 – (1) Mahalli
idareler genel faaliyet raporu, mahalli idarelerin idare faaliyet raporları
esas alınarak İçişleri Bakanlığı tarafından hazırlanır.
(2) Mahalli
idareler genel faaliyet raporu İçişleri Bakanlığı tarafından izleyen mali yılın
Haziran ayının onbeşine kadar kamuoyuna açıklanır. Bu raporun birer örneği aynı
süre içerisinde Sayıştaya ve Bakanlığa gönderilir.
Mahalli idareler
genel faaliyet raporunun kapsamı
MADDE 13 – (1) Mahalli
idarelerin genel durumunu ortaya koymak üzere hazırlanacak mahalli idareler
genel faaliyet raporunda;
a) Mahalli idare
bütçeleri gelir ve gider hedefleri ile gerçekleşmelerine ilişkin bilgi ve
değerlendirmeler,
b) Mahalli
idareler, mahalli idarelere bağlı kuruluş ve işletmeler ile belediye
ortaklıklarının iç ve dış borçlarına ilişkin bilgi ve değerlendirmeler,
c) Mahalli
idarelerin insan kaynakları ile fiziki kaynaklarına ilişkin bilgi ve
değerlendirmeler,
ç) Mahalli idare
bütçelerinden yapılan yardımlar ile sosyal hizmet harcamalarına ilişkin bilgi
ve değerlendirmeler,
d) Mahalli
idarelerin stratejik planlama ve performans esaslı bütçeleme uygulamaları
hakkında genel değerlendirmeler,
e) Mahalli
idarelere ilişkin iç denetim sonuçları hakkında bilgi ve değerlendirmeler,
f) Mahalli
idarelere ilişkin olarak İçişleri Bakanlığınca yürütülen denetim ve gözetim
faaliyetleri hakkında özet bilgiler,
g) Mahalli
idarelerin yıl içinde yapmış olduğu yatırımlar ile gelecek yıllara yaygın
yüklenmelerine ilişkin bilgiler,
ğ) Bakanlık ve
İçişleri Bakanlığınca gerekli görülen diğer bilgiler,
yer alır.
Genel faaliyet
raporu
MADDE 14 – (1) Genel faaliyet
raporu, merkezi yönetim kapsamındaki idarelerin ve sosyal güvenlik kurumlarının
bir mali yıldaki faaliyet sonuçlarını gösterecek şekilde Bakanlık tarafından
hazırlanır.
(2) Genel faaliyet
raporu Bakanlık tarafından izleyen mali yılın Haziran ayı sonuna kadar kamuoyuna
açıklanır ve aynı süre içinde Sayıştaya gönderilir.
Genel faaliyet
raporunun kapsamı
MADDE 15 – (1) Genel faaliyet
raporunda;
a) Merkezi yönetim
bütçesi gelir ve gider hedefleri ve gerçekleşmeleri ile meydana gelen
sapmaların nedenleri,
b) Kamu borç
yönetimi raporu kapsamında borç stokundaki gelişmeler ve borçlanmaya ilişkin
diğer bilgiler,
c) Yıl sonundaki
varlık ve yükümlülüklerin durumunu gösterir cetvel ile bunlara ilişkin
bilgiler,
ç) Ödenek
aktarmaları ve diğer ödenek işlemlerini gösteren cetvel,
d) Bütçenin
uygulamasına ilişkin olarak Bakanlık tarafından yapılan faaliyetler,
e) İdarelerin
stratejik planlama ve performans esaslı bütçeleme uygulamaları hakkında genel
değerlendirmeler,
f) Mahalli
idarelerin malî yapılarına ilişkin genel değerlendirmeler,
g) Bütçeden yardım
alan dernek, vakıf, birlik, kurum, kuruluş, sandık ve benzeri teşekküllerin
faaliyetlerine ilişkin değerlendirmeler,
ğ) Bakanlıkça
gerekli görülen diğer bilgiler,
yer alır.
Faaliyet
raporlarının Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulması
MADDE 16 – (1) Mahalli
idarelerin faaliyet raporları hariç olmak üzere idare faaliyet raporları,
mahalli idareler genel faaliyet raporu ve genel faaliyet raporu, dış denetim
sonuçlarını dikkate alarak görüşlerini de belirtmek suretiyle Sayıştay
tarafından genel uygunluk bildirimi ile birlikte Türkiye Büyük Millet Meclisine
sunulur.
(2) Türkiye Büyük
Millet Meclisine sunulan bu raporlar ile genel uygunluk bildirimi komisyonlarda
öncelikle görüşülür.
Faaliyet
raporlarının Türkiye Büyük Millet Meclisinde görüşülmesi
MADDE 17 – (1) Türkiye Büyük
Millet Meclisinde, Sayıştay tarafından sunulan raporlar ve değerlendirmeler
çerçevesinde, kamu kaynağının elde edilmesi ve kullanılmasına ilişkin olarak
kamu idarelerinin yönetim ve hesap verme sorumlulukları görüşülür. Bu görüşmelere
üst yönetici veya görevlendireceği yardımcısının ilgili bakanla birlikte
katılması zorunludur.
(2) Merkezi yönetim
kapsamındaki idarelerin ve sosyal güvenlik kurumlarının idare faaliyet
raporları, genel faaliyet raporu, dış denetim genel değerlendirme raporu ve
kesin hesap kanun tasarısı ile merkezi yönetim bütçe kanunu tasarısı birlikte
görüşülür.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Birim ve İdare
Faaliyet Raporlarında Yer Alması Gereken Hususlar
Birim ve idare
faaliyet raporlarının kapsamı
MADDE 18 – (1) Birim ve idare
faaliyet raporları, aşağıda yer alan bölümleri ve bilgileri içerecek şekilde
hazırlanır.
a) Genel bilgiler:
Bu bölümde, idarenin misyon ve vizyonuna, teşkilat yapısına ve mevzuatına
ilişkin bilgilere, sunulan hizmetlere, insan kaynakları ve fiziki kaynakları
ile ilgili bilgilere, iç ve dış denetim raporlarında yer alan tespit ve
değerlendirmelere kısaca yer verilir.
b) Amaç ve
hedefler: Bu bölümde, idarenin stratejik amaç ve hedeflerine, faaliyet yılı
önceliklerine ve izlenen temel ilke ve politikalarına yer verilir.
c) Faaliyetlere
ilişkin bilgi ve değerlendirmeler: Bu bölümde, mali bilgiler ile performans
bilgilerine detaylı olarak yer verilir.
1) Mali bilgiler
başlığı altında, kullanılan kaynaklara, bütçe hedef ve gerçekleşmeleri ile
meydana gelen sapmaların nedenlerine, varlık ve yükümlülükler ile yardım
yapılan birlik, kurum ve kuruluşların faaliyetlerine ilişkin bilgilere, temel
mali tablolara ve bu tablolara ilişkin açıklamalara yer verilir. Ayrıca, iç ve
dış mali denetim sonuçları hakkındaki özet bilgiler de bu başlık altında yer
alır.
2) Performans
bilgileri başlığı altında, idarenin stratejik plan ve performans programı
uyarınca yürütülen faaliyet ve projelerine, performans programında yer alan
performans hedef ve göstergelerinin gerçekleşme durumu ile meydana gelen
sapmaların nedenlerine, diğer performans bilgilerine ve bunlara ilişkin
değerlendirmelere yer verilir.
ç) Kurumsal
kabiliyet ve kapasitenin değerlendirilmesi: Bu bölümde, orta ve uzun vadeli hedeflere
ulaşılabilmesi sürecinde teşkilat yapısı, organizasyon yeteneği, teknolojik
kapasite gibi unsurlar açısından içsel bir durum değerlendirmesi yapılarak
idarenin üstün ve zayıf yanlarına yer verilir.
d) Öneri ve
tedbirler: Faaliyet yılı sonuçları ile genel ekonomik koşullar, bütçe imkânları
ve beklentiler göz önüne alınarak, idarenin gelecek yıllarda faaliyetlerinde
yapmayı planladığı değişiklik önerilerine, hedeflerinde meydana gelecek
değişiklikler ile karşılaşabileceği risklere ve bunlara yönelik alınması
gereken tedbirlere bu bölümde yer verilir.
Birim ve idare
faaliyet raporlarının şekli
MADDE 19 – (1) Birim ve idare
faaliyet raporları, Ek-1’de yer alan şekle uygun olarak hazırlanır. Birim
faaliyet raporlarında sadece harcama birimine ilişkin bilgilere yer verilir.
Birim faaliyet raporlarında birim yöneticisinin; idare faaliyet raporlarında
ise ilgili bakan ve üst yöneticinin sunuş metni yer alır.
(2) İdare faaliyet
raporlarına, Ek-2 ve Ek-4’te örnekleri yer alan üst yönetici tarafından
imzalanan "İç Kontrol Güvence Beyanı" ile mali hizmetler birim
yöneticisi tarafından imzalanan " Mali Hizmetler Birim Yöneticisinin
Beyanı", birim faaliyet raporlarına ise Ek-3’te örneği yer alan ve harcama
yetkilisi tarafından imzalanan "İç Kontrol Güvence Beyanı" eklenir.
(3) Kamu
yönetiminde uygulama birliğini sağlamak ve birim faaliyet raporlarından
hareketle idare faaliyet raporlarının hazırlanmasını kolaylaştırmak amacıyla,
raporlarda yer alması gereken diğer hususlar ve ekler Bakanlıkça hazırlanan
performans esaslı bütçeleme rehberinde belirlenir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Faaliyet
raporlarının kamuoyuna açıklanması
MADDE 20 – (1) Genel faaliyet
raporu, mahalli idareler genel faaliyet raporu ve idare faaliyet raporları
Yönetmeliğin ilgili maddelerinde belirlenmiş olan sürelere uyularak basın
açıklaması yapılmak suretiyle kamuoyuna duyurulur ve ilgili idarenin internet
sayfasında yayımlanır. İnternet sayfası bulunmayan idareler, faaliyet
raporlarına kamuoyunun erişimini sağlamak üzere gerekli tedbirleri alırlar.
Gizlilik gerektiren
bilgiler
MADDE 21 – (1) Faaliyet
raporlarında milli güvenlik, savunma ve istihbarat hizmetlerine ilişkin
gizlilik gerektiren bilgiler ile devlet sırrı ve ticari sır niteliğindeki
bilgilere ve ülkenin ekonomik çıkarları açısından gizli kalması gereken
bilgilere yer verilmez.
Tereddütlerin
giderilmesi
MADDE 22 – (1) Bu
Yönetmeliğin uygulanmasında ortaya çıkabilecek tereddütleri gidermeye ve
gerekli düzenlemeleri yapmaya Bakanlık yetkilidir.
İlk faaliyet raporu
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Kamu idareleri
bu Yönetmelikte belirlenen usul ve esaslara göre ilk faaliyet raporlarını, 2006
mali yılı için hazırlarlar.
Performans
bilgileri
GEÇİCİ MADDE 2 – (1) Kamu idareleri
ilk performans programlarını hazırladıkları yıla kadar, faaliyet raporlarının
performans bilgileri bölümünde sadece faaliyet ve projelere ilişkin bilgilere
yer verirler.
Yürürlük
MADDE 23 – (1) Bu Yönetmelik
1/1/2006 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 24 – (1) Bu Yönetmelik
hükümlerini Maliye Bakanı yürütür.
Sayfa
Ek-1: Birim ve İdare
Faaliyet Raporlarının Şekli
………..YILI
………….. FAALİYET
RAPORU
BAKAN SUNUŞU[1]
ÜST YÖNETİCİ SUNUŞU
İÇİNDEKİLER
I- GENEL BİLGİLER
A- Misyon ve Vizyon[2]
B- Yetki, Görev ve
Sorumluluklar
C- İdareye İlişkin
Bilgiler
1- Fiziksel Yapı
2- Örgüt Yapısı
3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
4- İnsan Kaynakları
5- Sunulan Hizmetler
6- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi
D- Diğer Hususlar
II- AMAÇ ve
HEDEFLER
A- İdarenin Amaç ve
Hedefleri
B- Temel
Politikalar ve Öncelikler
C- Diğer Hususlar
III- FAALİYETLERE
İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER
A- Mali Bilgiler
1- Bütçe Uygulama Sonuçları
2- Temel Mali Tablolara İlişkin Açıklamalar
3- Mali Denetim Sonuçları
4- Diğer Hususlar
B- Performans
Bilgileri
1- Faaliyet ve Proje Bilgileri
2- Performans Sonuçları Tablosu
3- Performans Sonuçlarının Değerlendirilmesi
4- Performans Bilgi Sisteminin Değerlendirilmesi
5- Diğer Hususlar
IV- KURUMSAL
KABİLİYET ve KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
A- Üstünlükler
B- Zayıflıklar
C- Değerlendirme
V- ÖNERİ VE
TEDBİRLER
EKLER
Sayfa
Ek-2: Üst Yöneticinin İç
Kontrol Güvence Beyanı
İÇ KONTROL GÜVENCE
BEYANI[3]
Üst yönetici olarak
yetkim dahilinde;
Bu raporda yer alan
bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim.
Bu raporda
açıklanan faaliyetler için bütçe ile tahsis edilmiş kaynakların, planlanmış
amaçlar doğrultusunda ve iyi mali yönetim ilkelerine uygun olarak
kullanıldığını ve iç kontrol sisteminin işlemlerin yasallık ve düzenliliğine
ilişkin yeterli güvenceyi sağladığını bildiririm.
Bu güvence, üst
yönetici olarak sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, iç kontroller, iç
denetçi raporları ile Sayıştay raporları gibi bilgim dahilindeki hususlara
dayanmaktadır.[4]
Burada
raporlanmayan, idarenin menfaatlerine zarar veren herhangi bir husus hakkında
bilgim olmadığını beyan ederim.[5]
(Yer-Tarih)
İmza
Ad-Soyad
Unvan
Sayfa
Ek-3: Harcama Yetkilisinin
İç Kontrol Güvence Beyanı
İÇ KONTROL GÜVENCE
BEYANI[6]
Harcama yetkilisi
olarak yetkim dahilinde;
Bu raporda yer alan
bilgilerin güvenilir, tam ve doğru olduğunu beyan ederim.
Bu raporda açıklanan
faaliyetler için idare bütçesinden harcama birimimize tahsis edilmiş
kaynakların etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanıldığını, görev ve
yetki alanım çerçevesinde iç kontrol sisteminin idari ve mali kararlar ile
bunlara ilişkin işlemlerin yasallık ve düzenliliği hususunda yeterli güvenceyi
sağladığını ve harcama birimimizde süreç kontrolünün etkin olarak uygulandığını
bildiririm.
Bu güvence, harcama
yetkilisi olarak sahip olduğum bilgi ve değerlendirmeler, iç kontroller, iç
denetçi raporları ile Sayıştay raporları gibi bilgim dahilindeki hususlara
dayanmaktadır.[7]
Burada
raporlanmayan, idarenin menfaatlerine zarar veren herhangi bir husus hakkında
bilgim olmadığını beyan ederim.[8]
(Yer-Tarih)
İmza
Ad-Soyad
Unvan
Sayfa
Ek-4: Mali Hizmetler
Birim Yöneticisinin Beyanı
MALİ HİZMETLER
BİRİM YÖNETİCİSİNİN BEYANI
Mali hizmetler
birim yöneticisi[9]
olarak yetkim dahilinde;
Bu idarede,
faaliyetlerin mali yönetim ve kontrol mevzuatı ile diğer mevzuata uygun olarak
yürütüldüğünü, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde
kullanılmasını temin etmek üzere iç kontrol süreçlerinin işletildiğini,
izlendiğini ve gerekli tedbirlerin alınması için düşünce ve önerilerimin
zamanında üst yöneticiye raporlandığını beyan ederim.
İdaremizin ……….
yılı Faaliyet Raporunun “III/A- Mali Bilgiler” bölümünde yer alan bilgilerin
güvenilir, tam ve doğru olduğunu teyit ederim. (Yer-Tarih)
İmza
Ad-Soyad
Unvan
Sayfa
[1] “Bakan sunuşu”,
sadece merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri ile sosyal güvenlik
kurumlarının faaliyet raporlarında yer alır.
[2] Kamu idareleri,
“misyon ve vizyon” alt bölümüne ilk stratejik planlarını hazırladıkları yıldan
itibaren yer verirler.
[3] Üst yönetici
tarafından imzalanan iç kontrol güvence beyanı idare faaliyet raporuna eklenir.
[4] Yıl içinde üst
yönetici değişmişse “benden önceki yönetici/yöneticilerden almış olduğum
bilgiler” ibaresi de eklenir.
[5] Üst yöneticinin
herhangi bir çekincesi varsa bunlar liste olarak bu beyana eklenir ve beyanın
bu çekincelerle birlikte dikkate alınması gerektiği belirtilir.
[6] Harcama yetkilileri
tarafından imzalanan iç kontrol güvence beyanı birim faaliyet raporlarına
eklenir.
[7] Yıl içinde harcama
yetkilisi değişmişse “benden önceki harcama yetkilisi/yetkililerinden almış
olduğum bilgiler” ibaresi de eklenir.
[8] Harcama
yetkilisinin herhangi bir çekincesi varsa bunlar liste olarak bu beyana eklenir
ve beyanın bu çekincelerle birlikte dikkate alınması gerektiği belirtilir.
[9] Strateji geliştirme
başkanlıklarında başkan, strateji geliştirme daire başkanlıklarında daire
başkanı, strateji geliştirme ve malî hizmetlerin yerine getirildiği
müdürlüklerde müdür, diğer idarelerde idarelerin mali hizmetlerini yürüten
birim yöneticisi.